پردازنده AMD رایزن ۵ مدل‌های ۷۲۳۵H و ۷۲۳۵HS معرفی شدند

شرکت AMD هنوز از نسل بعدی پردازنده‌های خود رونمایی نکرده و همچنان روی ارائه مدل‌های دیگری از نسل فعلی محصولاتش تمرکز دارد. دو پردازنده جدید AMD با نام‌های Ryzen 5 7235H و Ryzen 5 7235HS با مشخصات مشابه، بی‌سروصدا توسط تیم قرمز معرفی شده‌اند. این پردازنده‌های پایین‌رده با معماری +Zen 3 ظاهراً از برچسب قیمتی اقتصادی بهره‌مند هستند.

پردازنده AMD رایزن ۵ مدل‌های ۷۲۳۵H و ۷۲۳۵HS معرفی شدند

اینتل و AMD پس از قدرت‌نمایی با پردازنده‌های پرچمدار خود، حالا سراغ معرفی مدل‌های ارزان‌تر برای لپ‌تاپ‌های اقتصادی رفته‌اند. اینتل Core Ultra 5 115U ارزان‌ترین پردازنده از سری Meteor Lake است. این‌بار نوبت به AMD و پردازنده‌های اقتصادی جدید آن رسیده که مشخصاتی شبیه به یکدیگر دارند.

دو پردازنده جدید Ryzen 5 7235 تنها از پسوند متفاوتی بهره می‌برند؛ اما این پسوند چه تفاوتی را ایجاد می‌کند؟ مدل H پردازنده‌های AMD برای کارهای سنگین‌تر و اورکلاک مناسب است. درمقابل پردازنده‌هایی که پسوند HS را با خود یدک می‌کشند، برای لپ‌تاپ‌های کم‌مصرف انتخاب مناسب‌تری هستند و ازطرفی قابلیت اورکلاک فرکانس در آن‌ها مهیا نیست. به‌جز این مورد، بین مشخصات روی کاغذ دو پردازنده جدید AMD تفاوتی به‌چشم نمی‌خورد.

پردازنده AMD Ryzen 5 7235H از چهار هسته و هشت رشته پردازشی قدرت می‌گیرد. حداقل و حداکثر فرکانس کاری آن نیز به‌ترتیب به ۳.۲ و ۴.۲ گیگاهرتز می‌رسد. براساس اطلاعات رسمی، توان طراحی حرارتی پایه این پردازنده ۴۵ وات است. از دیگر ویژگی‌های پردازنده‌های جدید AMD می‌توان به برخورداری از گرافیک مجتمع Radeon و معماری جدید این شرکت اشاره کرد.


منبع: https://digiato.com/tech/amd-silently-announced-two-new-low-end-apus

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *