چگونه استارتاپ اوکراینی پشت برنامه طالع بینی Nebula با وجود جنگ رونق می گیرد

اداره یک استارت آپ فناوری تحت هر شرایطی یک تلاش چالش برانگیز است. تصور کنید این کار را تحت تهاجم با آژیرهای حمله هوایی انجام دهید که به طور متوسط ​​هر ۲۴ ساعت دو بار خاموش می شوند – و در این فرآیند موفق به رشد ۲۵۰ درصدی شوید.

این داستان OBRIO یک اوکراینی است استارت آپ پشت برنامه موفق طالع بینی Nebula. در حال صحبت با TNW از آپارتمانش در کیف درست قبل از شروع سال، موسس و مدیرعامل الکس فدوروف می گوید که اداره یک شرکت در زمان جنگ دقیقاً چیزی نیست که شما در مدرسه کسب و کار یاد بگیرید.

فدوروف این روند را دوگانه می بیند. او می‌گوید: «اولیه اولین بار بود که جنگ شروع شد. جایی که باید کانال‌های ارتباطی ۲۴ ساعته با تیم راه‌اندازی کنید و تا جایی که می‌توانید در ارتباط باشید، به طوری که شما به‌عنوان یک رهبر بتوانید از هر کسی که ممکن است نیاز داشته باشد حمایت کنید.»

به دلیل کووید، این تیم قبلاً برای عملیات هیبریدی راه اندازی شده بود – فدوروف می گوید: “حداقل چیزی خوب برای بیرون آمدن از آن.”

در این میان، محورهای دیگری نیز قرار بود ساخته شود. از نظر کسب و کار، تمرکز روی طول عمر و ثبات (تا حدی که زمانی که همسایه‌تان بمب‌ها را روی شما می‌اندازد، قابل کنترل است) تغییر کرد.

فدوروف توضیح می دهد: “ما تمام تحقیق و توسعه خود را متوقف کردیم، زیرا فهمیدیم که فشار اخلاقی و فشار عاطفی زیادی بر مردم ما وجود دارد.” “و همچنین از نظر پول – ریسک زیادی را به همراه دارد. بنابراین ما فقط روی راه اندازی یک تجارت با ثبات تمرکز کردیم.”

این یک استراتژی است که به نظر می رسد نتیجه داده است.

اپلیکیشن Nebula

در مورد انعطاف پذیری تیم مدیریتی و کارکنان OBRIO چیزهای زیادی برای گفتن و برجسته کردن وجود دارد، اما فراموش نکنیم که این شرکت محصول بسیار موفقی نیز ساخته است.

برنامه طالع بینی OBRIO، Nebula، ۳۰ میلیون کاربر در سراسر جهان دارد، و چندین بار در ایالات متحده، کانادا و استرالیا عنوان آرزوی برنامه سبک زندگی شماره ۱ را در هر دو فروشگاه اپل و گوگل پلی کسب کرده است. فدوروف توضیح می دهد که راز موفقیت آن در دو جزء اصلی است.

“نخستین تیم است. ما یک تیم بسیار قوی از متخصصان داریم، افرادی که کار خود را دوست دارند و بسیار با انگیزه هستند، که ارزش محصول ما را درک می کنند، و چرا ما این کار را انجام می دهیم. و دومین چیز، جایگاه ویژه است. بازار ما بازار بزرگی است و ما هنوز پتانسیل رشد چهار یا پنج برابری را داریم.»

شیفتگی انسان به طالع بینی با فناوری روبرو می شود

از زمان طلوع جوامع و فرهنگ، انسان ها مجذوب تفسیر اراده خدایان، خواندن ستارگان و پیشگویی آینده بوده اند.

برخی از اولین شواهد طالع بینی به عنوان یک عمل مربوط به هزاره سوم قبل از میلاد است، بنابراین در واقع موضوعی همیشه سبز است. علاوه بر این، اندازه بازار جهانی طالع بینی در سال ۲۰۲۱ ۱۲٫۸ میلیارد دلار ارزش داشت و پیش بینی می شود که تا سال ۲۰۳۰ به ۲۲٫۸ میلیارد دلار برسد.

سحابی در اصل دو بخش دارد. برای هر کسی که یک برنامه فال را دانلود کرده باشد احساس آشنایی خواهد داشت – این برنامه با توجه به نمودار تولد شما، جملات تاکیدی روزانه و پیش بینی طالع بینی و همچنین راهنمایی های اضافی بسته به فازهای ماه و غیره را در اختیار شما قرار می دهد.

چگونه استارتاپ اوکراینی پشت برنامه طالع بینی Nebula با وجود جنگ رونق می گیرد
اپلیکیشن طالع بینی این استارت آپ Nebula اکنون ۳۰ میلیون کاربر در سراسر جهان دارد.

دیگری بازاری برای “مشاوران” است، جایی که کاربران می توانند خواندن تاروت را درخواست کنند یا سوالات خاصی بپرسند. برخی از مشاوران پیشنهاد کردند که وقتی آن را امتحان کردیم ممکن است کمی شبیه یک کلیشه فالگیر تابستانی (مثلاً مادام گریزلدا) یا یک شخصیت بازاریابی پوشاک یوگا (به عنوان مثال، امیلی معنوی) به نظر برسد. با این حال، فدوروف به ما اطمینان می‌دهد که همه خدماتی که در بازار برنامه ارائه می‌دهند به‌شدت بررسی می‌شوند.

“ما یک فرآیند بسیار بسیار کامل در نحوه انتخاب خود داریم [advisors]او می گوید. این مانند یک فرآیند استخدام مناسب است – ابتدا یک کار آزمایشی و یک مصاحبه داریم. سپس یک مصاحبه دوم داریم، سپس یک دوره آزمایشی همراه با یک سیستم یادگیری داریم.”

این برنامه اکنون بیش از ۲۵۰ مشاور دارد که تنها در چند ماه گذشته ۷۰ مشاور دیگر را استخدام کرده است. فدوروف معتقد است این ویژگی شماره یک است که Nebula را در بین رقبای خود متمایز می کند.

پرس و جوی شماره یک روابط در Nebula

بنابراین دلیل شماره یک برای روی آوردن مردم به طالع بینی و/یا روانشناسی چیست؟ بهبود روابط، معلوم است. در واقع، حدود ۹۸٪ از پرس و جوهای موجود در برنامه مربوط به رابطه هستند.

شاید این چیزی در مورد اینکه چقدر خوشبختی ما به کیفیت روابطمان بستگی دارد – نه موفقیت های شغلی یا مادی ما، می گوید. در واقع، تمام تحقیقات جامع در مورد این موضوع، مانند آن مطالعه هاروارد در مورد رشد بزرگسالاننشان می دهد که این مورد است.

صحبت از روابط انسانی، بیشتر برنامه های طالع بینی به هوش مصنوعی روی آورده اند تا خوانش ها را با الگوریتم انجام دهند. در حالی که OBRIO از هوش مصنوعی برای بازاریابی و ابزارهای نگهداری و همچنین خودکارسازی فرآیندهای معمول استفاده می کند، هرگز مشاوران انسانی خود را جایگزین ماشین ها نمی کند.

فدوروف می‌افزاید: «از نظر محصول اصلی و ارزش اصلی‌مان، از هوش مصنوعی استفاده نخواهیم کرد، زیرا معتقد نیستیم که هوش مصنوعی می‌تواند از نظر همدلی، درک، مشاوره خوب و غیره با انسان‌ها برابری کند.»

سرمایه گذاری روی مردم

OBRIO نه تنها به زنده ماندن از جنگ راضی است، بلکه قصد دارد در سال ۲۰۲۴ دو و نیم برابر افزایش یابد و برای دو تا سه سال آینده روی محصول اصلی بازار Nebula تمرکز کند.

این شرکت که در سال ۲۰۱۹ تأسیس شد، اکنون بیش از ۱۲۰ نفر را استخدام می کند – که ۵۵ نفر از سال ۲۰۲۲ به این تیم پیوسته اند – و ۵۰ میلیون دلار ARR دارد. فراتر از کیف، OBRIO همچنین دفتری در ورشو، لهستان راه اندازی کرده است.

از نظر درک، همدلی و مشاوره، OBRIO همچنین با پرداخت هزینه های درمانی، روی رفاه کارکنان آسیب دیده خود از جنگ سرمایه گذاری می کند.

OBRIO از کارکنان خود از طریق دسترسی به درمان و اصرار آنها برای مرخصی حمایت می کند. اعتبار: OBRIO

علاوه بر این، این شرکت به انعطاف‌پذیری کامل در ساعات کاری اجازه می‌دهد تا زمانی که آلارم‌های حمله هوایی همه را در ساعت ۲ بامداد از خواب بیدار می‌کنند و ضربه‌های بعدی به پناهگاه‌های بمب‌گذاری می‌شود. این استارتاپ همچنین مردم را به مرخصی سوق می دهد و از آنها در خروج از کشور برای تعطیلات حمایت می کند.

حمایت از اوکراین به عنوان یک استارت آپ فناوری

فراتر از شفقت و انعطاف، چگونه روحیه و روحیه خود را بالا نگه دارید در حالی که تحت تهدید دائمی حمله کار می کنید؟ OBRIO هر ماه ۳٪ از اولین پرداخت های خود را به این سازمان انتقال می دهد پیدایش برای اوکراین صندوق خیریه

علاوه بر این، این شرکت اعلام کرده است که بخشی از سود خود را برای بازسازی بیمارستان ها و مدارس اوکراین پس از پایان جنگ سرمایه گذاری خواهد کرد.

فدوروف می گوید: “موفقیت ما ارتباط نزدیکی با موفقیت اوکراین دارد. این به من انگیزه می دهد و این همان چیزی است که به مردم ما انگیزه می دهد. و اینگونه است که ما تعهد و سرمایه گذاری روزمره خود را در شغل خود می بینیم.” وظیفه اجتماعی یک کسب و کار موفق برای کمک به کشور

OBRIO درصدی از سود خود را به سازمان های خیریه اوکراینی اختصاص می دهد.

رابطه با طالع بینی در میان اعضای تحریریه TNW متفاوت است – برخی از ما می دانیم که سیارات در زمان تولد در چه علائمی بودند و معتقدیم که می تواند ابزار مفیدی باشد که می تواند به فرد کمک کند در زندگی روزمره توجه کند. برخی دیگر از این ذکر غافل می شوند و آن را خرافه صرف می نامند.

هر کجا که ممکن است در طیف اعتقاد به نفوذ آسمانی قرار بگیرید، نمی توان انکار کرد که انعطاف پذیری بخش فناوری اوکراین از زمان شروع تهاجم گسترده روسیه در سال ۲۰۲۲، چیزی برای تحسین و شگفتی است.


منبع: https://thenextweb.com/news/ukrainian-startup-astrology-app-nebula-thriving-despite-war

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *