پورشه دو مدل هیبریدی جدید را به مجموعه پانامراهای پلاگین خود اضافه می کند

پانامرا ۴ و ۴S E-Hybrid باتری های بزرگتر و عملکرد بهتری نسبت به مدل های قبلی خود ارائه می دهند.

پورشه دو پانامرا هیبریدی پلاگین جدید را معرفی کرد، زیرا این خودروساز آلمانی به دنبال جبران شرط های خود با ارائه یک مجموعه وسیع‌تری از گزینه‌های برق‌دار.

اواخر سال گذشته، پورشه از نسل سوم پانامرا رونمایی کرد که شامل پانامرا توربو E-Hybrid به عنوان اولین مدل از چهار مدل پانامرا E-Hybrid بود که در نهایت عرضه خواهد شد. امروز، این خودروساز دو خودروی دیگر را اضافه می کند: پانامرا ۴ E-Hybrid و پانامرا ۴S E-Hybrid. مدل چهارم متعاقبا معرفی خواهد شد.

پورشه می گوید با عرضه این دو نوع جدید به «تقاضای قابل توجه برای پیشرانه های کارآمد و پویا E-Hybrid» پاسخ می دهد. در واقع، هیبریدها به طور فزاینده ای مورد تقاضا هستند در بازارهای مختلفحتی با رشد فروش خودروهای باطری الکتریکی خالص کند می کند.

اما پورشه آن است، بنابراین ارزان نخواهد شد. ۴ E-Hybrid از ۱۱۷,۴۹۵ دلار شروع می شود، در حالی که ۴S E-Hybrid از ۱۲۸,۷۹۵ دلار شروع می شود (هر دو شامل هزینه های مقصد هستند). پیش‌سفارش‌ها را می‌توان از اواخر ماه مارس انجام داد و انتظار می‌رود که تحویل آن تا پاییز آغاز شود.

پانامرا ۴ E-Hybrid با ترکیب یک سیستم هیبریدی جدید با یک موتور ۲٫۹ لیتری V6 توئین توربو با قدرت ۲۲۴ کیلووات یا ۳۰۰ اسب بخار “به طور قابل توجهی اصلاح شده” شتاب و گشتاور بهبود یافته را ارائه می دهد. سیستم ترکیبی ۳۴۶ کیلووات یا ۴۶۳ اسب بخار، با حداکثر گشتاور ۴۷۹ پوند فوت، شتاب ۰ تا ۶۰ مایل در ساعت در ۳٫۹ ثانیه و حداکثر سرعت مسیر ۱۷۴ مایل در ساعت کار می کند.

در همین حال، ۴S E-Hybrid همچنین دارای یک موتور ۲٫۹ لیتری شش سیلندر با قدرت عملکرد کمی بالاتر ۲۶۰ کیلووات یا ۳۴۸ اسب بخار خواهد بود. کل سیستم ۴۰۰ کیلووات یا ۵۳۶ اسب بخار قدرت و حداکثر گشتاور ۵۵۳ پوند فوت خواهد داشت. پانامرا ۴S E-Hybrid را قادر می سازد تا شتاب ۰ تا ۶۰ مایل در ساعت را در ۳٫۵ ثانیه و حداکثر سرعت پیست ۱۸۰ مایل در ساعت داشته باشد.

چیزهای بیشتری از این دو مدل جدید وجود دارد، از جمله سرعت شارژ بالاتر و پاسخ بهتر دریچه گاز. باتری جدید نیز بزرگتر است، با ظرفیت ناخالص ۲۵٫۹ کیلووات ساعت، که در میان رده های برتر هیبریدی های پلاگین قرار می گیرد. پورشه می گوید حدود ۴۵ درصد ظرفیت بیشتری نسبت به مدل های قبلی خود دارد.

یک شارژر AC 11 کیلوواتی می تواند باتری را در کمتر از دو ساعت در شرایط مناسب شارژ کند. و یک موتور الکتریکی کاملاً جدید، که مکمل موتور گازی است، به تنهایی ۱۴۰ کیلو وات یا ۱۸۷ اسب بخار و همچنین ۳۳۱ پوند فوت تولید می کند. گشتاور، آن را قوی تر از نمونه استفاده شده در نسل قبلی می کند.

۴ و ۴S هر دو در حالت E-Power کاملاً الکتریکی با روشن شدن شروع به کار خواهند کرد. هنگامی که وضعیت شارژ باتری کمتر از مقدار معینی باشد، پورشه می گوید سیستم به طور خودکار به حالت Hybrid Auto تغییر می کند، که پیشرانه را بر اساس وضعیت فعلی رانندگی مدیریت می کند. و یک سیستم ناوبری هوشمند اطلاعاتی را در مورد مسیر به وسیله نقلیه ارسال می کند که توسط حالت Hybrid Auto پردازش می شود تا “استراتژی پیشرانه” بهینه شود. برای مثال، حالت رانندگی را می‌توان برای مصرف انرژی کمتر هنگام رانندگی در شهر، با توقف و استارت‌های زیاد، بهینه کرد.

دو حالت درایو اضافی، E-Hold و E-Charge نیز مزایای منحصر به فردی را ارائه می دهند. در حالت E-Hold، وضعیت فعلی شارژ باتری حفظ می شود. در حالت E-Charge، باتری با سرعت بالای ۳۴ مایل در ساعت توسط موتور احتراقی تا ۸۰ درصد شارژ می شود.

در حالت اسپورت و اسپورت پلاس، حالت هدفمند شارژ باتری به ترتیب به ۲۰ و ۳۰ درصد کاهش می یابد (قبلاً ۳۰ درصد و ۸۰ درصد). این به امید عمر باتری بهتر بدون به خطر انداختن عملکرد طراحی شده است.

پورشه اخیراً کمی دچار پارگی شده است و اعلام کرده است ماکان تمام برقی و الف تایکان تازه شده با قابلیت شارژ فوق سریع اما با کاهش نرخ فروش خودروهای برقی، این خودروساز با افزایش تعداد مدل‌های هیبریدی که در اختیار دارد، شرط‌های خود را جبران می‌کند.

پورشه بیش از ۱۰ سال است که در بازی هیبریدی حضور دارد و نسخه های هیبریدی پلاگین کاین و پانامرا و همچنین مدل های هیبریدی غیر پلاگین پانامرا و کاین را ارائه می دهد.


منبع: https://www.theverge.com/2024/2/19/24077329/porsche-hybrids-4-4s-panamera-specs-price

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *