چرا NYT در مقابل OpenAI مبارزه حق چاپ در سال ۲۰۲۴ خواهد بود The AI ​​Beat

چرا NYT در مقابل OpenAI مبارزه حق چاپ در سال ۲۰۲۴ خواهد بود The AI ​​Beat

در ۱۰ ژانویه به رهبران سانفرانسیسکو بپیوندید تا یک شب منحصر به فرد شبکه، بینش و گفتگو داشته باشید. درخواست دعوت اینجا.


مهم نیست که کدام طرف در این نبرد پیروز می شود، شکی نیست که نیویورک تایمز دادخواست جدید علیه OpenAI و مایکروسافت به دلیل نقض حق چاپ، که چهارشنبه گذشته ثبت شد، یکی از مهم ترین مبارزات حق چاپ در سال ۲۰۲۴ خواهد بود.

بانوی خاکستری در مقابل برادران هوش مصنوعی مولد؟ لطفا پاپ کورن را رد کنید این دادخواست تاکید می کند که متهمان باید مسئول “میلیاردها دلار خسارت قانونی و واقعی” مربوط به “کپی برداری و استفاده غیرقانونی از آثار ارزشمند تایمز” باشند. همچنین از OpenAI و مایکروسافت می‌خواهد که هر مدل چت بات و داده‌های آموزشی که از مطالب دارای حق چاپ نیویورک تایمز استفاده می‌کنند را نابود کنند.

به همین دلیل است که این پرونده در سالی که ممکن است برای هوش مصنوعی و کپی رایت سالی پر ارزش باشد، بسیار ارزشمند است: برای یک چیز، کارشناسان حقوقی مدت‌ها پیش پیش‌بینی کرده‌اند که پرونده‌ای در مورد هوش مصنوعی و حق چاپ می‌تواند به دیوان عالی کشور راه یابد – و یک پرونده برجسته مانند نیویورک تایمز در مقابل مایکروسافت و OpenAI می تواند فقط بلیط ملاقات با ۹ قاضی باشد.

در آگوست ۲۰۲۲، قبل از انتشار ChatGPT، با برادفورد نیومن، شریک شرکت حقوقی Baker McKenzie در دفتر آن در پالو آلتو صحبت کردم. دعواهای حقوقی در راه است پیرامون هوش مصنوعی مولد

رویداد VB

تور تاثیر هوش مصنوعی

رسیدن به یک طرح مدیریتی هوش مصنوعی – برای رویداد ۱۰ ژانویه دعوت نامه درخواست کنید.

بیشتر بدانید

او هشدار داد: «از نظر قانونی، در حال حاضر، راهنمایی کمی وجود دارد. اقدامات دسته جمعی اجتناب ناپذیری وجود دارد، اما خالص همه چیز زمانی است که شما از مجموعه داده های عظیمی که این برنامه های کاربردی هوش مصنوعی هستند استفاده می کنید و روی مجوزهای منبع باز می پاشید… استدلال ها منصفانه خواهند بود. استفاده در مقابل نقض.”

او پیش بینی کرد که دادگاه های مختلف به نتایج متفاوتی خواهند رسید. در نهایت، من معتقدم که این به دیوان عالی کشور خواهد رفت.»

علاوه بر این، صنایعی که تحت تأثیر هوش مصنوعی مولد هستند، در مورد مسائل مربوط به کپی رایت، به‌ویژه در زمینه‌هایی مانند انتشار و سرگرمی، نگرش منتظر و منتظر ماندن ندارند. مارک روتنبرگ، رئیس و مؤسس یک سازمان غیرانتفاعی مرکز هوش مصنوعی و سیاست دیجیتالو همچنین یک استاد کمکی در دانشکده حقوق جورج تاون، در ماه سپتامبر برای یک مقاله عمیق در مورد مسائل مربوط به حق چاپ در مورد داده های آموزشی هوش مصنوعی با من صحبت کرد. او گفت که منتظر بود تا نیویورک تایمز یک اقدام قانونی علیه OpenAI انجام دهد.

مطابقت نیویورک تایمز-OpenAI از راه رسید

به معروف اشاره کرد انجمن نویسندگان در مقابل گوگلیک پرونده حق نسخه‌برداری فدرال که بر این موضوع متمرکز بود که آیا تلاش Google Books برای دیجیتالی کردن کتاب‌ها «استفاده منصفانه» است یا خیر و قبل از اینکه در سال ۲۰۱۵ به نفع Google تصمیم‌گیری شود، به مدت یک دهه در دادگاه‌ها پیچید.

روتنبرگ به من گفت: «گوگل در نتیجه به عنوان یک موضوع حقوقی بسیار خوب عمل کرد، اما ناشران و صنعت خبر این کار را نکردند، و یک پیامد واقعی وجود داشت که صنعت نشر و روزنامه‌نگاری دچار مشکل شده است». به این دلیل است که نیویورک تایمز، که از نبرد اول جان سالم به در برد، حتی با سقوط بسیاری از سازمان های خبری منطقه ای و محلی، ناگهان متوجه شد که ممکن است آنها نیز دچار مشکل شوند.

او ادامه داد، نکته مهم این است که اگر مدل‌های هوش مصنوعی، که به داده‌های باکیفیت نیاز دارند، بتوانند آنچه نیویورک تایمز ارائه می‌دهد نیز تکرار کنند، غول خبری ممکن است از کار بیفتد. بنابراین، برای من، این یکی از جالب‌ترین پرونده‌های حقوقی امروزی است که مربوط به هوش مصنوعی است… نبردی که بین یکی از معتبرترین ناشران، نیویورک تایمز، و یکی از تأثیرگذارترین شرکت‌های مولد هوش مصنوعی، OpenAI وجود دارد.

وکلای OpenAI آماده دفاع هستند

هیچ دلیلی برای شک وجود ندارد که OpenAI و مایکروسافت کاملاً آماده هستند تا در این مورد دفاعی قوی داشته باشند. در ماه ژوئیه، من با یک وکیل برجسته متخصص در قانون کپی رایت صحبت کردم که به دفاع از OpenAI در حداقل یکی از پرونده‌هایی که در سال ۲۰۲۳ توسط نویسندگانی که شرکت را متهم به نقض حق چاپ آنها می‌کنند کمک می‌کند. او به من گفت که موارد متمرکز بر هوش مصنوعی و کپی رایت مولد نقش بزرگی در “شکل دادن به سرعت و خطوط نوآوری” و همچنین درک نقش قانون کپی رایت خواهد داشت.

او گفت: “من فکر می کنم هر ۲۰ سال یا بیشتر، یک سوال جدید و واقعاً مهم وجود دارد که پیش می آید و نحوه عملکرد دنیای تجاری را شکل می دهد.” “ما در اوایل دهه ۱۹۸۰ پرونده ای داشتیم که به دلیل VCR به دادگاه عالی رفت. ما موج کاملی از پرونده ها را در وب ۲٫۰ داشتیم تا بفهمیم این قانون جدید به نام قانون حق چاپ هزاره دیجیتال چگونه کار می کند یا محتوای تولید شده توسط کاربر. من. فکر کنید آنچه در حال حاضر شاهد آن هستیم، موج بزرگ بعدی دعوی قضایی بر سر این ابزارها است که اگر از من بپرسید، تأثیر عمیقی بر جامعه خواهد گذاشت.»

در آن زمان، او به من گفت که «کاملاً مطمئن است» که موضع شرکت‌های فناوری در مورد کپی‌رایت «آن چیزی است که باید و امیدواریم پیروز شود» و اضافه کرد که کپی رایت اغلب برای حل مشکلاتی استناد می‌شود که قرار نبود آن را حل کند.

او گفت: «این واقعاً برای استفاده از بازار کار تنظیم‌شده، یا ملاحظات حفظ حریم خصوصی یا هر چیز دیگری که هست بسیار بد است – نهادهای قانونی دیگری نیز وجود دارند که با این نگرانی سروکار دارند.» “[Copyright is] فقط ابزار مناسبی برای آن نیست. و من فکر می‌کنم خوشبختانه دادگاه‌ها به‌طور کلی به این مفهوم وفادار بوده‌اند.»

اما در هر صورت، او تاکید کرد، تغییر قانون کپی رایت به خاطر حمایت از هر صنعت یک “تصمیم واقعا وحشتناک” است که هرگز کارساز نخواهد بود زیرا قوانین در خارج از ایالات متحده اعمال نمی شوند. او گفت: «این ابزارها به وجود خود ادامه خواهند داد.» و از نظر مکانی که این شرکت ها مستقر هستند، از نظر مکانی که ابزارها از آنجا راه اندازی می شوند، حجم عظیمی از آربیتراژ قضایی وجود خواهد داشت.

به زبان ساده گفت: نمی توانستی این گربه را دوباره در کیف بگذاری.

ماموریت VentureBeat این است که یک میدان شهر دیجیتال برای تصمیم گیرندگان فنی باشد تا دانشی در مورد فناوری سازمانی متحول کننده کسب کنند و معامله کنند. جلسات توجیهی ما را کشف کنید.


منبع: https://venturebeat.com/ai/why-nyt-vs-openai-will-be-the-copyright-fight-to-watch-in-2024-the-ai-beat/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *