پیشرفت هوش مصنوعی ممکن است بدتر از پیشرفت برای ۵G باشد

گوگل بیشتر رویداد معرفی پیکسل ۸ خود را صرف صحبت در مورد هوش مصنوعی کرد، درست مانند آنچه در Google I/O چند ماه قبل انجام داد. چند هفته پیش نیز کوالکام نتوانست از صحبت در مورد تمام هوش مصنوعی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ خودداری کند. سامسونگ که احتمالاً گلکسی اس ۲۴ را با همان تراشه ۸ نسل ۳ در ماه‌های آینده معرفی خواهد کرد، تقریباً تضمین می‌کند که به شدت به هوش مصنوعی متمایل شود و سعی کند گوشی‌های هوشمند را در دنیایی که گوشی‌های هوشمند مانند گذشته حرکت نمی‌کنند، به حرکت درآورد. .

هوش مصنوعی در همه جا وجود دارد، حتی اگر همه چیز شبیه فشار بزرگ ۵G سال‌ها پیش باشد. منظور من از آن این است که موضوع بسیار داغ است و شرکت های فناوری به طور عجیبی به آن وسواس دارند، این تنها چیزی است که در ذهن آنها فکر می کنند می تواند … چیزی، هر چیزی را بفروشد. زمین برای هوش مصنوعی آنقدر خالی یا در دوردست یا جدا از واقعیت است، با وعده‌هایی درباره اتفاقاتی که روزی ممکن است اتفاق بیفتد (۵G و آن جراحی‌های مجازی تئوری و در حال حرکت قلب باز با روبات‌ها به ذهنم می‌آیند)، که من من مطمئن نیستم که این ایده آنقدر جذاب باشد که این شرکت ها فکر می کنند.

به‌عنوان فردی که بخشی از این فضا هستم، سعی کرده‌ام به هر سخنرانی درباره هوش مصنوعی گوش دهم و شاهد عرضه ابزارهای اولیه بودم. میدونی تا الان از همه چی گرفتم؟ آن شرکت‌های فناوری فکر می‌کنند همه ما خواهان دنیایی هستیم که از مزخرفات غیرواقعی تشکیل شده باشد. شاید این دیدگاه خیلی محدود باشد، اما مرد، این چیزها عجیب و تاریک است.

آنچه من دیده و شنیده ام این است که ابزارهای اولیه هوش مصنوعی می توانند با تصویربرداری جادو کنند. این که آیا در حال گرفتن یک واقعی عکس و مرتب کردن مجدد آن در زمان ناموجود، حذف اشیاء برای ایجاد لحظه ای که وجود نداشتند، یا داشتن الگوریتمی که چیزی از چند کلمه کلیدی را ارائه می دهد، فشار دهندگان هوش مصنوعی از شما می خواهند که خاطراتی ایجاد کنید که اتفاق نیفتاده است. کوالکام حتی از شما می خواهد که همین کار را با ویدیو انجام دهید – آنها از شما می خواهند که اشیاء را از ویدیویی که گرفته اید پاک کنید و این مفهوم غیر واقعی را به سطح دیگری ببرید.

بدتر از آن، این نقل قول از محصول ۸ نسل ۳ کوالکام را بخوانید مختصر:

سریعترین انتشار پایدار جهان به شما امکان می دهد در کسری از ثانیه تصویری تولید کنید. به سرعت چندین گزینه برای انتخاب یا ایجاد پست های رسانه های اجتماعی مختلف در یک لحظه ایجاد کنید.

چشم انداز کوالکام برای آینده، فراتر از تغییر جادویی ویدیوها، این است که شما چندین تصویر غیر واقعی تولید می کنید تا بتوانید در یک لحظه آنها را در پست های مختلف رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. این چه جهنمی است؟

فراتر از جعلی بودن تصاویر و ویدیوها، هوش مصنوعی قرار است اینجا باشد تا اسناد کامل یا ایمیل ها یا داستان های خبری را برای ما بنویسد. شاید آنها تعطیلات کامل را نیز برنامه ریزی کنند، از طریق Google Bard، که توسط جستجوی گوگل و اینترنت خراب پر از سطل زباله سئو نوشته شده توسط سایر AI یا برادران SEO که چیزی از موضوعاتی که می نویسند نمی دانند، پشتیبانی می شود. الگوریتم ها آن را دوست خواهند داشت و آن را به هوش مصنوعی ارائه می کنند. چه چرخه ای، نه؟

سامسونگ، با توجه به کره دیلی، قرار است با عرضه سری گلکسی اس ۲۴، روی تمام این هوش مصنوعی شرط بندی کند. چندین نقل قول در داستان آنها نشان می دهد که سامسونگ بر این باور است که هوش مصنوعی به جدا کردن آنها از اپل کمک می کند که همچنان با فروش آیفون در سطح جهانی آن را شکست می دهد. آیا آنها قصد دارند این کار را با توضیح اینکه چگونه سخت افزار دوربین رده بالای خود را انجام می دهند، که کاملاً می تواند به طرز مسخره ای تأثیرگذار باشد؟ واقعی آیا تصاویر و ویدئوها نیز می توانند آن ها را به دنیایی تبدیل کنند که وجود ندارد؟ آیا واقعا آن را میخواهی؟ چه کسی آن را می خواهد؟

من اکنون یک ماه کامل از Pixel 8 Pro استفاده می کنم (به زودی در مورد آن می نویسم) و مطمئن نیستم که هوش مصنوعی در یک سرور راه دور یا در جایی به من کمک زیادی کند. مطمئناً، من بسیاری از ابزارهای تصویر هوش مصنوعی را آزمایش کردم و آنها تا حدی کار می کنند. من واقعیت را دوست دارم، بنابراین نمی توانم تصور کنم که از آنها در آینده به جز ساختن یک کاغذ دیواری تازه برای روز استفاده کنم. صدای واضح تر تماس هایی که من هرگز نمی پذیرم؟ باحاله. ارسال چند تماسی که می‌گیرم برای غربالگری به دستیار هوش مصنوعی؟ خوب، من واقعاً دوست دارم این کار را انجام دهم. اما از چه ابزارهای هوش مصنوعی دیگری استفاده می کنم؟ احتمالا هیچ کدام.

من از جهنمی که جستجوی Google است استفاده کردم تا خودم را در مورد موارد استفاده برتر ChatGPT روشن کنم و پیدا کردم این لیست از جانب MakeUseOf. ظاهراً یک ابزار هوش مصنوعی می تواند به من مشاوره رابطه بدهد. این یک استفاده برتر است. من می‌توانم از آن برای نوشتن موسیقی استفاده کنم، که به نظر می‌رسد دقیقاً برعکس چیزی است که کسی که اهل موسیقی است باید بخواهد انجام دهد. چندی پیش نبود که هنرمندان متهم به استفاده از یک نویسنده ارواح برای نوشتن اشعار خود می شدند، و اکنون ابزارهایی وجود دارد که می توانید برای انجام این کار دقیقاً هزینه پرداخت کنید. عالی. من می توانم نکاتی را در مورد چگونگی بهبود سلامت خود از یک الگوریتم دریافت کنم؟ من خوبم.

هوش مصنوعی کاربردهایی دارد، اشتباه نکنید. بیشتر مواردی که من دیده ام همچنان یکباره هستند، مانند کمک به شما برای شروع یک رزومه و نامه پوششی، جستجوی کد، حل معادلات پیچیده ریاضی، ایجاد خلاصه زمانی که ممکن است زمانی برای مصرف کامل چیزی نداشته باشید، یا در تنظیماتی که به ترجمه فوری نیاز دارید. جایی که همه اینها بسیار ناخوشایند به نظر می رسد از طرف شرکت هایی مانند گوگل یا کوالکام است که معتقدند این موارد استفاده روزمره است، زیرا در آن زمان است که ما به دنیای مصنوعی می رویم.

آیا شما آن را می خواهید؟ واکنش شما وقتی یک شرکت با هوش مصنوعی پیشرو است چیست؟


منبع: https://www.droid-life.com/2023/11/06/the-pitch-for-ai-might-be-worse-than-the-pitch-for-5g/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *