چرا بازی ها به صحنه دسترسی شخص ثالث پررونق نیاز دارند؟

همانطور که اخبار منتشر شد مایکروسافت در اواخر سال ۲۰۲۳ آرایه نامشخصی از دستگاه های شخص ثالث را از کنسول های ایکس باکس مسدود می کند.، به سرعت مشخص شد که این تصمیم به طور نامتناسبی بر گیمرهای معلول تأثیر می گذارد. علیرغم مزایای زمان، دامنه واقعی این تغییر نامشخص است، حتی با اینکه دستگاه های شخص ثالث همچنان به طور یک طرفه مسدود می شوند.

لورا کیت دیل می گوید: «مطمئناً این یک حرکت بی سابقه نیست. یک منتقد و مشاور دسترسیاساساً این مورد در کنسول‌های نینتندو و پلی‌استیشن وجود دارد، اما بدون شک تعداد گزینه‌های موجود برای بازیکنان را کاهش می‌دهد.»

زمانی که این خبر منتشر شد بر این موضوع تاکید شد سونی بی سر و صدا از اتصال Cronus Zen به کنسول های پلی استیشن ۵ در آپدیت جدید این هفته جلوگیری کرده بود.. این دستگاهی است که بسیاری از بازیکنان غیرفعال از آن برای اتصال دستگاه‌های ورودی در دسترس‌تر به کنسول‌های خود استفاده می‌کنند، که بسیاری از آنها در هر دو کنسول سونی و مایکروسافت در هاله‌ای از ابهام قرار دارند. این بدان معناست که تنظیمات وابسته به دستگاه‌های بدون مجوز اکنون بی‌فایده شده و سرمایه‌گذاری با ممنوعیت‌های غیرمتمرکز و غیرمنصفانه روی هر چیزی که مایکروسافت و سونی غیرمجاز می‌دانند به هدر می‌رود.

کلی مارین، “پانزده نفر از آنها در نزدیکی جایی که من اکنون نشسته ام، وجود دارد.” معشوقه دسترسی برای Haunted Bees Productionsوقتی از او پرسیده شد که از چند دستگاه شخص ثالث استفاده می کند، به من می گوید.

او ادامه داد: “من حتی نتوانستم هزینه کل را به شما بگویم.” “همه به جز دو مورد از مواردی که ذکر کردم مجوز استفاده با جدیدترین Xbox را ندارند، بنابراین من از دانگل‌های آداپتور استفاده می‌کردم، همه از یک خط، همه تحت تاثیر سیاست قفل جدید قرار گرفتند.”


چرا بازی ها به صحنه دسترسی شخص ثالث پررونق نیاز دارند؟Access Controller – ویژگی ها تریلر | PS5


تریلر اکسس کنترلر پلی استیشن.

مایکروسافت سریعاً اشاره کرده است که دستگاه‌هایی که به کنترلر تطبیقی ​​Xbox متصل می‌شوند تحت تأثیر قرار نمی‌گیرند. اگرچه، این وظیفه دستگاهی است که فقط در موارد استفاده خاص مفید است. بدون انتخاب قوی از راه حل های شخص ثالث برای پر کردن شکاف ها و ارائه جایگزین های مقرون به صرفه تر، تأثیر آن – و کنترل کننده دسترسی سونی – است. خاص اما به نوعی هنوز مبهم است و برای بسیاری از بازیکنان حداقل است.

دیل می‌گوید: «گاهی اوقات یک کنترل‌کننده با شکل غیرعادی ممکن است شکل مناسبی برای گرفتن یک دست باشد. شاید روشی که یک گیمر معلول باید کنترلر خود را در هنگام استفاده در دست بگیرد منجر به آسیب دیدن آن شود و کنترلرهای ارزان قیمت در دراز مدت از نظر مالی بهتر باشند.

چشم‌انداز متنوع‌تر گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر و اغلب ساده‌تری را ارائه می‌دهد که می‌تواند شکاف‌هایی را که به دلیل ادغام دسترسی حول راه‌حل‌های خاص ایجاد می‌شود، بپوشاند – همانطور که مایکروسافت و سونی به این ممنوعیت‌ها ادامه می‌دهند.

دستگاه‌های شخص ثالثی که چشم‌انداز متنوع‌تری را تشکیل می‌دهند، مسیر قابل دسترس‌تری را به سمت بازی برای بازیکنان معلول ایجاد می‌کنند. این مسیری با اطلاعات بیشتر، گزینه های بیشتر و پتانسیل بیشتری برای بازیکنان برای بازی کردن است. با این حال، مایکروسافت، سونی و نینتندو (که مجوز Hori Flex را صادر می‌کند) با متمرکز کردن دسترسی در اطراف دستگاه‌های اختصاصی گران‌قیمت، در عوض یک دیوار پرداخت در اطراف دسترسی ایجاد می‌کنند که پتانسیل نوآوری را محدود می‌کند.

او می گوید: «تمرکززدایی خوب است، رقابت خوب است کالب کرافتموسس پروژه کنترلر. کرافت پیشنهاد می کند که رقابت نتایج جالبی را ایجاد می کند. “در حوزه دسترسی، ما هزاران هزار تصادف کوچک شاد داریم!”


سمعک Forza Horizon 5 در شخصی سازی شخصیت
بازی‌هایی مانند Forza Horizon 5 در ارائه دسترسی و ناتوانی بسیار بهتر می‌شوند، اما کنترل‌کننده‌ها بخش بزرگی از پازل برای بسیاری از بازیکنان باقی می‌مانند. | اعتبار تصویر: بازی زمین بازی

این حوادث برای برخی از راه‌حل‌های دسترسی ارگانیک‌تر و مبتکرانه‌تر ایجاد می‌کنند: محصولات جانبی ساخت کنترلرهای زیبا، کوچک، بزرگ‌تر یا عجیب که اتفاقاً برای بازیکنان معلول کار می‌کنند. با تضعیف مداخله شخص ثالث، این حوادث ناپدید می‌شوند، دیدگاه‌های مربوط به دسترسی محدودتر می‌شوند و بازی شروع به حرکت به سمت کم‌دسترسی شدن می‌کند.

نیازی به گفتن مجدد نیست، اما ما در نیازهایمان یکپارچه نیستیم. این می‌تواند وسوسه‌انگیز باشد، مطمئناً زمانی که از دسترسی ناآگاه باشید، تصور دستگاهی منحصربه‌فرد و جامع که هر نیاز ناتوانی را در هر زمینه‌ای برطرف می‌کند. با این حال، طیف گسترده ای از ناتوانی را در نظر بگیرید، که در آن حتی کسانی که تشخیص های مشابه دارند می توانند نیازهای بسیار متفاوتی داشته باشند – که همه آنها باید در مجموعه گسترده ای از بازی ها اعمال شوند – و باید مشخص باشد که چقدر قوی و متنوع حیاتی است. انتخاب راه حل های قابل دسترس، چیزی است که یک پاسخ شخص ثالث برجسته حفظ می کند.

“تنوع تولید کنندگان، تنوع سازندگان، تنوع دیدگاه ها تنها می تواند منجر به محصول بهتر شود. [and] کرافت می‌گوید: گزینه‌های محصول بهتر برای جامعه.

برای جلوگیری از آن – برای محدود کردن آن – و انجام این کار بدون روشن کردن چرا احساس بیهودگی. رابرت دیل اسمیت، بنیانگذار، “من فکر می کنم این واقعاً فقط ضد بازی است.” ControllerAdapter.com می گوید. “واقعا هیچ دلیل خوبی وجود ندارد که Xbox از کنترلرهای USB مانند رایانه های شخصی ویندوزی پشتیبانی نمی کند.”

هدف این حرکت هرچه که باشد، بازیکنان احساس می‌کنند که به‌طور موجهی با این تصمیم و پاسخ مایکروسافت که در آن نمایندگان از بیان هیچ دلیل معنی‌داری برای تغییر خودداری کرده‌اند، خیانت شده‌اند. Eurogamer برای اظهار نظر تماس گرفت و مانند بسیاری دیگر، یک پاسخ غیر اطلاع رسانی دریافت کرد:

سخنگوی مایکروسافت گفت: «به منظور حفظ عملکرد، امنیت و ایمنی کنسول‌های ایکس‌باکس (ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری X/S)، ممکن است هنگام تلاش برای اتصال لوازم جانبی غیرمجاز به کنسول ایکس‌باکس، یک هشدار پاپ‌آپ دریافت کنند». تا زمانی که لوازم جانبی مطابق با استانداردهای کیفیت ما مجاز، طراحی و ساخته شده باشند و تجربه بازی را به خطر نیندازند، ما برای اطمینان از حداقل تأثیر بر تنظیمات فعلی پخش کننده کار می کنیم. اگر کد خطا دریافت نکنید، لوازم جانبی شما تحت تأثیر قرار نمی گیرد. در برخی موارد، استفاده از لوازم جانبی غیرمجاز برای حفظ تجربه بازی کنسول مسدود می‌شود.”

سخنگوی مایکروسافت در مورد اینکه آیا مایکروسافت در نهایت بخواهد توضیح بیشتری بدهد یا خیر، پاسخی نداد. همچنین سونی به درخواست‌ها برای اظهار نظر در مورد واکنش صاحب پلتفرم نسبت به دسترسی شخص ثالث و اینکه آیا دستگاه‌های شخص ثالث بخشی از برنامه‌های دسترسی آینده را تشکیل می‌دهند، پاسخ نداد.

در عوض، بازیکنان در بلاتکلیفی رها می‌شوند، هم نمی‌توانند از تنظیمات موجود تا زمانی که راه‌حل‌های جدید ایجاد شوند استفاده کنند و هم از این که دستگاه‌های بیشتری در آینده غیرقابل استفاده شوند، پارانویا هستند. این احساس تنها در پی ممنوعیت های بیشتر در سال ۲۰۲۴ تشدید می شود.

همه اینها در مورد آنچه که تا کنون تعهد قابل توجهی برای دسترسی توسط مایکروسافت بوده است، تردید ایجاد می کند. مارین می‌گوید: «در واقع دردناک‌تر است که از آن‌ها در مورد مراقبت صحبت کنند و بعد من را اینطور به هم بزنند. “به جای اینکه فقط بی تفاوت باشم و به من اجازه بدهم از راه حل های خودم استفاده کنم.”

طنز این است که با همه تلاش های مایکروسافت و سونی، اثرات موقتی هستند. در حالی که، همانطور که قبلاً گزارش شده بود، کرونوس نمی‌داند چه زمانی برای به‌روزرسانی جدید سونی راه‌حلی خواهد داشت – اگرچه بازیکنان می‌توانند برای حفظ استفاده از Cronus Zen از این به‌روزرسانی صرف‌نظر کنند، سازنده سابقه‌ای در یافتن سریع راه‌حل‌هایی برای ممنوعیت‌های سونی دارد. به طور مشابه، اسمیت قبلاً به مدت دو سال آداپتورهای کنترلر USB را ایجاد کرده است و قبلاً راه حلی ایجاد کرده است که فرآیند احراز هویت Xbox را دور می زند. او می گوید: «این کار نسبتاً آسان بود. او به من می گوید که آداپتور ۳۰ ​​دلار قیمت دارد و دو روز کار کرده است. بخشی از هدف او این بود که به دخترش اجازه دهد از یک کنترلر فیشر پرایس در ایکس باکس استفاده کند، اما او همچنین می‌خواهد “به طور کلی از احراز هویت کنترلر عقب نشینی کند و نشان دهد که اگر کسی واقعاً بخواهد، می تواند به راحتی این ممنوعیت ها را دور بزند.”

این سوال را مطرح می کند که چرا مایکروسافت و سونی در این بلوک ها پافشاری می کنند. همیشه راه‌هایی برای دور زدن این ممنوعیت‌ها وجود داشت و آسیب همیشه عمدتاً به جامعه معلولان وارد می‌شد، پس فایده چیست؟ آیا صرفاً ایجاد مطبوعات خوب در زیرمجموعه ای از گیمرهای ناآگاه است که ممکن است پیامدهای تقلب در بازی های آنلاین خاص را جشن بگیرند؟ آیا برای تجمیع دسترسی در اطراف کنترلرهای تطبیقی ​​طراحی شده است که فقط برای کسری از بازیکنان ناتوان کار می کنند؟ ما نمی دانیم، زیرا نه سونی، نه مایکروسافت و نه نینتندو این تصمیمات را توجیه نمی کنند.

دسترسی بیشتر از هر زمان دیگری توجه جریان اصلی را به خود جلب کرده است و دیدن گزینه های سخت افزاری برای گیمرهای ناتوان در خدمت چیزی که به نظر می رسد انحصار دسترسی ظالمانه به نظر می رسد کوچک می شود. این مشکل جدیدی نیست، اما با این ممنوعیت‌ها، مایکروسافت و سونی فقط خصومت صنعت بازی را با راه‌حل‌های دسترسی غیر اختصاصی مورد توجه قرار داده‌اند.

این تمرکزی است که این سؤال را مطرح می‌کند که سونی و مایکروسافت چقدر به دسترسی‌پذیری اختصاص داده شده‌اند، زیرا آنها از مطبوعات مثبت پیرامون دستگاه‌هایی مانند Access Controller و دسترسی بیشتر در بازی‌های خود لذت می‌برند، در حالی که تصمیم‌هایی را مبهم می‌کنند که یکی از فقیرترین جوامع را مجبور به انجام این کار می‌کند. هزینه های بیشتری را متحمل می شود، آنها را به سمت دستگاه های اختصاصی سوق می دهد که ممکن است نتوانند از آنها استفاده کنند، و برخی از بازیکنان را به طور کلی از کنسول ها خارج می کند. همه برای حفظ اقتدار مطلق بر آنچه که برای بازی کردن استفاده می کنیم. به طرز قابل توجهی احساس بی رحمی می کند.

در طول سال ۲۰۲۳ و رفتن به سال ۲۰۲۴، ما چیزهای زیادی از صنعت بازی از دست داده ایم. اکنون، دیدن این ممنوعیت‌ها و خصومت نسبت به دستگاه‌های در دسترس شخص ثالث که نشان می‌دهند چیزی جز چیزی نیست که بازیکنان معلول را از تعقیبی که برای رفاه آنها حیاتی است دور می‌کند، دشوار است. چیزی که سونی و مایکروسافت، علیرغم اینکه به آنها گفته شده چقدر برای جامعه معلولان مضر است، همچنان به دنبال آن هستند. همه در خدمت کنترل آنچه در یک پورت USB قرار می دهیم.


منبع: https://www.eurogamer.net/why-games-need-a-thriving-third-party-accessibility-scene?utm_source=feed&utm_medium=rss&utm_campaign=feed

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *