چانگ پنگ ژائو بنیانگذار بایننس از سمت مدیرعاملی کناره گیری کرد و به اتهامات فدرال اعتراف کرد

مدیر عامل Changpeng Zhao قرار است به اتهامات پولشویی فدرال و کناره گیری از سمت خود در شرکتی که تأسیس کرده بود. ژائو و صرافی ارزهای دیجیتال با دولت، که تحقیقاتی چند ساله در مورد این شرکت انجام داده است، به توافق رسیده اند. گزارش ها. به عنوان بخشی از تسویه حساب، بایننس ۲٫۵ میلیارد دلار را از دست می دهد و ۱٫۸ میلیارد دلار جریمه می پردازد. قرار است ژائو شخصاً ۵۰ میلیون دلار بپردازد.

ژائو به مدت سه سال از هرگونه دخالت با Binance منع خواهد شد. طبق گفته‌ها، به عنوان بخشی از توافقنامه، ژائو بعداً روز سه‌شنبه به دلیل نقض و واداشتن یک موسسه مالی به نقض قانون رازداری بانکی اعتراف خواهد کرد.

بایننس، ژائو و دیگران متهم شدند که موفق به ایجاد یک برنامه موثر ضد پولشویی نشدند. به گفته وزارت دادگستری، آنها عمداً تحریم های اقتصادی را “در تلاشی عمدی و حساب شده برای سود بردن از بازار ایالات متحده بدون اجرای کنترل های مورد نیاز توسط قوانین ایالات متحده” نقض کردند. فقدان اقدامات ضد پولشویی منجر به تسهیل تقریباً ۹۰۰ میلیون دلار تراکنش های مالی بایننس بر خلاف تحریم ها علیه ایران بین سال های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ شد.

ژائو در بیانیه‌ای تایید کرد که از سمت مدیرعاملی کناره‌گیری می‌کند و ریچارد تنگ، رئیس سابق بازارهای منطقه‌ای جهانی این شرکت، مسئولیت اصلی را بر عهده گرفت. ژائو: «امروز از سمت مدیرعاملی بایننس کنار رفتم روی X نوشت. “باید قبول کرد که رها کردن از نظر احساسی آسان نبود. اما می دانم که این کار درستی است. من اشتباه کردم و باید مسئولیت آن را بپذیرم. این برای جامعه ما، برای بایننس و برای خودم بهترین است.”

ژائو اکنون قصد دارد قبل از اینکه شاید بیشتر درگیر سرمایه گذاری شود، استراحت کند. با این حال، “من نمی توانم خودم را دوباره به عنوان مدیر عاملی که یک استارتاپ را هدایت می کند ببینم. من از اینکه یک کارآفرین یکباره (خوش شانس) هستم راضی هستم.”

این حل و فصل اتهامات جنایی مربوط به نقض مقررات تحریم، توطئه و انجام یک تجارت فرستنده پول بدون مجوز را حل می کند. در همین حال، ساموئل لیم، رئیس پیشین انطباق، ظاهراً به عنوان بخشی از این معامله با اتهاماتی روبرو خواهد شد.

این تسویه حساب عمده بین شرکت و آژانس هایی مانند کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) و وزارت خزانه داری است. CFTC Binance، Zhao و Lim با نقض قوانین خود، و همچنین قانون بورس کالا، در اوایل سال جاری.

جانت یلن، وزیر خزانه داری، “بایننس چشم خود را بر تعهدات قانونی خود در جهت کسب سود بست. شکست های عمدی آن به تروریست ها، مجرمان سایبری و کودک آزاری از طریق پلتفرم خود اجازه داد.” در بیانیه ای گفت. “مجازات و نظارت تاریخی امروز برای اطمینان از انطباق با قوانین و مقررات ایالات متحده، نقطه عطفی برای صنعت ارزهای مجازی است. هر موسسه، در هر کجا که قرار باشد، که بخواهد از مزایای سیستم مالی ایالات متحده بهره مند شود، باید قوانینی را نیز رعایت کند که همه ما را حفظ می کند. از تروریست ها، دشمنان خارجی و جنایت در امان باشید یا با عواقب آن مواجه شوید.»

بایننس همچنان فعال خواهد بود، البته تحت قوانین سختگیرانه تر. این کشور باید با تقویت برنامه انطباق خود از رعایت مقررات ضد پولشویی اطمینان حاصل کند. این شرکت همچنین باید یک ناظر انطباق مستقل را منصوب کند.

در ماه ژوئن، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ، با این ادعا که آنها به معامله گران ایالات متحده کمک کردند تا محدودیت ها را دور بزنند و قوانین اوراق بهادار را از جمله با سوء استفاده از وجوه نقض کردند. SEC همچنین ادعا کرد که (در ادعاهای مشابه با آن ) بایننس پول مشتری با سرمایه خود شرکت. اتهامات SEC در این حل و فصل حل نشد.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/binance-founder-changpeng-zhao-steps-down-as-ceo-will-plead-guilty-to-federal-charges-210627469.html?src منتشر شد. = rss


منبع: https://www.engadget.com/binance-founder-changpeng-zhao-steps-down-as-ceo-will-plead-guilty-to-federal-charges-210627469.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *