چرا تجزیه و تحلیل های مبتنی بر هوش مصنوعی باید مرکزی برای مشاغل باشد

چرا تجزیه و تحلیل های مبتنی بر هوش مصنوعی باید مرکزی برای مشاغل باشد

تجارت بسیار شبیه ورزش است. شما بهترین تیم ممکن را می سازید و آنها را با راهبردی که امیدوارید یک استراتژی برنده است، در زمین بازی قرار دهید. اما، همانطور که سر الکس فرگوسن یک بار گفته بود، “بخشی از تعالی شامل از بین بردن تا حد امکان شگفتی‌ها است، زیرا زندگی پر از موارد غیرمنتظره است”. نکته این است که همه چیز تغییر می کند، و گاهی اوقات باید استراتژی خود را برای پیروزی تطبیق دهید.

در سال‌های اخیر، انطباق با یک آبشار بی‌پایان چالش‌ها و بحران‌ها استاندارد بوده است، نه استثنا برای کسب‌وکارها. اما انطباق با واقعیت‌های جدید و کنترل فرصت‌های جدید حیاتی‌تر می‌شود و هر چند وقت یک‌بار برای کسب‌وکارها مهم است که در مورد نحوه سازگاری با تغییرات فکر کنند، ارزیابی کنند و بهبود بخشند.

در ورزش، این تنظیم ممکن است شامل تغییرات تاکتیکی یا تعویض باشد. در حوزه تجارت، حول محور تصمیم گیری آگاهانه بر اساس در دسترس بودن می چرخد داده ها. و با توجه به اینکه بیشتر کسب‌وکارها اکنون توسط فناوری هدایت می‌شوند، میزان داده‌ها در جهان به‌طور تصاعدی در حال رشد است. در سال ۲۰۱۳ حدود ۴٫۴ زتابایت داده در سطح جهان نگهداری می شد، اما برخی تخمین ها حاکی از آن است که تا سال ۲۰۲۵ به ۱۸۱ زتابایت داده افزایش می یابد.

این کوه داده عظیم و همیشه در حال رشد یک مانع بزرگ برای مشاغلی است که برای چابکی سازمانی تلاش می کنند. چگونه می‌توانید در عملیات‌ها و تصمیم‌گیری‌های خود انعطاف‌پذیر بمانید، بدون اینکه به آن داده‌ها دست پیدا کنید؟

ظهور کلان داده و هوش مصنوعی، تجزیه و تحلیل را به منصه ظهور رساند

تکثیر داده‌ها هیچ نشانه‌ای از کند شدن را نشان نمی‌دهد، و بر نیاز کسب‌وکارها به انطباق فعال رویکردهای خود برای ذخیره‌سازی، حفاظت و استفاده از داده‌ها تأکید می‌کند. بسیار مهم، روشی است که شرکت ها آنها را قادر می سازند کارمندان برای دسترسی و به دست آوردن بینش از مجموعه داده های گسترده باید یکپارچه تر شود. پردازش دستی و ارزیابی چنین طیف وسیعی از اطلاعات تقریباً غیرممکن است، بنابراین تجزیه و تحلیل خودکار برای باز کردن ارزش داده‌ها در آینده ضروری خواهد بود.

تجزیه و تحلیل چیز جدیدی نیست – دور از آن است. اما ابزارهای حتی در گذشته بسیار نزدیک، از مقیاس پذیری مورد نیاز اکنون برخوردار نبودند. سطوح جدید حجم و انواع جدیدی از داده‌ها با سرعتی خیره‌کننده در حال ایجاد هستند، بنابراین برای رقابتی ماندن کسب‌وکارها، به ابزارهایی نیاز دارند که دارای کشش و رشد ذاتی باشند.

روشن کردن انواع مختلف ابزارهای تحلیلی که می‌توانند تجزیه و تحلیل داده‌ها را آماده کنند، مانند روش‌های توصیفی، تشخیصی، پیش‌بینی‌کننده و تجویزی بسیار مهم است. به خصوص، هوش مصنوعیقدرت گرفته تجزیه و تحلیل ابزارها در حال حاضر لحظه به لحظه دارند و مطمئناً با رشد مجموعه داده‌های آموزشی سریع‌تر، هوشمندانه‌تر و دقیق‌تر خواهند شد. اما این نوع ابزارهای تحلیلی دیگر فقط برای آینده قابل توجه نیستند.

به عنوان مثال صنعت تولید را در نظر بگیرید. هوش مصنوعی با تجزیه و تحلیل ترکیب شده است تا شرکت های تولیدی را قادر سازد تا نمای بزرگی از تمام داده های خود، اعم از ساختاریافته یا بدون ساختار، تاریخی یا بلادرنگ ایجاد کنند. سپس به بینش‌های عملی تبدیل می‌شود تا از تحویل فرآیندهای تولید پیشرفته مانند کارخانه‌های هوشمند، دوقلوهای دیجیتال و زنجیره‌های تامین مستقل مطلع شود.

شرکت‌های تولیدی می‌توانند از این تاکتیک‌ها استفاده کنند تا با ضربه ضرب المثلی به دهان برنامه‌هایشان از مسیر خارج نشود. از دوقلوهای دیجیتال می توان برای شبیه سازی سناریوهای مختلف استفاده کرد و شرکت ها می توانند برنامه های خود را بر اساس نتیجه هر تعداد شبیه سازی بدون نیاز به منتظر ماندن برای اشتباه کردن، تطبیق دهند.

و هیچ دلیلی وجود ندارد که صنایع دیگر نیز نتوانند از مزایای آن بهره ببرند. تجزیه و تحلیل مبتنی بر هوش مصنوعی می تواند برای بهینه سازی مدیریت ریسک در امور مالی یا شخصی سازی استفاده شود مشتری ارائه در خرده فروشی، به نام تنها دو مورد از موارد استفاده بی شمار. اکنون که ما در دنیای کلان داده ها هستیم، تجزیه و تحلیل قدرتمند به شکلی بزرگ، در سراسر طیف کسب و کار به منصه ظهور خواهد رسید.

چابکی را محور استراتژی کسب و کار قرار دهید

همه اینها نکات کلیدی بحث است که باید در دستور کار کسب و کارها باقی بماند. تجزیه و تحلیل‌های مبتنی بر هوش مصنوعی باید جزء اصلی استراتژی چابکی گسترده‌تر هر کسب‌وکاری باشد و با هدف قرار دادن کسب‌وکار در پایه‌ای مطمئن برای آینده به کار گرفته شود.

استفاده از تجزیه و تحلیل‌های مبتنی بر هوش مصنوعی برای ارائه بینش‌های عملی دقیقاً در زمانی که به آنها نیاز است ممکن است به ما در پیش‌بینی دقیق آینده کمک نکند، اما برای موفقیت بلندمدت بسیار مهم است زیرا داده‌ها از نظر حجم و نوع افزایش می‌یابند.

همانطور که تیم‌ها یا افراد ورزشی باید در بازی خود را تطبیق دهند و انتخاب کنند که چه زمانی حمله کنند یا چه زمانی دفاع را تقویت کنند، کسب‌وکارها نیز باید از نظر تاکتیکی چابک باشند. به نظر می رسد مشهورترین مدیران و بازیکنان در هر ورزشی توانایی تقریباً الهی برای موفقیت دارند، اما در واقع، آنها فقط بر اساس تجزیه و تحلیل تاکتیکی آگاهانه و تجربه تصمیم گیری می کنند. تجزیه و تحلیل و توانایی سازگاری با شرایط متغیر چیزی است که در پس موفقیت آنها نهفته است.

کسب و کارها باید به همان اندازه چابک شوند یا عقب بمانند. چه حفظ امنیت داده ها در برابر حملات سایبری و چه بهبود تجارب مشتری، چابکی هسته اصلی همه اولویت های تجاری است. اکنون زمان مناسبی است که بتوانیم جرقه‌ای تغییر محسوسی را در نحوه رویکرد خود به آینده ایجاد کنیم – و تحلیل‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در قلب آن خواهند بود.

ما بهترین پلتفرم هوش تجاری را معرفی کرده ایم.

این مقاله به عنوان بخشی از کانال Expert Insights TechRadarPro تهیه شده است که در آن بهترین و باهوش ترین ذهن ها در صنعت فناوری امروز را معرفی می کنیم. نظرات بیان شده در اینجا نظرات نویسنده است و لزوماً نظرات TechRadarPro یا Future plc نیست. اگر علاقه مند به مشارکت هستید، در اینجا اطلاعات بیشتری کسب کنید: https://www.techradar.com/news/submit-your-story-to-techradar-pro


منبع: https://www.techradar.com/pro/why-ai-powered-analytics-should-be-central-for-businesses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *