چگونه از سایت خود در برابر هکر ها محافظت کنیم؟

چگونه از سایت خود در برابر هکر ها محافظت کنیم؟

اگر تجربه ی هک شدن سایت رو داشته باشید میدونید که هک شدن شوخی نیست و هک شدن خسارات زیادی رو در پی داره.
قسمتی از خساراتی که هکر ها با شما وارد میکنند شامل حذف اطلاعات سایت ، تغییر صفحه اصلی سایت ، از دسترس خارج شدن سایت ، تغییرات مخرب در دیتابیس ، ایجاد بکدور یا درپشتی در سرور و اسکریپت سایت و همچنین پخش و فروش اطلاعات کاربران یا سایر اطلاعات مهم هست.
سایت ها و سرویس هایی که قبلا هک شدند معمولا پس از مدتی هدف مناسبی برای هکر ها هستند چون اکثرا فقط به برطرف کردن نشانه های ظاهری هک اکتفا می کنن و نمیرن مشکل رو از ریشه حل کنن.

در ادامه به چند روش که میتونه به شما در جلوگیری از هم شدن کمک کنه اشاره می کنیم:

آپدیت اسکریپت ها و برنامه های نصب شده
اکثر هکر ها با اسکن کردن سایت ها و پیدا کردن حفره های امنیتی موجود در اسکریپت یا کدهای برنامه نویسی سایت ها اقدام به هک می کنند.
یکی دیگه از این راه ها استفاده از نسخه های قدیمی cms های متداول مثل وردپرس ، جوملا و … هست.
اکثر اسکریپت های پراستفاده و محبوب پس از کشف باگ های امنیتی آپدیت هایی ارائه می کنن که نصب این آپدیت های از ضروریات هست.

نصب فایروال ها و ابزار های امنیتی
ابزار های مختلفی برای محافظت از سایت ها وجود دارد که نصب و استفاده از اون ها میتونه ریسک حملات هکر ها به سایت شمارو کاهش بده ، حدالامکان سعی کنید از نسخه های اصلی و خریداری شده ی فایروال ها استفاده کنید تا از فعال بودن و کارکرد این ابزار ها مطمئن بشید.

تهیه هاست از شرکت های معتبر و ایمن

متاسفانه بسیاری از هاستینگ ها توجهی به ایمنی سرویس های میزبانی و اطلاعات کاربران ندارند و حتی به دلیل عدم داشتن دانش فنی از نصب کوچکترین فایروال ها و کانفیگ های امنیتی خودداری می کنند.شما ممکن هست سایتی با اسکریپت ایمن داشته باشید و خود سایت شما هیچ باگ امنیتی نداشته باشه اما به سرور سایت شما نفوذ صورت بگیره و تمام زحمات شما به باد بره! پس از هرجا سرویس تهیه می کند حتما مطمئن بشید که سرویس دهندتون حداقل های ایمنی رو رعایت کرده.

پشتیبان گیری

اولین و آخرین راه پشتیبان گیری از هاست هست.

همیشه داشتن بکاپ بروز میتونه خسارات شمارو تا حد زیادی کاهش بده و هرچه سریعتر شمارو به روال قبل از هک شدن و آسیب های اون برگردونه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *