چک کامپیوتر اپل با امضای استیو جابز در حراجی بیش از ۲۵۰۰۰ دلار فروخته می شود

یادگاری‌های استیو جابز و بقایای روزهای اولیه اپل معمولاً قیمت‌های بالایی را از کلکسیونرها دریافت می‌کنند و چک به RadioShack که توسط جابز امضا شده است از این قاعده مستثنی نیست. برای حراج انتظار می رود این هفته چک بیش از ۲۵۰۰۰ دلار فروخته شود.

چک کامپیوتر اپل با امضای استیو جابز در حراجی بیش از ۲۵۰۰۰ دلار فروخته می شود
چک که از شرکت کامپیوتر اپل است، توسط جابز در ۲۳ ژوئیه ۱۹۷۶ پر شد. این چک به قیمت ۴٫۰۱ دلار تهیه شده و با امضای “استیون جابز” نوشته شده است. آدرس روی چک، سرویس پاسخگویی و محل ارسال نامه است که استیو جابز در زمانی که اپل در گاراژ والدینش در حال اتمام بود از آن استفاده کرد.

چکی جذاب مربوط به یکی از قهرمانان بزرگ ناشناس رونق اولیه کامپیوتر: RadioShack. بزرگ‌ترین نوآوری‌های فناوری قرن بیستم، همه، در درجات مختلف، مدیون فروشگاه‌های الکترونیکی مستقر در بوستون هستند. استیو وزنیاک که در نوجوانی ساعت‌ها در راهروهای RadioShack پرسه می‌زد، به اندازه‌ای پول پس‌انداز کرد تا سیستم میکرو کامپیوتری پیشگام TRS-80 خود را بخرد، که از آن برای ساخت «جعبه آبی» بدنام خود استفاده کرد. – تماس های تلفنی از راه دور «جعبه آبی» اولین همکاری تجاری بین وزنیاک و جابز را تثبیت کرد، دو نفری که توانستند تقریباً ۲۰۰ جعبه از این جعبه ها را به قیمت ۱۵۰ دلار بفروشند. جابز بعداً به زندگی‌نامه‌نویس خود گفت که اگر جعبه‌های آبی وزنیاک نبود، یک اپل وجود نداشت. به عبارت دیگر: اگر RadioShack نبود، اپل وجود نداشت.

هنگامی که چک نوشته شد، استیو جابز و استیو وزنیاک روی کامپیوتر Apple-1 کار می کردند. ۵۰ دستگاه از این دستگاه ها تولید و به فروشگاه بایت در Mountain View، کالیفرنیا فروخته شد و تقریباً ۲۰۰ رایانه Apple-1 در کل ساخته شد.

در زمان نگارش این مقاله، ۲۱ پیشنهاد برای چک وجود داشته است و مجموع آن تا ۲۲,۴۴۴ دلار است. این حراج در تاریخ ۶ دسامبر به پایان می رسد.

برچسب ها: استیو جابز


منبع: https://www.macrumors.com/2023/12/04/steve-jobs-signed-radioshack-check-auction/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *