چرا در آینه جذاب هستیم، اما در عکس‌ها زشت دیده می‌شویم؟

چگونه در عکس‌ها خوب به‌نظر برسیم؟

درحالی‌که فرمول واحدی برای خوب به‌نظر رسیدن در عکس‌ها وجود ندارد، چندین نکته کاربردی وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند در عکس‌ها ظاهر بهتری داشته باشید. برخی از نکاتی که باید برای خوش عکس بودن در نظر بگیرید، شامل موارد زیر می‌شود:

روشنایی مناسب را پیدا کنید: نور نقش مهمی در ظاهر ما در عکس‌ها دارد. روشنایی‌ها و زوایای متفاوت را آزمایش کنید تا بهترین حالت را برای ویژگی‌های صورت و رنگ پوست خود پیدا کنید. این امر ممکن است به معنای پیدا کردن نقطه‌ای نزدیک پنجره با نور طبیعی یا استفاده از نور مصنوعی خاص ‌باشد.

طوری ژست بگیرید که ویژگی‌های جذابتان را برجسته کند: مثلاً سعی کنید کمی به بدنتان زاویه بدهید تا بُعد و عمق بیشتری در ویژگی‌های خود ایجاد کنید. از ژست‌های خشک خودداری کنید، زیرا می‌تواند ظاهری غیرجذاب ایجاد کند.

از آرایش برای بهبود ظاهر خود استفاده کنید: برای برجسته کردن بهترین ویژگی‌های خود از آرایش استفاده کنید، مثلاً به کمک ریمل یا خط چشم بر چشم‌های خود تأکید کنید یا از رژلب با رنگ مناسب روی لب‌های خود استفاده کنید. مطمئن شوید از آرایشی استفاده می‌کنید که با رنگ پوست شما مطابقت دارد و خطوط یا لکه‌های ناخوشایند ایجاد نمی‌کند.

لباسی بپوشید که به شما احساس اعتماد به نفس می‌دهد: پوشیدن لباس‌های متناسب می‌تواند به شما کمک کند دربرابر دوربین حس اطمینان و راحتی بیشتری داشته باشید. از لباس‌های خیلی تنگ یا خیلی گشاد بپرهیزید، زیرا می‌توانند به شما ظاهری نامطلوب بدهند.

وضعیت بدنی خوبی انتخاب کنید: صاف بایستید و گردن خود را خم نکنید تا ظاهری مطمئن‌تر و جذاب‌تر در عکس‌ها ایجاد شود. از خم شدن اجتناب کنید که می‌تواند ظاهری ناخوشایند ایجاد کند.

با در نظر گرفتن نکات مذکور در عکاسی خود می‌توانید خود را به بهترین نحو ممکن نشان دهید و درمورد ظاهر خود احساس اطمینان و راحتی بیشتری کنید.

بحث آینه و دوربین یکی از دغدغه‌های رایج بسیاری از افرادی است که ظاهرشان برایشان خیلی اهمیت دارد.

با درک علم ادراک، نقش نورپردازی و روانشناسی تصویر ذهنی از خود، می‌توانیم یاد بگیریم در مقابل دوربین اعتماد به نفس و راحتی بیشتری داشته باشیم. به یاد داشته باشید، جذاب به‌نظر رسیدن پدیده‌ای ذهنی است و فرمول واحدی برای بهترین ظاهر در عکس‌ها و سلفی‌ها وجود ندارد. زیبایی واقعی از درون سرچشمه می‌گیرد و با ارزشمند شمردن ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد خود می‌توانید احساس اعتمادبه‌نفس و راحتی بیشتری داشته باشید.

دفعه بعد که عکس یا سلفی می‌گیرید، به یاد داشته باشید، نورپردازی مناسب را پیدا کنید، به گونه‌ای ژست بگیرید که ویژگی‌های شما را برجسته کند و از آرایش و لباس برای زیبایی ظاهر خود استفاده کنید. اما مهم‌تر از همه اینکه به ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد خود اهمیت بدهید و یاد بگیرید صرف‌نظر از اینکه خود را درون آینه و دوربین چگونه می‌بینید، حس اعتمادبه‌نفس و راحتی داشته باشید.


منبع: https://www.zoomit.ir/fundamental-science/414452-why-attractive-mirror-while-ugly-photos/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *