پس از این سال، بالاخره متوجه شدم که چرا مردم رایانه های شخصی بازی از پیش ساخته شده را خریداری می کنند

من هرگز طرفدار آن نبودم رایانه های شخصی از پیش ساخته شده. و نه، این فقط به این دلیل نیست که من یک آدم بدکاره در زمینه ساخت رایانه شخصی هستم. در گذشته، ساختن خودم نه تنها سرگرم کننده بود، بلکه آسان تر و ارزان تر نیز بود.

اما به دلایل مختلف، امسال بیش از هر زمان دیگری، چشمان من به این موضوع باز شد که چرا مردم به جای تلاش برای ساختن یک رایانه شخصی رومیزی آماده، به سراغ رایانه‌های رومیزی آماده روی می‌آورند.

حتی با وجود اجزای درجه یک که به راحتی در دسترس هستند، ساخت یک رایانه شخصی جامد سال به سال سخت تر می شود. بدون اشاره به هیچ انگشتی (هنوز)، تقصیر بر گردن چندین مقصر است – و هیچ یک به این زودی ها از بین نمی روند.

ساخت رایانه شخصی گیج کننده است

پس از این سال، بالاخره متوجه شدم که چرا مردم رایانه های شخصی بازی از پیش ساخته شده را خریداری می کنند
گتی ایماژ

نزدیک به دو دهه از اولین باری می گذرد که من قطعات کامپیوتر شخصی خود را انتخاب کردم و سعی کردم آنها را کنار هم بگذارم. یک روز تمام طول کشید، و من از استرس خارج شدم، اما در نهایت، کامپیوتر به خوبی بوت شد و من از آن زمان درگیر بودم.

از آن زمان به بعد، قرار دادن قطعات در کنار هم ساده تر شده است. ما اکنون مادربردهایی با ویژگی های یکپارچه و محافظ های ورودی/خروجی داخلی، کیس های بدون ابزار، منابع تغذیه ماژولار و SSD های M.2 داریم که نصب آنها بسیار ساده است. نصب CPU اکنون نیز یک نسیم است و باعث می‌شود دیگر نگران خم کردن پین‌ها نباشید (اگرچه هنوز باید نگران باشید کمی).

در تئوری، پیش ساخته‌ها باید کم کم به گذشته تبدیل شوند. اما آنها نیستند.

هر یک از این تغییرات ساخت رایانه شخصی را بیش از هر زمان دیگری قابل دسترس تر کرد. ما همچنین آموزش های یوتیوب و راهنماهای چگونه که شما را مرحله به مرحله مراحل را طی می کند و این تصور را از بین می برد که باید نوعی جادوگر سخت افزار باشید تا یک کامپیوتر را از ابتدا کنار هم قرار دهید.

با توجه به تمام موارد فوق، پیش ساخته ها باید به تدریج به گذشته تبدیل شوند. به هر حال، چرا کسی باید پول بیشتری را برای یک (اغلب پست تر) از پیش ساخته شده است که آنها فقط می توانند رایانه شخصی خود را با هزینه کمتر بسازند؟

متاسفانه، به این سادگی نیست. بخش بزرگی از دشواری به جای دیگری منتقل شده است، دور از فرآیند مونتاژ و به تحقیق. متأسفانه، هر سال پی بردن به ساخت رایانه شخصی دشوارتر می شود. بزرگترین مشکل در نحوه قرار گرفتن قطعات با یکدیگر نیست، بلکه در ارزش – یا فقدان آن – هر یک از قطعات جداگانه است.

وقتی “بهتر” مساوی “خوب” نیست

جیکوب روچ / روندهای دیجیتال

مهم نیست که یک رایانه شخصی می‌سازید یا یک تلویزیون جدید می‌خرید، یک تصور غلط رایج وجود دارد که با صرف پول بیشتر چیزی را به دست می‌آورید که کیفیت بهتری داشته باشد، دوام بیشتری داشته باشد یا عملکرد بهتری داشته باشد. و اوه پسر، آیا این نسل فعلی سخت افزار این طرز فکر را آزمایش می کند؟

من به شما می گویم: آنجا سخت است، و مطمئن شدن از اینکه همه چیز با هم هماهنگ است، حتی بزرگترین مشکل نیست. به این سادگی نیست انتخاب یک پردازنده و مطمئن شوید که مادربرد شما سوکت مناسبی دارد. مسائل مربوط به سازگاری فقط نوک یک کوه یخ واقعا بلند است. اگر می‌خواهید چیزی ارزش پول شما را داشته باشد، باید تحقیقات زیادی انجام دهید و پردازنده‌های گرافیکی به‌ویژه تحت تأثیر قرار می‌گیرند.

به نوعی، حتی با تقریباً همه بهترین کارت گرافیک در انبار، انتخاب یک GPU گاهی شبیه دندان کشیدن است. من بالاخره امسال یک رایانه شخصی جدید ساختم، و در حالی که با بنچمارک های عمیق هر پردازنده گرافیکی اخیر آشنا بودم، هنوز هم به این انتخاب زیاد رفتم و برگشتم. راستش کل تجربه تقریبا باعث شد من کمبود GPU را از دست بدهم.

چگونه می توان تفاوت بین RX 6600، RX 6600 XT و RX 6650 XT را تعیین کرد؟

وقتی آشنایی اولیه با موضوع نداشته باشید، انتخاب‌ها می‌توانند طاقت‌فرسا به نظر برسند، و افتادن در دامی که قبلاً به آن اشاره کردم آسان است – با این فکر که یک GPU گران‌تر حتماً بهتر است، که گاهی اوقات به سادگی نادرست است.

این RTX 4060 Ti 16 گیگابایت نمونه بارز آن است. با وجود داشتن دو برابر VRAM بیشتر از نسخه ارزان‌تر، این کارت همان گذرگاه حافظه باریک را نیز دارد که پهنای باند آن را به شدت محدود می‌کند. با توجه به اینکه این گوشی دقیقاً همان مشخصات برادر خود را دارد، برای اکثر مردم، خرید نسخه ۱۶ گیگابایتی مانند هدیه دادن ۱۰۰ دلار اضافی به انویدیا است. سود واقعی عملکرد بسیار ناچیز است. تا حدودی سریعتر از RTX 3060 Ti است، اما نه در حدی که خرید آن بسیار منطقی باشد. انویدیا DLSS 3 این کارت پس انداز فضل است.

جیکوب روچ / روندهای دیجیتال

انویدیا چند کارت دیگر دارد که در این نسل ارزش بسیار کمی دارند، مانند کارت RTX 4070 Ti یا RTX 4080. وقتی بودجه کمی دارید، بهتر است از آنها اجتناب کنید – اما خریداران بدون حفاری بیشتر متوجه این موضوع نخواهند شد.

سپس، بحث بی پایان وجود دارد AMD در مقابل انویدیا که فقط ساخت رایانه شخصی را دلهره آورتر می کند. بسیاری از مردم با ترجیح در این زمینه شروع به خرید می کنند، و در تجربه من، ترازو اغلب به سمت Nvidia متمایل می شود. با این حال، این می تواند یک تله نیز باشد، زیرا AMD در بودجه های محدودتر ارزش بهتری دارد. حتی در آن زمان، AMD همچنین دارای برخی از پردازنده‌های گرافیکی است که ممکن است خوب به نظر برسند، اما به اندازه خواهر و برادرهای کمی گران‌ترشان خوب نیستند – من در مورد آن صحبت می‌کنم. RX 7700 XT و RX 7900 XT.

حتی من را با کارت‌های نسل آخر AMD شروع نکنید. خط تولید RDNA 2 آنقدر قوی است که باید همراه با راهنمای تور باشد. این چیز بدی نیست، اما کار را برای افرادی که فقط یک کامپیوتر خوب می‌خواهند بدون ساعت‌ها انجام تکالیف سخت‌تر می‌کند. چگونه قرار است یک شخص تفاوت بین RX 6600، RX 6600 XT، RX 6650 XT را تعیین کند و چگونه می داند که پول خود را برای چه چیزی خرج کند؟ البته تحقیق کنید کلی تحقیق، ردیابی قیمت پردازنده گرافیکیو باید چیزهایی را یاد بگیرید که در زندگی روزمره خود به آن نیاز ندارید، فقط برای تهیه یک رایانه شخصی جامد.

بودجه؟ چه بودجه ای؟

Kunal Khullar / روندهای دیجیتال

ساختن رایانه شخصی خود یک آزمون واقعی شخصیت است. چیزهای کمی می توانند به اندازه تلاش برای انتخاب قطعات یک دسکتاپ بازی خوب، ترس از دست دادن (FOMO) را به شما بدتر کنند، به خصوص اگر سعی می کنید به بودجه خاصی پایبند باشید. و اگر تصمیم دارید در Reddit یا در انجمن دیگری درخواست کمک کنید، ممکن است وسوسه شوید که خیلی بیشتر از آنچه واقعاً نیاز دارید خرج کنید.

در حالی که این جوامع اغلب راه خوبی برای به دست آوردن تمام مزایای یک دسکتاپ سفارشی بدون دردسر و استرس مطالعه معیارها برای ساعت ها هستند، آنها اغلب کمی قمار هستند و جای تعجب نیست. این اینترنت است. هرکسی می‌تواند خود را متخصص معرفی کند، اما نظرات و پیش‌فرض‌ها اغلب در توصیه‌هایی که داده می‌شود نقش دارند و این می‌تواند مشکل‌ساز باشد.

به عنوان مثال، اگر من برای هر باری که دیدم شخصی به دلیل “مشکلات درایور” Nvidia را به AMD توصیه می کند، یک پنی داشته باشم، پول کافی برای این کار دارم. در حال حاضر (و همیشه) بیش از حد، RTX 4090. با این حال، اگر بخواهید بودجه ۱۰۰۰ دلاری خود را حفظ کنید، این تصور که AMD به نوعی بدتر از Nvidia است، بسیار نادرست است. در واقع، AMD تقریباً هر بار در چنین بیلدهایی برنده می شود و تنها چیزی که از دست می دهید DLSS 3 است.

تخمین اینکه واقعاً به چه نوع رایانه شخصی نیاز دارید می تواند بسیار چالش برانگیز باشد.

جدا از دریافت توصیه‌های بد احتمالی، گیمرها باید این واقعیت را تحمل کنند که ساخت یک رایانه شخصی مشتاق در حال حاضر بسیار گران است و بعید است اوضاع بهبود یابد. قیمت پردازنده‌های گرافیکی در مقایسه با همین چند سال پیش بسیار بالاست، و بعید است که نسل بعدی کارت‌ها آن را بهتر کنند، اگرچه AMD ممکن است این روایت را تغییر دهد.

بدترین چیز این است که قربانی شدن به‌روزرسانی‌های تدریجی بسیار آسان است. به عنوان مثال، فرض کنید با بودجه ۱۰۰۰ دلاری با اتاق تکان دادن حدود ۲۰۰ دلار شروع به کار کرده اید. در حالی که می توانید یک رایانه شخصی با قیمت ۱۰۰۰ دلار یا کمتر تهیه کنید، با تحقیقات به زودی متوجه خواهید شد که با کمی هزینه بیشتر، می توانید پردازنده گرافیکی بسیار بهتری مانند RTX 4070 داشته باشید. سپس، ممکن است نیاز به ارتقاء نیز داشته باشید. منبع تغذیه، و از آنجایی که در حال حاضر بیشتر هزینه می‌کنید، ممکن است رم سریع‌تری نیز دریافت کنید… و ناگهان، رایانه‌ای دارید که قیمت آن ۱۵۰۰ دلار است و ممکن است اغلب بهتر از چیزی باشد که در وهله اول واقعاً به آن نیاز داشتید.

همچنین می‌تواند بسیار چالش برانگیز باشد که واقعاً به چه نوع رایانه شخصی نیاز دارید، به خصوص اگر متخصص نباشید. در حالی که پردازنده‌های گرافیکی مانند RTX 4060 معمولاً کارت‌هایی با کیفیت ۱۰۸۰p هستند، هیچ‌کس مانع از آن نمی‌شود که از یکی در ۱۴۴۰p با نتایج مناسب استفاده کنید – فقط باید تنظیمات را در بازی‌های انتخابی پایین بیاورید. با این حال، از آنجایی که بیشتر بنچمارک‌های آنلاین در تنظیمات فوق‌العاده و در عناوین AAA انجام می‌شوند، تشخیص اینکه آیا همچنان می‌توانید در حالت متوسط ​​به بالا و بدون مشکل بازی کنید، دشوار است.

پیش ساخته ها ناگهان شروع به وسوسه انگیز شدن می کنند

HP

ساختن رایانه شخصی چنان موضوعی فردی است که ممکن است با گذشت زمان بیشتر و بیشتر شود. با توجه به اینکه پردازنده‌های گرافیکی و پردازنده‌های گرافیکی جدید هر سال منتشر می‌شوند، به غیر از همه بخش‌های دیگر، همگام شدن با آن چیزی است که فقط علاقه‌مندان واقعاً مایل به انجام آن هستند.

مسلماً، خوب است که هر چند سال یک بار وقتی یک کامپیوتر جدید تهیه می کنید انگشتان پای خود را در موضوع فرو کنید. با این حال، هر بار، این به معنای تحقیقات زیادی است – و هر سال با گران‌تر شدن اجزا، اشتباه کردن بیشتر می‌شود. به نظر می رسد که موانع ورود به دنیای ساخت رایانه های شخصی هر سال بیشتر می شود، زیرا پیچیدگی فزاینده اجزاء، منحنی یادگیری تندتری را برای تازه واردان ایجاد می کند.

جای تعجب نیست که بسیاری از مردم هنوز هم لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی یا رایانه‌های شخصی از پیش ساخته شده را انتخاب می‌کنند به جای اینکه خودشان را درگیر این موضوع کنند.

البته پیش ساخته ها یک سری مشکلات خاص خود را دارند. متوجه خواهید شد که در اغلب موارد، رایانه ای که برای آن هزینه می کنید ممکن است بهترین مشخصات را نداشته باشد. ممکن است با یک CPU قدیمی تر یا با قطعات ناشناخته ارائه شود که می تواند مشکلاتی را ایجاد کند. تازه واردها نیز با این مسائل مواجه می شوند و گاهی اوقات از انتخاب خرید خود پشیمان می شوند. این یک تسلی کوچک است، اما حداقل این پشیمانی ناشی از یک خرید فوری است که با ساعت ها تحقیق پشتیبانی نشده است.

با وجود مشکلات، پاسخ اصلی من به هر کسی که می پرسد این است که همیشه به جای خرید یک رایانه از پیش ساخته، رایانه شخصی خود را بسازید. آسان نیست – در واقع، اغلب ناامیدکننده است – و پر از مشکلات است، اما اگر بخواهید وقت بگذارید، کامپیوتر بهتر و رضایت زیادی خواهید داشت وقتی همه چیز را کنار هم بگذارید به کارش ختم می شود فقط شرم آور است که گاهی اوقات رسیدن به آن نقطه مانند یک کار طاقت فرسا است.

توصیه های سردبیران







حتی با وجود اجزای درجه یک که به راحتی در دسترس هستند، ساخت یک رایانه شخصی جامد سال به سال سخت تر می شود. بدون اشاره به هیچ انگشتی (هنوز)، تقصیر بر گردن چندین مقصر است – و هیچ یک به این زودی ها از بین نمی روند.


منبع: https://www.digitaltrends.com/computing/i-finally-understand-why-people-buy-prebuilts/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *