چرا چراغ های جلوی مدرن بسیار روشن هستند (و چرا ممکن است تغییر کند)

چرا چراغ های جلوی مدرن بسیار روشن هستند (و چرا ممکن است تغییر کند)

پیشرفت در تکنولوژی روشنایی و الف تمرکز فزاینده بر ایمنی جاده ها باعث تغییر صنعت خودرو به سمت چراغ‌های جلوی روشن‌تر شد که مهم‌ترین تغییرات آن در اواخر دهه ۱۹۹۰ و اوایل دهه ۲۰۰۰ رخ داد، زمانی که خودروسازان شروع به تغییر چراغ‌های جلو با شدت تخلیه (HID) یا دیود ساطع نور (LED) کردند. این چراغ‌های جلوی جدیدتر نسبت به چراغ‌های هالوژنی انرژی کارآمدتری داشتند و دوام بیشتری داشتند، در حالی که نور روشن‌تر و سفیدتری تولید می‌کردند که دید در شب و ایمنی جاده را به‌طور قابل توجهی افزایش می‌داد.

نسبت لومن بر وات بالاتر در مقایسه با لامپ های هالوژن به این فناوری های جدید اجازه می دهد تا نور روشن تری را در جاده ها ارائه کنند. چراغ‌های جلوی LED پرتو نوری متمرکزتر و با شدت بیشتری نسبت به مدل‌های هالوژن قبلی خود تولید می‌کنند، بنابراین روشن‌تر به نظر می‌رسند. در حالی که این فناوری با کمک به رانندگان در شناسایی آسان‌تر موانع، عابران پیاده و علائم جاده‌ای، ایمنی را تا حد زیادی افزایش داده است، اما هزینه‌های زیادی به همراه داشته است – کور کردن سایر رانندگان. این می تواند به ویژه زمانی که رانندگان از جهت مخالف نزدیک می شوند مشکل ساز باشد، اما همچنین می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در هنگام تابش چراغ های جلوی روشن در آینه دید عقب راننده شود.

تکثیر خودروهای شاسی بلند و وانت های بزرگ با چراغ های جلو در بالاتر از سطح زمین نسبت به سدان ها و خودروهای کوچکتر نیز به این مشکل کمک کرده است. ارتفاع این وسایل نقلیه به این معنی است که چراغ‌های جلو با سطح چشم رانندگان در اتومبیل‌های با ارتفاع استاندارد هماهنگی بیشتری دارند، که می‌تواند شدت نوری را که به چشم آنها می‌رسد افزایش دهد.


منبع: https://www.slashgear.com/1476201/modern-headlights-bright-explained/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *