چرا از موتور Chevy 327 به عنوان “موس توانا” یاد می شود؟

چرا از موتور Chevy 327 به عنوان “موس توانا” یاد می شود؟

کارتون “موش توانا” جذاب بود زیرا قدرت شخصیت عنوان در یک قاب کوچک بسته بندی شده بود. همین امر در مورد موتورهای بلوک کوچک شورلت نیز صادق است. با توجه به اشاره به موتورهای “موسیقه توانا” به آنها به سال ۱۹۵۵ با اولین موتور بلوک کوچک این شرکت، ۲۶۵ V8 برمی گردد. سیمی. V8 که توسط Ed Cole طراحی شده بود، دارای ۲۶۵ اینچ مکعب جابجایی و سوراخ ۴٫۴ اینچی بود. سبک وزن و بادوام بود اما پانچ شبیه به هات میله های معاصر داشت که می توانست تا ۱۹۵ اسب بخار قدرت داشته باشد.

چند سال بعد، Chevy 327 آن را به سطح جدیدی رساند. این همان ساختار سبک وزن و بادوام را به V8 آورد، اما طبق گفته‌ها، جابجایی ۳۲۷ اینچ مکعبی با سوراخ ۴ اینچی و سکته ۳٫۲۵ داشت. تاریخچه خودرو. برخی از وسایل نقلیه با این موتور می توانند به ۳۶۵ اسب بخار برسند. موتور آنقدر بادوام و کارآمد بود که شورولت شروع به قرار دادن آن در تقریباً در هر خودرویی که می‌ساخت، از ایمپالا گرفته تا کوروت و بل ایر را آغاز کرد. حتی کامیون‌های C10 نیز موتور Chevy 327 را دریافت خواهند کرد باشگاه ماشین عضلانی.

این واقعیت که کلکسیونرهای زیادی در تمام این سال‌ها هنوز در جستجوی Chevy 327 هستند، همه آنچه را که باید در مورد دوام آن بدانید به شما می‌گوید. ممکن است نام Mighty Mouse برای اولین بار به آن نسخه اصلی ۱۹۵۵ داده شده باشد، اما Chevy 327 بیش از آن درآمد داشته است.


منبع: https://www.slashgear.com/1467683/why-chevy-327-engine-is-called-mighty-mouse/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *