پیوندهای کش جستجوی گوگل رسماً بازنشسته می شوند

«Cached» به شما امکان می‌دهد صفحات وب را همانطور که Google می‌بیند ببینید، که در طیف وسیعی از موقعیت‌های مختلف مفید بود. اما گوگل ادعا می کند که اکنون که قابلیت اطمینان اینترنت بهبود یافته است، کمتر ضروری است.

گوگل لینک‌های حافظه پنهان صفحه را از صفحه نتایج جستجوی خود، رابط جستجوی شرکت، حذف کرده است دنی سالیوان تایید کرده است. سالیوان در X نوشت: “این برنامه برای کمک به افراد برای دسترسی به صفحات در زمان برگشت، شما اغلب نمی‌توانید به بارگذاری صفحه وابسته باشید.”

ویژگی کش از لحاظ تاریخی به شما امکان می دهد یک صفحه وب را همانطور که گوگل می بیند مشاهده کنید، که به دلایل مختلف غیر از اینکه فقط بتوانید صفحه ای را ببینید که در حال بارگذاری مشکل است مفید است. متخصصان سئو می‌توانند از آن برای اشکال‌زدایی سایت‌های خود یا حتی نگه‌داشتن زبانه‌ها به رقبا استفاده کنند، و همچنین می‌تواند یک ابزار جمع‌آوری اخبار بسیار مفید باشد، و به خبرنگاران این امکان را می‌دهد که دقیقاً ببینند یک شرکت چه اطلاعاتی را از یک وب‌سایت اضافه (یا حذف کرده است) و راهی برای دیدن جزئیاتی که افراد یا شرکت‌ها ممکن است سعی در پاک کردن آن از وب داشته باشند. یا اگر سایتی در منطقه شما مسدود شده باشد، کش گوگل می تواند به عنوان یک جایگزین عالی برای VPN عمل کند.

کش یک صفحه معمولاً از طریق چند مسیر مختلف قابل دسترسی بوده است. یک دکمه “Cached” وجود دارد که در پایین پانل “درباره این نتیجه” قابل دسترسی از منوی سه دکمه در کنار یک نتیجه جستجو ظاهر می شود. و برای کسانی که می‌دانند، می‌توانید پیشوند «cache:» را به URL قبل از جستجوی آن اضافه کنید تا فوراً به نسخه ذخیره‌شده Google بپیوندید.

در اینجا نحوه استفاده از دکمه Cached در نتایج جستجو در سال ۲۰۲۱ در مقایسه با آنچه که من تا به امروز می بینم نشان داده شده است:

اسکرین شات صفحه نتایج جستجوی گوگل با
پیوند ذخیره شده در سمت راست پایین کادر “درباره این نتیجه” ظاهر می شود.
تصویر: گوگل
اسکرین شات از نتایج جستجوی امروز، با شماره
اسکرین شات از نتایج جستجو از امروز، بدون نماد “Cached” قابل مشاهده است.
اسکرین شات توسط Jon Porter / The Verge

حذف پیوندهای کش گوگل به تدریج طی چند ماه گذشته انجام شده است و هنوز کامل نشده است. در میزگرد موتورهای جستجو بری شوارتز متوجه شد که این پیوندها وجود دارد ناپدید شدن متناوب از نتایج جستجو در اوایل دسامبرو به طور کامل حذف شد از پایان ژانویه دنی سالیوان در توییت خود تأیید کرد که علاوه بر حذف پیوندها، اپراتور جستجوی “cache:” نیز “در آینده نزدیک” از بین خواهد رفت.

اگرچه پیوندهای حافظه پنهان در حال حاضر متوقف شده اند، نوشته برای مدتی روی دیوار مانده است. در اوایل سال ۲۰۲۱، مارتین اسپلیت، مهندس روابط توسعه‌دهنده گوگل، گفت که نمای ذخیره‌سازی شده یک “اساساً ویژگی میراث حفظ نشده است.

به نظر نمی رسد که گوگل برنامه ای فوری برای جایگزینی این ویژگی داشته باشد، اما سالیوان می گوید امیدوار است که گوگل بتواند آن را اضافه کند. پیوندهایی به آرشیو اینترنت که می تواند در عوض برای نشان دادن چگونگی تغییر یک صفحه وب در طول زمان استفاده شود. او هشدار می دهد: «بدون وعده. “ما باید با آنها صحبت کنیم، ببینیم همه چیز چگونه ممکن است پیش برود – شامل افرادی فراتر از من می شود. اما فکر می کنم همه چیز خوب خواهد بود.”


منبع: https://www.theverge.com/2024/2/2/24058985/google-search-cache-feature-discontinued

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *