چه چیزی تانک سنگین KV-1 را به چنین غول پیکری در میدان نبرد تبدیل کرد

چه چیزی تانک سنگین KV-1 را به چنین غول پیکری در میدان نبرد تبدیل کرد

تانک‌های سنگین شوروی بعداً در جنگ با سخت‌ترین آزمایش مواجه شدند: تهاجم آلمان به اتحاد جماهیر شوروی، عملیات بارباروسا، که در ژوئن ۱۹۴۱ آغاز شد.

در این مرحله از درگیری، آلمان در مدت کوتاهی ملت های اروپا را با هجوم های ویرانگر غرق کرده بود. تانک های کشنده اش در جبهه، آدولف هیتلر و ژنرال هایش معتقد بودند که پیروزی در اینجا تا اکتبر همان اکتبر به دست می آید. با این حال، این تانک های قدرتمند شوروی مانند KV-1 را در نظر نگرفت.

KV-1 یک سال قبل، پس از جلسه شورای نظامی اصلی در سال ۱۹۳۸ ساخته شده بود. در اینجا، شوروی تانک سنگینی را طراحی کرد که قدرتمندتر و در عین حال کاربردی تر از تانک های موجود در فهرست خود بود و بر اساس T-28 ساخته شد و از اسلحه های اضافی صرف نظر کرد. آنها در ابتدا قصد داشتند اضافه کنند. KV-1 که به دست آمد یک وسیله نقلیه قابل مشاهده بود.

KV-1 مجهز به یک توپ ۷۶ میلی متری با وزن ۴۷٫۵ تن بود و زره آن ۷۵ میلی متر ضخامت داشت. مخالفان آلمانی آن در آن زمان علیه آن مبارزه کردند. که در “وقتی تایتان ها با هم برخورد می کنند” دیوید ام. گلانتز خاطرنشان می کند که تانک های Mark III و Mark IV در سال ۱۹۴۱ از تفنگ های ۵۰ میلی متری و ۷۵ میلی متری استفاده می کردند و “هیچ یک از سلاح های آلمانی نمی توانست به زره جلویی ضخیم تانک های متوسط ​​T-34 و تانک های سنگین KV-1 نفوذ کند.” دومی این مفهوم را به حد افراط رساند و تفنگ آن به اندازه کافی قوی بود که در ازای آن زره های مخالف را از بین ببرد.


منبع: https://www.slashgear.com/1493539/what-made-kv-1-heavy-tank-so-special/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *