پچ آینده Alan Wake 2 عملکرد سری ۱۰ GTX را به شدت بهبود می بخشد

Alan Wake 2 یکی از خیره کننده ترین بازی های بصری سال ۲۰۲۳ بود – اما در عین حال یکی از سخت افزارهای قدیمی تر نیز یکی از سخت افزارهای قدیمی بود. این بازی به دلیل استفاده از شیدرهای مش DX12 Ultimate میتوانست روی سخت‌افزار قدیمی‌تر اجرا می‌شود، اما اغلب تجربه‌ای غیرقابل بازی ارائه می‌دهد، به خصوص در پردازنده‌های گرافیکی سری ۱۰ انویدیا GTX که بر اساس معماری پاسکال ساخته شده‌اند. این یک مشکل است زیرا بسیاری از آنها هنوز در حال استفاده هستند: حدود ۹ درصد از پردازنده‌های گرافیکی Steam Hardware Survey کارت‌های سری ۱۰ هستند. هفته گذشته، Remedy به ما مراجعه کرد و این شانس را داشت که یک پچ رایانه شخصی را که در تاریخ ۶ مارس به صورت زنده پخش می‌شود، پیش‌نمایش کنیم، که به طور اساسی اوضاع را برای کاربران پاسکال بهبود می‌بخشد. در عین حال، این یک فرصت طلایی برای ما است که کارهای دیگر Remedy روی این بازی از زمان عرضه را دوباره مرور کنیم.

GTX 1060 انویدیا یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین پردازنده‌های گرافیکی است که هنوز مورد استفاده قرار می‌گیرد، بنابراین تمرکز اولیه خوبی برای این قطعه است. فقدان پشتیبانی از سایه زن مش در Alan Wake 2 خنثی شده است. سایه بان های مش به توسعه دهندگان کنترل بیشتری بر روی میزان هندسه نمایش داده شده بر روی صفحه نمایش در هر لحظه می دهند و به طور بالقوه امکان سطوح بسیار بیشتری از جزئیات را فراهم می کند. Alan Wake 2 یک ویترین سایه‌دار مشبک است که دارای ویژگی‌های باورنکردنی و بسیار دقیق است که از دور یا در نمای نزدیک بسیار عالی به نظر می‌رسند.

این بازی روی پردازنده‌های گرافیکی که از سایه‌زن‌های مش پشتیبانی نمی‌کنند، کار می‌کند، اما عملکرد ضعیف و خطاهای بصری مشکل است: GTX 1060 با رزولوشن ۱۰۸۰p در حالت کیفیت FSR 2، همراه با از پیش تنظیم‌های کیفیت حالت عملکرد PS5، یک بازی معمولاً با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه اجرا می‌کند. ، معمولاً در حدود ۱۵ فریم در ثانیه ضربه می زنند. نرخ فریم بازی بسیار پایین است، حتی سرعت بازی و پخش صدا نیز به خطر افتاده است.


پچ آینده Alan Wake 2 عملکرد سری ۱۰ GTX را به شدت بهبود می بخشدرایانه شخصی Alan Wake 2 مجدداً آزمایش شد: تقویت عملکرد عظیم در پردازنده‌های گرافیکی «Pascal» سری ۱۰ GTX


تفکیک ویدیوی ما از وصله Alan Wake جدید، به‌علاوه نگاهی کلی‌تر به بهبودها از زمان راه‌اندازی.

در دویدن در جنگل در فصل اول، پچ آینده عملکرد را تا ۴۵ درصد افزایش داد، بنابراین مشاهده این افزایش با وجود عدم پشتیبانی از سایه زن مش بسیار چشمگیر است. پردازنده‌های گرافیکی پاسکال در Saga Anderson’s Mind Place حتی بدتر عمل کردند و با وصله جدید، عملکرد تقریباً ۳ برابری افزایش یافت. آمار عجیبی که من متوجه شدم این است که هرچه پشته پاسکال پردازنده‌های گرافیکی را بالا می‌برید، هرچه کارت توانایی بیشتری داشته باشد، ضریب عملکردی که توسط پچ جدید ارائه می‌شود، بالاتر می‌رود. آزمایش‌های مشابه روی GTX 1070 باعث افزایش ۵۷ درصدی در جنگل شد که با GTX 1080 به ۸۵ درصد رسید. با حرکت به سمت GTX 1080 Ti افسانه‌ای (که امروزه هنوز یک GPU نسبتاً قدرتمند است)، عملکرد به طور موثر دو برابر می‌شود. در ۱۰۸۰p، ۱۰۸۰ Ti اکنون تجربه خوبی از VRR را در پنل های ۶۰ هرتزی ارائه می دهد. این یک بازی متحول شده است.

در مرحله بعد، می‌خواستم ببینم آیا کارت پایه‌ای از سری ۱۰ وجود دارد که بتوانم برای Alan Wake 2 توصیه کنم – و با در نظر گرفتن میزان محبوبیت آن، GTX 1060 اولین پورت تماس من بود. متأسفانه، من به سرعت متوجه شدم که هیچ سطحی از کاهش وضوح نمی تواند به ما کمک کند تا تجربه ای در حدود ۳۰ فریم در ثانیه داشته باشیم. حتی در رزولوشن‌های بسیار پایین مانند ۷۲۰p، زیر ۷۲۰p یا حتی رزولوشن‌های سطح سوپر نینتندو مانند حالت فوق‌العاده عملکرد FSR 2، مشاهده جهش‌های واضح در زمان فریم و افت زیر ۳۰ فریم در ثانیه آسان بود – بنابراین حتی در رزولوشن‌های مضحک پایین که GPU واقعاً باید باشد. GTX 1060 با عملکرد سایه زن محدود نمی شود. در اینجا، تصور می‌کنم جنبه دیگری از عملکرد پردازنده‌های گرافیکی باعث بی‌ثباتی‌های بسیار بزرگ در زمان فریم می‌شود تا بدون در نظر گرفتن رزولوشن، یک تجربه ثابت ۳۰ فریم در ثانیه را ممکن کند.

بنابراین، بر اساس آزمایش ما، می‌توانم بگویم که پردازنده گرافیکی پایه پاسکال که اکنون می‌تواند Alan Wake 2 را به طور محترمانه اجرا کند، GTX 1070 است که می‌تواند ۳۰ فریم در ثانیه را در تنظیمات کم انجام دهد – یا تنظیمات مشابه حالت عملکرد PS5 (به طور مؤثری کم با جزئیات زمین متوسط). با این حال، سایر پردازنده‌های گرافیکی نسل بالاتر پاسکال می‌توانند خیلی بیشتر را مدیریت کنند و زمینه‌هایی برای خوش‌بینی وجود دارد که به‌ویژه GTX 1080 Ti می‌تواند تجربه‌ای ۱۴۴۰p ارتقا یافته به سبک PS5 را در تنظیمات حالت عملکرد معادل ارائه دهد. ما این را در یک منطقه سخت که در فصل دوم یافت شد، آزمایش کردیم، جایی که PS5 در هر دو حالت کیفیت و عملکرد مشکل دارد. GTX 1070 در حدود ۲۴ فریم در ثانیه مشکل دارد، اما GTX 1080 با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه می‌رسد در حالی که GTX 1080 Ti احتمالاً می‌تواند برای بیشتر بازی با سرعت ۴۰ فریم در ثانیه قفل شود.

دیدن آن در مقایسه با نتایج قبلی قابل توجه است، اما شایان ذکر است که پردازنده‌های گرافیکی مدرن‌تر با پشتیبانی از سایه‌زن مش هنوز هم عملکرد بسیار بهتری دارند. به عنوان مثال، در تست استرس مبتنی بر PS5 ما، RTX 3060 حدود ۲۲ درصد از GTX 1080 Ti پیشی می‌گیرد و با ۲۰۷۰ Super به ۳۵ درصد و نسبت به RTX 4060 اخیر به ۳۷ درصد می‌رسد. در تئوری، GTX 1080 Ti باید شکست بخورد. این کارت‌ها یا ارائه برابری گسترده با RTX 4060 یا RTX 2070 Super – و با این حال، پشتیبانی از مش سایه‌زن مبتنی بر سخت‌افزار شاهد رها کردن GTX 1080 Ti برای گرد و غبار است. این وصله برای پردازنده‌های گرافیکی پاسکال معجزه می‌کند، اما تا آنجا پیش می‌رود.

همچنین منصفانه است که بگوییم این پچ فقط به نفع کاربران سری ۱۰ است. RX 580 دشمن GTX 1060 در گذشته بود، اما Alan Wake 2 هنوز هم مشکلات عملکردی و خرابی بزرگی دارد. این کمکی نمی کند که خود AMD از پشتیبانی درایور برای معماری های Polaris و Vega صرف نظر کرده است. کارت‌های RDNA 1 مانند RX 5700 و RX 5700 XT پیشرفت‌های کوچکی را از زمان عرضه نشان می‌دهند، اما احتمالاً نه به طور خاص به این وصله، بلکه بیشتر از طریق بهینه‌سازی‌های عمومی در طول زمان. اگرچه عملکرد کلی خوب است – بسیار بهتر از پاسکال – اگرچه بی نظمی در زمان فریم مشکل ساز است. من می‌توانم بگویم که RDNA 1 هنوز به کار بیشتری نیاز دارد، اما قطعاً مسئله بازگشت سرمایه برای Remedy است: کارت‌های RDNA 1 کمی در مقایسه با کارت‌های RTX یا GTX وجود دارد، بنابراین شاید زمان مهندسی حتی ارزش آن را نداشته باشد. اگر دوست دارم ببینم کار می کند

با این حال، آن بهینه‌سازی‌های «ارگانیک» در طول زمان شاهد پیشرفت‌های خوبی برای پردازنده‌های گرافیکی مدرن بوده‌اند. من داده های جدید را با عکس های قدیمی از دوره راه اندازی مقایسه کردم، از RTX 3070 شروع کردم، جایی که تفاوت زیادی در عملکرد شطرنجی مشاهده نکردم. با این حال، کارت های سری RTX 40 از مزایای آن بهره مند شده اند، جایی که من به بهبود ۱۴ درصدی در شطرنجی و افزایش شش درصدی با ردیابی مسیر اشاره کردم. شاید این به بهینه‌سازی درایورها، بهبودهای Remedy یا ترکیبی از آن‌ها برمی‌گردد، اما به هر نحوی که آن را برش می‌زنید، دیدن این افزایش‌ها در چنین عنوان سخت‌گیری خوب است.





نگاهی به عملکرد GTX 1080 Ti 1080p در سمت چپ، قبل و بعد از پچ. سپس، در سمت راست، مطابق با تنظیمات با PS5 در حالت متعادل ۱۴۴۰p FSR 2، نگاهی به اینکه چگونه همه تراشه‌های پاسکال تست شده ما در مقابل کنسول سونی قرار می‌گیرند.

از زمان راه‌اندازی، پیشرفت‌های غیرعملکردی دیگری نیز اضافه شده‌اند، مانند صفحه نمایش گزینه‌های گرافیکی بسیار معنادار، که شامل جزئیات بیشتری در مورد کارهایی که تنظیمات مختلف انجام می‌دهند، همراه با تصاویر پیش‌نمایش بسیار مفید است. علاوه بر این، تغییرات در تنظیمات در زمان واقعی رخ می دهد (بازی در پشت منو قابل مشاهده است)، بنابراین با یک پوشش عملکرد، شما فوراً تغییرات در نرخ فریم را مشاهده می کنید. و ستایش سیستم منویی است که به شما امکان می دهد بدون نیاز به راه اندازی مجدد بازی، هر تعداد که می خواهید تغییر دهید. با این اوصاف، من می‌خواهم گزینه‌های نیم، سوم و چهارم v-sync را ببینم، که واقعاً برای کپ‌های ۳۰ فریم بر ثانیه و ۴۰ فریم در ثانیه بدون نیاز به استفاده از ابزارهایی مانند SpecialK Kaldien’s کمک می‌کند.

پیشرفت‌های دیگری که می‌خواهم ببینم شامل تولید فریم AMD FSR 3 بدون نیاز به اصلاح راه‌حل موجود DLSS 3، به‌علاوه راه‌حلی برای فریز طولانی‌مدت در نسخه مسیریابی شده در صورت وجود یک توالی ویدیو است. جالب اینجاست که توالی ویدیوی مقدماتی اکنون سرعت فریم متناقضی را در پخش نشان می‌دهد – برخلاف نسخه راه‌اندازی – بنابراین من می‌خواهم آن را نیز ثابت کنم.

به غیر از این مشکلات، منصفانه است که بگوییم که Alan Wake اکنون در مکان بسیار خوبی برای کاربران رایانه شخصی قرار دارد – و من واقعا خوشحالم که Remedy این کد پیش نمایش را برای بررسی در اختیار ما قرار داده است. نسخه راه اندازی خوب بود، اما این حتی بهتر است – در حالی که پیشرفت ها برای پردازنده های گرافیکی سری ۱۰ انویدیا استقبال می شود. در حالی که GTX 1060 هنوز بیش از حد تحت فشار قرار می گیرد، به نظر ما هر چیزی از GTX 1070 به بالا می تواند یک تجربه قابل پخش و یکنواخت ارائه دهد. یک بازی بسیار سخت اکنون روی محبوب‌ترین سخت‌افزار انویدیا در سطح ۲۰۱۶ به خوبی اجرا می‌شود – این کاملاً دستاورد Remedy است، بنابراین اگر هنوز از کیت قدیمی‌تر مناسب استفاده می‌کنید، آن را بررسی کنید.


منبع: https://www.eurogamer.net/digitalfoundry-2024-upcoming-alan-wake-2-patch-drastically-improves-gtx-10-series-performance?utm_source=feed&utm_medium=rss&utm_campaign=feed

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *