پهپادهای کوچک: آیا ارزش سر و صدا را دارند یا صرفاً هدر دادن پول هستند؟

فن آوری هواپیماهای بدون سرنشین

پهپادهای کوچک: آیا ارزش سر و صدا را دارند یا صرفاً هدر دادن پول هستند؟

پهپادهای کوچک: آیا ارزش سر و صدا را دارند یا صرفاً هدر دادن پول هستند؟

photoschmidt/Shutterstock
توسط مارک لوپروتو/۱۶ دسامبر ۲۰۲۳، ساعت ۲:۱۵ بعد از ظهر EST

فناوری هواپیماهای بدون سرنشین از مدت‌ها قبل از ورود اولین هواپیمای بدون سرنشین سازگار با گوشی‌های هوشمند (پهپاد) به بازار در سال ۲۰۱۰ به طور مداوم در حال بهبود بوده است. تمایل به افزایش با هر نسخه جدید دارد.

DJI یکی از برجسته‌ترین برندها برای پهپادهای مصرفی است که سری Mini گزینه‌ای سبک وزن و حمل و نقل آسان با بسیاری از زنگ‌ها و سوت‌های یک دستگاه بزرگ‌تر را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. هر DJI Mini جدید به‌روزرسانی‌های هیجان‌انگیزی را به ارمغان می‌آورد که تجربه کاربری را بهبود می‌بخشد، از «حسگر موانع سه‌جهتی» Mini 3 Pro تا حالت شب Mini 4 Pro. با این حال، این پیشرفت ها با هزینه بیشتری همراه هستند.

چیزی که برای شما باقی مانده این است که آیا آن ها و هر گونه ارتقاء اضافی یا ویژگی های جدید ارزش این افزایش قیمت را دارند یا خیر. ابتدا، برای تعیین اینکه آیا پهپادهای کوچک ارزش پول شما را دارند یا خیر، باید بدانید که پول شما چه چیزی به شما می‌دهد و انتخاب پهپاد کوچک‌تر چه مزیت‌هایی ممکن است داشته باشد.

مینی پهپادها: آینده پهپادها یا یک حقه؟

photoschmidt/Shutterstock

وقتی چیزی کوچک‌سازی می‌شود، اغلب می‌تواند شبیه یک حقه به نظر برسد که به منظور جلب کاربران جوان‌تر یا در مورد پهپادها، کاربران کم‌تجربه‌تر است، اما لزومی ندارد که اینطور باشد. هنگامی که DJI اولین سری از پهپادهای کوچکتر خود را به نام Mavic Mini منتشر کرد، نسخه ای «شایست آور» یا بچه پسند از فناوری گران قیمت خود را ارائه نمی کرد. وقتی که Mavic Mini راه اندازی شد، همچنان دارای زنگ ها و سوت هایی مانند دوربین ۱۲ مگاپیکسلی، فیلم سینمایی ۲٫۷K HD و تثبیت کننده گیمبال سه محوره بود که همگی با قیمت ۳۹۹ دلار بودند.

تکرارهای بعدی و نسخه های کوچک جدید مانند Mini 4 Pro تنها خط را با عمر باتری بیشتر، حسگرهای بهتر و ویژگی‌های هوشمند برگرفته از خط بزرگتر پهپادها اصلاح کرد. مطمئناً، مینی پهپاد ممکن است ۷۵۹ دلار قیمت داشته باشد، که آن را به قیمت مدل‌های بالاتر و بزرگ‌تری مانند DJI Air 3 و DJI Mavic 3 Pro نزدیک می‌کند. با این حال، تجربه کاربری را کم نمی کند.

با این حال، خلبانان پهپاد می‌دانند که دلیل نسبتاً قابل توجهی برای انتخاب تکرار کوچک وجود دارد، حتی اگر خیلی ارزان‌تر نباشد. برای بسیاری، این موضوع راحتی نیست، بلکه استفاده مورد نظر است.

دلیل پنهان پرواز مینی

اس. گالیندو/ شاتر استوک

تنها چیزی که یک پهپاد کوچک همیشه نسبت به جایگزین های بزرگتر خود دارد اندازه است. وقتی صحبت از سری DJI Mini به میان می‌آید، دستگاه‌ها همیشه ۲۴۹ گرم دارند و دلیلی برای آن وجود دارد.

با افزایش محبوبیت هواپیماهای بدون سرنشین، دولت ایالات متحده شروع به اجرای مقرراتی کرد که منجر به الزامات ثبت پهپاد شد. با توجه به اداره هوانوردی فدرال (FAA)، با این حال، اگر پهپاد شما کمتر از ۲۵۰ گرم وزن داشته باشد، می توان از این ثبت نام ها صرف نظر کرد.

در حالی که ثبت نام نسبتاً ارزان و تنها ۵ دلار برای سه سال است، این مرحله اضافی است که آگهی‌دهنده‌های آماتور می‌توانند از آن صرف نظر کنند. به عنوان مثال، یک عکاس املاک مسکونی که برای خدماتی پول می گیرد باید از قانون شناسه راه دور FAA پیروی کند، در حالی که یک کاربر معمولی این کار را نمی کند. شایان ذکر است که حتی با وزن ۲۵۰ گرم، اپراتورها همچنان باید از مقررات قسمت ۱۰۷ پیروی کنند که رویه های ایمنی را در حین پرواز دیکته می کند، به خصوص اگر آنها به صورت تجاری پرواز می کنند.

حتی اگر مشخصات یک پهپاد کوچک به طور قابل توجهی کیفیت پایین‌تری داشته باشد، تفاوت وزن باعث افزایش قابلیت استفاده و کاهش نگرانی‌ها در مورد قانونی بودن پروازهای تفریحی می‌شود و خرید یک پهپاد کوچکتر ارزش آن را دارد. اگرچه اینطور نیست، زیرا حتی پهپادهای کوچک نیز مدل‌های سطح بالایی هستند که عکاسی شفاف، فیلمبرداری سینمایی و تثبیت‌کننده و کنترل پرواز پیشرفته را ارائه می‌دهند.


منبع: https://www.slashgear.com/1469112/mini-drones-worth-the-cost-guide/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *