چرا Dodge Max Wedge V8 یکی از اولین موتورهای ماشین عضلانی در نظر گرفته می شود؟

چرا Dodge Max Wedge V8 یکی از اولین موتورهای ماشین عضلانی در نظر گرفته می شود؟

موتورهای Max Wedge بیش از ۴۰۰ اسب بخار قدرت و تقریباً ۵۰۰ پوند فوت گشتاور تولید می کردند. پلیموث ساووی با مکس ویج اولین خودروی کارخانه‌ای بود که یک چهارم مایل را در کمتر از ۱۲ ثانیه طی کرد و در تابستان ۱۹۶۲ در ۱۱٫۹۳ ثانیه به نقطه مطلوب رسید. در سال ۱۹۶۳، بیچ بویز “خاموش کردن” را ضبط کرد. مسابقه بین یک Super Stock Dodge با موتور ۴۱۳ Max Wedge و یک Corvette Stingray. زمانی که کرایسلر همی را بازگرداند، سال ۱۹۶۵ پایانی برای Max Wedge بود.

اگرچه مدت زمان زیادی نبود، اما Max Wedge آغازگر عصر V8 با بیش از ۴۰۰ اسب بخار قدرت بود که به هیولاترین مدل های نسل ماشین عضلانی نیرو می داد. در یک قسمت لنو از «گاراژ جی لنو» که دارای یک دوج پولارای ۱۹۶۴ با موتور مکس وج بود، اهمیت موتور را در هموار کردن مسیر برای خودروهای بعدی برجسته کرد. هر وقت در مورد دوران ماشین عضلانی صحبت می‌کنند، همیشه از سال ۱۹۶۴ با GTO شروع می‌کنند و تا سال ۱۹۷۰ می‌روند، اما قبل از سال ۱۹۶۴ اتفاقات زیادی افتاده است. این یک ماشین واقعاً سریع است.

مهندسی که در Max Wedge انجام شد همچنین بر توسعه موتورهای بعدی مانند بلوک بزرگ ۴۴۰ تأثیر گذاشت که به افسانه های خانواده Mopar مانند Charger، Roadrunner و Valiant وارد شد.


منبع: https://www.slashgear.com/1481985/dodge-max-wedge-413-v-8-muscle-car-engine-guide/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *