چت های پیام رسان اینستاگرام و فیسبوک برای قطع ارتباط در این ماه

متا اعلام کرده است که قصد دارد به توانایی کاربران اینستاگرام برای چت کردن با اکانت های فیسبوک در اواخر این ماه پایان دهد و قابلیتی را که بیش از سه سال پیش معرفی کرده بود، لغو کند.

چت های پیام رسان اینستاگرام و فیسبوک برای قطع ارتباط در این ماه
که در سپتامبر ۲۰۲۰متا (در آن زمان فیس بوک) اعلام کرد که در حال ادغام سرویس مسنجر فیس بوک خود با پیام رسانی مستقیم اینستاگرام است که به کاربران اینستاگرام امکان می دهد با استفاده از همان پلتفرم با کاربران فیس بوک چت کنند و بالعکس.

این حرکت قرار بود بخشی از یک برنامه بلندمدت برای ادغام پلتفرم‌های چت مسنجر، اینستاگرام و واتس‌اپ در یک زیرساخت پیام‌رسانی اساسی باشد. گفته می‌شود که ایده پشت این طرح حفظ افراد در اکوسیستم فیسبوک و دوری از برنامه‌های پیامک رقیب مانند iMessage اپل است.

با این حال، با توجه به یک صفحه پشتیبانی اینستاگرام به روز شداز اواسط دسامبر، ویژگی‌های ارتباط بین برنامه‌ای زیر دیگر برای کاربران اینستاگرام در دسترس نخواهد بود:

  • شما نمی توانید مکالمات یا تماس های جدیدی را با حساب های فیس بوک از اینستاگرام شروع کنید.
  • هر چت موجود در اینستاگرام که با حساب های فیس بوک داشته اید فقط خواندنی خواهد بود، حتی اگر این حساب های فیس بوک از چت حذف شوند. این بدان معناست که شما و سایر افرادی که دارای اکانت اینستاگرام هستند نمی توانید در این چت ها پیام جدیدی ارسال کنید.
  • حساب‌های فیس‌بوک نمی‌توانند وضعیت فعالیت شما را مشاهده کنند یا اینکه آیا پیامی را دیده‌اید.
  • هر چت موجودی که با حساب های فیسبوک داشته اید به صندوق ورودی شما در فیس بوک یا مسنجر منتقل نمی شود.

هنگامی که چت بین برنامه ای به پایان می رسد، کاربران اینستاگرام باید یک چت جدید در مسنجر یا فیس بوک از حساب فیس بوک خود شروع کنند تا به مکالمه با حساب های فیس بوک ادامه دهند.

متا هیچ دلیلی برای تغییر ارائه نکرد، اما ۹to5Google حدس می‌زند که این می‌تواند بخشی از تلاش بزرگ‌تر برای پیروی از قانون بازارهای دیجیتال اروپا (DMA) باشد. تئوری این است که متا می‌تواند در حال آماده شدن برای معرفی قابلیت همکاری گسترده‌تر بین اینستاگرام، مسنجر و واتس‌اپ باشد، که یکی از الزامات کلیدی DMA را برآورده می‌کند. یا این یا به سادگی یک بار دیگر مسنجر را کاهش می دهد – این شرکت اخیراً پشتیبانی از SMS/MMS را در اندروید حذف کرده و مسنجر لایت را خاموش کرده است.


منبع: https://www.macrumors.com/2023/12/05/instagram-messenger-chats-disconnecting/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *