چانگ پنگ ژائو، مدیر عامل بایننس، به تخلف پولشویی اعتراف کرد و از سمت خود کنار رفت.

به نظر می رسد که نوامبر برای کسی که یک صرافی بزرگ و جهانی ارزهای دیجیتال را اداره می کند، ماه خوبی نبوده است.

چانگ پنگ ژائو که در صنعت ارزهای دیجیتال با نام “CZ” شناخته می شود، از سمت مدیرعاملی بایننس، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال در جهان، کناره گیری می کند. همراه با ترک Binance، CZ به اتهامات پولشویی فدرال نیز اعتراف خواهد کرد.

این اطلاعات روز سه‌شنبه از طریق اسناد دادگاه که ابتدا توسط دادگاه گزارش شد، منتشر شد روزنامه وال استریت.

مریک گارلند، دادستان کل، گفت: «وزارت دادگستری از بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان بایننس و بنیانگذار و مدیر عامل آن چانگ پنگ ژائو، که به عنوان CZ نیز شناخته می شود، اقرار به جرم خود را تضمین کرده است. بیانیه.

به گفته دادستان های فدرال، بایننس نتوانسته است پولشویی در صرافی ارز دیجیتال را متوقف کند. عدم تنظیم برنامه برای مقابله با چنین فعالیتی نقض قانون اسرار بانکی است. بر اساس این اسناد، بایننس تحریم های اقتصادی آمریکا را نیز نقض کرده است. وزارت دادگستری می گوید که بایننس این کار را “در تلاشی عمدی و حساب شده برای کسب سود از بازار ایالات متحده بدون اجرای کنترل های مورد نیاز قانون ایالات متحده” انجام داده است. دادستان ها ادعا می کنند که CZ فعالانه سعی کرده قوانین ایالات متحده را زیر پا بگذارد و می دانست که Binance مطابقت ندارد.

علاوه بر همه اینها، به عنوان بخشی از توافق توافق شده، بایننس جریمه هنگفت ۴٫۳ میلیارد دلاری را پرداخت خواهد کرد. خود CZ نیز ۵۰ میلیون دلار جریمه خواهد پرداخت.

سی بیانیه نوشته شده در X. “البته، رها کردن از نظر احساسی آسان نبود. اما می دانم که این کار درستی است. من اشتباه کردم و باید مسئولیت آن را بپذیرم. این برای جامعه ما، برای بایننس و برای خودم بهترین است. بایننس دیگر بچه نیست، وقت آن است که اجازه دهم راه برود و بدود.”

سپس CZ اعلام کرد که رئیس جهانی بازارهای منطقه ای بایننس، ریچارد تنگ، سمت مدیرعاملی را به عهده خواهد گرفت.

اوایل امسال، بلومبرگ گزارش داد که بایننس بود موضوع تحقیقات وزارت دادگستری ایالات متحده در رابطه با نقش آن در پولشویی بین کشورهای تحت تحریم ایالات متحده، مانند روسیه.

این اقدامات توسط ایالات متحده علیه بایننس در حالی انجام می شود که تنظیم کننده ها با بازیگران بد در صنعت ارزهای دیجیتال به طور کلی سرکوب می کنند. روز دوشنبه، SEC شکایت کرد صرافی کریپتو کراکن، با این ادعا که این شرکت به طور غیرقانونی به عنوان یک بورس اوراق بهادار ثبت نشده عمل می کند. و البته در اوایل این ماه، سام بنکمن-فرید، بنیانگذار و مدیر عامل سابق FTX بود گناهکار شناخته اتهامات کلاهبرداری متعدد برای استفاده نادرست از وجوه مشتریان، که منجر به مختل شدن صرافی شد.


منبع: https://mashable.com/article/binance-money-laundering-changpeng-zhao-cz-steps-down-ceo

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *