چرا تویوتا تصمیم به انحلال برند Scion گرفت؟

مانند «پروژه جنسیس» و تویوتا اکو، Scion شروعی پرخروش داشت. این برند در سال ۲۰۰۶ بیش از ۱۷۳۰۰۰ خودرو فروخت، اما در سال ۲۰۱۳ فروش آن کاهش یافت زیرا این برند کمتر از ۶۹۰۰۰ خودرو فروخت. این روند در سال های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ ادامه یافت، زمانی که سایون به ترتیب تنها ۵۸۰۰۰ و ۵۶۰۰۰ خودرو فروخت. فروش سایون مزدا ۲ (Scion iA) و تویوتا آئوریس (تویوتا آئوریس) تغییر یافته کمکی نکرد.Scion iM) هاچ بک ها، که به دلیل طراحی زیبا و تلاش های رانندگی اسپرت خود مورد تحسین قرار گرفتند.

دلیل اینکه تویوتا تولید Scion را متوقف کرد به این دلیل نیست که در ماموریت خود برای جذب خریداران جوان تر به این رقابت شکست خورد. در آن زمان، میانگین سنی صاحبان Scion 37 سال بود و حدود ۷۰ درصد از فروش ها از خریدارانی بود که قبل از خرید Scion هرگز تویوتا نخریده بودند. با این حال، ترجیحات بازار با گذشت زمان تغییر می کند و Scion زمانی که بازار مورد نظرش تمایل خود را به خودروهای جلب توجه از دست داد، با مشکل مواجه شد.

ناگهان، آن خریداران جوان بزرگ شدند و هیچ علاقه ای به سیستم های صوتی بیش از حد تقویت شده، چراغ های نئون زیر شاسی، کیت های سوپرشارژر یا چرخ های بد بو نداشتند. خودروهای کاربردی و معقول ترند جدید شدند و قلمه در ترجمه گم شدم این تبدیل به یک تجربه یادگیری برای تویوتا شد و از آن زمان این برند با گسترش مجموعه خود و وفادار ماندن به شعار قابل اعتماد خود، قدرت خود را بازیافت.

جیم لنتز، مدیرعامل سابق آمریکای شمالی تویوتا در بیانیه‌ای در سال ۲۰۱۶ گفت: «Scion به ما اجازه داد تا ایده‌هایی را که آزمایش آن‌ها از طریق شبکه تویوتا چالش‌برانگیز بود، سریع‌تر دنبال کنیم». این یک گام به عقب برای Scion نیست، این یک جهش به جلو برای تویوتا است.


منبع: https://www.slashgear.com/1455640/toyota-killed-off-scion-why/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *