چرا PHP همچنان یک زبان برنامه نویسی محبوب اما تفرقه انگیز است؟

چیزی که می توانید در مورد PHP بگویید این است که پایدار است. مانند بسیاری از زبان های برنامه نویسی قدیمی، اغلب توسط این زبان مورد سوء استفاده قرار می گیرد توسعه دهندگان کسانی که مایلند تغییری به سمت نامزدهای جدیدتر ببینند، با این حال حامیان و تمرین‌کنندگان زیادی را نیز حفظ می‌کند و به عنوان یادآور سخنان حکیمانه مخترع C++ Bjarne Stroustrup است:

فقط دو نوع زبان وجود دارد: زبان هایی که مردم از آنها شکایت دارند و زبان هایی که هیچ کس استفاده نمی کند.

PHP برای اولین بار در سال ۱۹۹۳ برای بهبود صفحه وب برنامه نویس Rasmus Lerdorf ایجاد شد. زبان برنامه نویسی و به این ترتیب به صورت ارگانیک توسعه یافت. در طول سه دهه زندگی خود به سازگاری خود ادامه داده است و حتی نام PHP نیز تکامل یافته است و به جای معنای اصلی، صفحه اصلی شخصی، به معنای پیش پردازشگر فرامتن است.

و در حالی که وب در بیش از ۳۰ سال تغییر زیادی کرده است، PHP در کنار آن ادامه داشته است و همچنان فعالانه پشتیبانی می شود و به طور منظم به روز می شود. آخرین نسخه، ۸٫۳، اواخر سال گذشته به عنوان جدیدترین نسخه از یک رشته انتشار سالانه وارد شد.

در جایی که توسعه‌دهندگان با محدودیت‌های PHP روبرو شده‌اند، راه‌حل‌هایی را با موفقیت پیدا کرده‌اند. معروف ترین مثال تیم فیس بوک است که باید راهی برای انطباق PHP با مقیاس چشمگیر شبکه اجتماعی خود از هزاران کاربر به میلیون ها، ده ها میلیون و سپس میلیاردها کاربر پیدا می کردند. تیم توسعه فیس بوک گویش PHP خود را برای تسکین دردهای فزاینده و کار در مقیاس ایجاد کردند.

چرا PHP همچنان یک زبان برنامه نویسی محبوب اما تفرقه انگیز است؟

<3 تکنولوژی اتحادیه اروپا

آخرین اخبار از صحنه فناوری اتحادیه اروپا، داستانی از بنیانگذار پیر خردمند ما، بوریس، و برخی هنرهای مشکوک هوش مصنوعی. هر هفته در صندوق ورودی شما رایگان است. ثبت نام کن!

تا به امروز، فیس بوک مانند مایکروسافت، Etsy، WordPress، MailChimp و Wikipedia به استفاده از PHP ادامه می دهد. در حقیقت، با توجه به W3Techs،

PHP توسط ۷۶٫۵ درصد از تمام وب سایت هایی که زبان برنامه نویسی سمت سرور آنها را می شناسیم استفاده می شود.

جایگزین هایی مانند ASP.net، روبی، جاوا و جاوا اسکریپت حتی به این سهم از بازار هم نزدیک نیستند. در حالی که این زبان‌های رقیب فراوانی بیشتری را در وب‌سایت‌های پربازدید مشاهده می‌کنند، PHP همچنان زبان غالب در بیش از ۶۰ درصد از ۱۰۰۰ وب‌سایت برتر جهان است.

اگرچه این ارقام همچنان بر تسلط PHP بر اسکریپت‌نویسی سمت سرور تأکید می‌کنند، اما شروع به کاهش ملایم کرده است. اما، زمانی که یک زبان در بیش از سه چهارم وب استفاده می شود، حتی یک تغییر گرایش از کاربرد آن سال ها طول می کشد تا بر رتبه بندی تأثیر بگذارد.

و بنابراین، PHP ارتباط خود را از طریق استفاده گسترده حفظ می کند، اما دلایل دیگری برای محبوبیت مداوم آن وجود دارد. این منبع باز است و سال ها استفاده از آن به این معنی است که جامعه گسترده و منابع جامعی برای پشتیبانی از توسعه دهندگان در استفاده و عیب یابی آن وجود دارد. همچنین یادگیری آن نسبتاً آسان است و برای بسیاری از توسعه دهندگان، اولین تلاش آنها در برنامه نویسی وب شامل PHP خواهد بود.

با این حال، قدیمی بودن و در دسترس بودن زبان می تواند معایب خود را نیز داشته باشد. با استفاده از کاربران بی تجربه که می توانند وب سایت ها را با استفاده از آموزش های قدیمی و کمی دانش (یک چیز خطرناک) گرد هم بیاورند، مطمئناً مشکلاتی را مشاهده خواهید کرد، به ویژه در مورد امنیت سایت. و بنابراین، سایت های PHP همچنان هدف هکرهایی هستند که امیدوارند به نسخه قدیمی و پشتیبانی نشده حمله کنند.

نگران کننده، طبق آمار وردپرساکثر (بیش از ۴۴٪) سایت های آن از نسخه ۷٫۱ PHP استفاده می کنند که پشتیبانی از آن در سال ۲۰۱۹ به پایان رسید. این یکی از رایج ترین شکایاتی است که علیه PHP به همراه ناهماهنگی های زبان به دلیل توسعه ارگانیک آن مطرح می شود.

اگر با پی‌اچ‌پی کار می‌کنید، باید با نسخه‌های جدید هم‌گام باشید تا در تضعیف شهرت آن شرکت نکنید. همچنین می‌خواهید کار با فریمورک‌های پشتیبان آن مانند Laravel و Symfony را یاد بگیرید. در واقع، بسیاری آگهی های شغلی برای توسعه دهندگان PHP در هر دو مهارت می خواهند.

مثلا این پست به دنبال توسعه دهنده اصلی PHP در فرانکفورت به طور خاص از نسخه های PHP از ۸ به بعد دانش می خواهد. یکی دیگر نقش توسعه دهنده در مشاوره IT CGI انتظار دارد برنامه نویس PHP خود با Symfony و Drupal، یک سیستم مدیریت محتوا که به زبان PHP نوشته شده است، کار کند.

مشاغل در PHP همچنان مرتبط هستند و تا زمانی که در بین پرکاربردترین زبان های برنامه نویسی جهان باقی بماند، باقی خواهند ماند. و علیرغم برخی مخالفان پر سر و صدا، اکثر توسعه دهندگان PHP را تحسین می کنند. در جدیدترین نظرسنجی سالانه از Stack OverflowPHP توسط پاسخ دهندگان بسیار “تحسین شده” شناخته شد، به این معنی که کسانی که با PHP کار می کنند مایلند به این کار ادامه دهند.

و برای کسانی که با جدیدترین PHP آشنا می شوند، بیشتر و بیشتر در برنامه های کاربردی وب مترقی، اینترنت اشیا، و همچنین هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، که سریع ترین بخش در حال رشد در فناوری در حال حاضر است، استفاده می شود. این انعطاف‌پذیری و تطبیق‌پذیری به این معناست که توسعه‌دهندگان PHP می‌توانند از تنوع در کار خود لذت ببرند، به‌ویژه اگر نقشی را پیدا کنند که در بسیاری از پروژه‌ها مانند این یکی با آژانس دیجیتال آلمانی Denkwerkیکی از “مکان های عالی برای کار” در سال ۲۰۲۴٫

مقاله‌هایی که نشانه مرگ PHP یا حتی فراخوان آن هستند، تقریباً به اندازه خود زبان سابقه دارند. با این وجود، PHP همچنان ادامه دارد. این بر تجربه وب ما غالب است و نسل های جدید توسعه دهندگان همچنان از آن استفاده می کنند و از آن لذت می برند.

مخفف اصلاح شده اختصاص داده شده به کد صفحه اصلی شخصی که به یک زبان برنامه نویسی تبدیل شده است کاملاً مناسب نیست – شاید باید به عنوان پیش پردازشگر فرامتن پایدار شناخته شود.

برای فرصت های شغلی بیشتر در سراسر صنعت فناوری و فراتر از آن، امروز به هیئت شغلی خانه استعدادها مراجعه کنید


منبع: https://thenextweb.com/news/why-php-continues-to-be-a-popular-but-divisive-programming-language

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *