پرونده Family Sharing؛ اپل ۲۵ میلیون دلار غرامت به کاربرانش می‌دهد

اپل با پرداخت ۲۵ میلیون دلار به‌عنوان غرامت پرونده‌ی شکایت از ویژگی اشتراک خانوادگی (Family Sharing) در گوشی آیفون موافقت کرد تا به این ماجرا پایان دهد.

شکایتی که برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۹ ثبت شد، اپل را متهم کرد که از شیوه‌‌‌ی عملکرد اشتراک‌‌ها در اپلیکیشن‌های متفرقه با ویژگی Family Sharing سوء استفاده کرده است.

Family Sharing به مشترکان اجازه می‌دهد تا عضویت پولی خود در اپلیکیشن‌های متفرقه را با افراد دیگر (اپل آیدی‌ های غیرعضو) سهیم شوند.

درمقابل، توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها می‌توانند اجازه‌ی استفاده از اشتراک تکی چند نفر را ندهند. بنابراین، ممکن است همه‌ی عضویت‌ها در ویژگی اشتراک خانوادگی کاربردی نباشند و این موضوعِ اصلی شکایت است.

اپل با پرداخت مبلغ موافقت کرده است؛ اما ادعا می‌کند که کاربران آیفون را گمراه نکرده است. این شرکت در‌نهایت درخواست تجدیدنظر ثبت نکرد تا از هزینه‌های اضافی جلوگیری کند.

کاربران گوشی آیفون یا تبلت اپل در آمریکا که در گروه Family Sharing عضو شده‌‌اند و در بازه‌ی بین ۲۱ ژانویه‌ی ۲۰۱۵ (۱ بهمن ۱۳۹۳) تا ۳۰ ژانویه ۲۰۱۹ (۱۰ بهمن ۱۳۹۸) در اپلیکیشن دیگری ازطریق App Store اشتراک خریده‌اند، واجد‌شرایط دریافت خسارت هستند.

هر کاربری که ادعای خسارت کرده باشد، می‌تواند ۳۰ دلار دریافت کند. هزینه‌ی کل به تعداد ادعاهای ارائه‌شده بستگی خواهد داشت و پرداخت به‌ازای هر ادعا از ۵۰ دلار بیشتر نخواهد بود و تا ۱۰ میلیون دلار به‌عنوان هزینه‌ی وکیل‌ها اختصاص داده خواهد شد. ایمیل‌هایی درباره‌ی پرداخت خسارت به افراد واجد‌شرایط ارسال خواهد شد.


منبع: https://www.zoomit.ir/economics/413395-apple-settles-family-sharing-lawsuit/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *