چه چیزی موتورهای سری M BMW را بسیار خوب می کند

چه چیزی موتورهای سری M BMW را بسیار خوب می کند

از نظر عملکرد، توربوشارژرها نسبت به موتورهای تنفس طبیعی در عملکرد کمی برتری دارند. این به این دلیل است که می تواند مقدار زیادی هوا را وارد موتور کند و به موتور اجازه می دهد با هر ضربه سوخت بیشتری بسوزاند. موتورهای تنفس طبیعی هنوز هم می توانند یک ترفند در آستین خود داشته باشند و این به شکل بدنه های دریچه گاز منفرد است.

معمولاً موتور خودرو دارای یک بدنه دریچه گاز است که جریان هوا را به داخل موتور کنترل می کند. این پیکربندی ارزان است و نگهداری آن آسان است، اما منیفولد ورودی تا زمانی که دریچه گاز باز نشود خلاء جزئی دارد. هوا در فشار اتمسفر باید قبل از برخورد با سیلندرها از منیفولد عبور کند. با بدنه های دریچه گاز مجزا، هر سیلندر دارای بدنه دریچه گاز مخصوص به خود است، منیفولد ورودی می تواند در فشار اتمسفر پر از هوا باشد، و این هوا برای برخورد به سیلندرها نیازی به مسافت زیادی ندارد. به جای آن یک خلاء در فضای کوچک بین بدنه‌های دریچه گاز و خود سیلندرها کشیده می‌شود.

در نتیجه، دریچه گاز بسیار پاسخگوتر است و راندمان اضافه شده، قدرت بیشتری را برای موتور تولید می کند. همچنین صدای فوق العاده ای دارد که به تجربه رانندگی این موتورها می افزاید. صحبت های زیادی در مورد قدرت و گشتاور وجود دارد، اما تجربه رانندگی خود شامل صدا، بو و احساس کلی هیجان است.

شما اغلب این پیکربندی را نمی بینید، زیرا پیاده سازی آن گران است و نگهداری آن سخت تر است. اما موتورهای M قدیمی‌تر و تنفس طبیعی، هدفشان این بود که تا جایی که می‌توانند خوب باشند. بنابراین بسیاری از آنها با بدنه دریچه گاز جداگانه آمدند.


منبع: https://www.slashgear.com/1459745/what-makes-bmw-m-series-engines-so-good/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *