چرا موتور ۳٫۴ لیتری تویوتا برای آفرود ایده آل است

چرا موتور ۳٫۴ لیتری تویوتا برای آفرود ایده آل است

تویوتا موتور ۳٫۴ لیتری V6 را با بلوک چدنی و سر آلومینیومی با استفاده از سیستم دو سوپاپ بادامک بالای سر و ترتیب شلیک ۱-۲-۳-۴-۵-۶ ساخت. این موتور دارای نسبت تراکم ۹٫۶:۱ بود و در لندکروزر، تاکوما، هایلوکس، ۴ دوندهمدل های تاکوما، توندرا، تی-۱۰۰ و گرانویا در طول تولید ۹ ساله خود.

این موتور بر پایه موتور ۳٫۰ لیتری V6 3VZ-FE ساخته شده بود و دارای همان بلوک بود، اگرچه سوراخ سیلندر از ۸۷٫۴ میلی متر به ۹۳٫۵ میلی متر افزایش یافت. میل بادامک و منیفولدهای ورودی و اگزوز برای تولید گشتاور بیشتر در محدوده دور در دقیقه بازطراحی شدند و موتور را برای خزیدن صخره و پیچ در پیچ در مسیرهای پر درخت بهتر کرد.

سیستم‌های تزریق سوخت و احتراق نیز ارتقاء یافتند و V6 3.4 لیتری دارای خنک‌کننده روغن و فن قوی‌تر رادیاتور برای کمک به جلوگیری از گرمای بیش از حد در سرعت‌های پایین و در شرایطی که جریان هوا به جلوی خودرو محدود می‌شود، کمک می‌کند.

علیرغم مشکلات گاه به گاه با خرابی واشر سر که می تواند منجر به از دست دادن مایع خنک کننده و گرمای بیش از حد شود، یک ۵VZ-FE 3.4 لیتری V6 با روغن کاری مناسب و نگهداری شده می تواند بیش از ۲۰۰۰۰۰ مایل دوام بیاورد. پس از سال ۲۰۰۴، جای خود را به ۱GR-FE 4.0 لیتری V6 داد.


منبع: https://www.slashgear.com/1497691/what-made-toyota-3-4-litre-engine-ideal-for-off-roading/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *