پیشتازی – چگونه فرمول ۱ به AWS روی می‌آورد تا به نسل بعدی طرفدارانش کمک کند تا به اکشن نزدیک‌تر شوند

فرمول ۱ به عنوان احتمالاً پیشرفته‌ترین ورزش جهان از نظر فناوری، مدت‌هاست که در پذیرش فناوری‌ها و پیشرفت‌های جدید پیشرو بوده است.

از فرمان برقی گرفته تا موتورهای هیبریدی و بسیاری موارد دیگر، این ورزش اکنون به دنبال اشکال دیگری از فناوری برای کمک به حفظ و ایجاد روابط با طرفداران در سراسر جهان است.

خدمات وب آمازون (AWS) بوده است شریک فرمول ۱ از سال ۲۰۱۸، و اخیراً همکاری خود را با این ورزش تمدید کرد، بنابراین در نمایشگاه اخیر AWS re:Invent 2023، با راب اسمدلی، مهندس افسانه‌ای سابق مسابقه و اکنون مشاور AWS-F1 صحبت کردم تا بفهمم چه چیزی می‌تواند برای این ورزش باشد. دو غول

مشتاقانه منتظر است

در ورزشی که اغلب به دلیل اینکه خیلی سریع و گران‌قیمت است مورد تمسخر قرار می‌گیرند، عصر جدید فرمول ۱ در واقع کاملاً برعکس است، با طرفداران جوان‌تر و متنوع‌تر در سراسر جهان که منجر به افزایش توجه در همه جا می‌شود.

اسمدلی خاطرنشان می کند که چالش در حال حاضر این است که جذابیت این طرفداران را حفظ کند، در حالت ایده آل با اطلاعات و به روز رسانی هایی که آنها می خواهند، همانطور که آنها می خواهند.

او می‌گوید: «تکیه بیشتری، به‌ویژه از طرف طرفداران نسل جدید، بر فناوری وجود دارد – به طوری که به ما انگیزه می‌دهد تا هر چه بیشتر نوآور باشیم».

تقریباً در حال حاضر در رویدادهای ورزشی بزرگ مانند (فرمول ۱) انتظار می رود که اتصال خوبی داشته باشید و این فناوری به طرفداران کمک می کند تا به خود رویداد متمایل شوند.

«در حال حاضر چالش‌های زیادی در فرمول ۱ وجود دارد، اما روشی که ما دوست داریم به آن نزدیک شویم این است که بگوییم چالش چیست و آیا فناوری برای رفع آن داریم یا فناوری ساختن راه‌حل را داریم؟»

پیشتازی – چگونه فرمول ۱ به AWS روی می‌آورد تا به نسل بعدی طرفدارانش کمک کند تا به اکشن نزدیک‌تر شوند

AWS در حال تقویت آمارهای داخل مسابقه مانند این است تا به طرفداران فرمول ۱ بینش بیشتری بدهد (اعتبار تصویر: AWS)

AWS با فرمول ۱ کار کرده است تا تجزیه و تحلیل‌های دقیق‌تر و سریع‌تری را برای بینندگان تلویزیون ارائه دهد، از تخمین طول عمر تایرها گرفته تا پیش‌بینی‌های اطراف پنجره‌های پیت استاپ و دور بودن یک نبرد احتمالی در مسیر.

اسمدلی موافق است که بینش طرفداران AWS F1 “اکنون کاملاً در تار و پود تجربه فن بافته شده است” و تجربه غنی تر و بیشتری را برای طرفداران در تمام سطوح دانش فراهم می کند.

اسمدلی خاطرنشان می‌کند: «ما اکنون فناوری را در دست داریم – به‌ویژه GenAI، که می‌تواند به ما کمک کند تا در یک سطح واقعاً شخصی بفهمیم که این جمعیت‌شناسی طرفداران چه کسانی هستند.

“ما می خواهیم به نقطه ای برسیم که یک رویداد کاملاً مرتبط با هم باشیم – هنوز کاملاً به آنجا نرسیده ایم، اما هیچ ورزشی وجود ندارد!”

به دور از هواداران، تا حدودی فرصتی برای خود تیم های فرمول ۱ وجود دارد تا از فناوری هوش مصنوعی استقبال کنند. با وجود محدود بودن به مقدار مشخصی از قدرت محاسباتی در طول یک مسابقه آخر هفته، هنوز هم شانس استفاده از این فناوری برای سایر زمینه‌ها، از جمله احتمالاً قطعات و حتی طراحی خودرو وجود دارد.

اسمدلی می‌گوید: «من فکر می‌کنم که هوش مصنوعی ژنرال و حتی هوش مصنوعی قطعاً گام بعدی است، اولین تیمی که آن را شکست (و) راهنمایی قوی از هوش مصنوعی در جهت طراحی ماشین خود دریافت کرد، فوق‌العاده موفق خواهد بود.

فرمول 1 جایزه بزرگ لاس وگاس

(اعتبار تصویر: Shutterstock.com / کریستیانو بارنی)

مشاهده تا حدی طعنه آمیز از چت من با اسمدلی این است که در لاس وگاس، آخرین محل برگزاری مسابقات فرمول ۱ با پول کلان، برگزار می شد. علیرغم برخی مشکلات نسبتاً بزرگ پیرامون مبلمان خیابان، دمای سرد تایرها و طرفداران ناراضی، جایزه بزرگ لاس وگاس یکی از برجستگی‌های فصل بود، با مسابقه‌ای جذاب که مستقیماً به پایان رسید.

اسمدلی خاطرنشان می کند: «کل چالش معماری و زیرساخت، از نقطه نظر فناوری، تلاش برای برگزاری مسابقه در وسط یک شهر موجود، عظیم بود.

این یک بار دیگر ثابت می کند که فرمول ۱ در موقعیتی عالی برای به حداکثر رساندن محبوبیت روزافزون خود در سراسر جهان است و آسمان واقعاً می تواند محدودیتی برای گسترش این ورزش باشد.

اسمدلی در پایان می‌گوید: «باید به یاد داشته باشید که ما از کجا آمده‌ایم، زمانی که من در فرمول ۱ شروع کردم، هیچ‌کس واقعاً نمی‌دانست در پیست مسابقه خارج از شهر چه می‌گذرد… حالا همه آنها طرفداران مناسبی هستند!»


منبع: https://www.techradar.com/pro/taking-the-lead-how-formula-1-is-turning-to-aws-to-help-its-next-generation-of-fans-get-closer-to-the-action

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *