چگونه اوپنهایمر قبل از نازی ها بمب اتم ساخت

در آلمان نازی در سال ۱۹۳۸، دانشمندان به چیز قابل توجهی دست یافتند: آنها یک اتم را شکافتند.

وقتی فیزیکدانان پرینستون این خبر را شنیدند، تبدیل به یکتوده مورچه به هم ریختهفراتر از هیاهوی اکتشاف، پیامدهای دیگر به سرعت آشکار شد: نه تنها این رویداد، به نام شکافت هسته ای، دو اتم کوچکتر ایجاد کرد، بلکه شکستن این پیوندهای اتمی قدرتمند، مقدار نسبتاً عظیمی انرژی آزاد کرد. در مقیاس بزرگ، این می تواند به این معنی باشد. یک بمب اتمی

تجهیزات دولتی شروع به چرخیدن کردند. فقط چند ماه بعد، در آوریل ۱۹۳۹، برنامه تسلیحات هسته ای آلمان، انجمن اورانیوم آغاز شد، که ذهن های درخشانی مانند ورنر هایزنبرگ، فیزیکدان نظری نابغه را به کار گرفت. تا اوت آلبرت انیشتین نامه ای به رئیس جمهور فرانکلین روزولت فرستاد و از رهبر کشور خواست تا “تسریع” تحقیقات اتمی; او این پیام را با اشاره به اینکه نازی‌ها کنترل معادن اورانیوم در چکسلواکی آن زمان را به دست گرفته‌اند و فروش مواد شکافت‌پذیر ارزشمند را متوقف کرده‌اند، پایان داد.

تلاش محرمانه ایالات متحده برای طراحی و ساخت بمب اتمی – به رهبری فیزیکدان کاریزماتیک و مشهور J. Robert Oppenheimer در صنوبر آزمایشگاه – تا اوایل سال ۱۹۴۳ به دنده‌های بالا وارد نشد. در سال ۱۹۴۵، ایالات متحده با قدرت صنعتی و علمی خود، بمب‌های اتمی را با موفقیت ساخت، آزمایش و مستقر کرد. با این حال، در همان زمان، نازی ها هنوز سال ها عقب بودند. آنها بمب نداشتند و هنوز برای تولید واکنش زنجیره ای اتمی تلاش کرد برای چنین سلاح وحشتناکی مورد نیاز است.

معلوم شد که نازی ها هرگز جلوتر نبودند. اما ایالات متحده به طور مداوم بود می ترسد آنها می توانند باشند.

“این ترس بزرگ وجود داشت.”

– مارک واکر

مارک واکر، مورخ تاریخ مدرن آلمان و جاه طلبی های هسته ای آن، به Mashable گفت: «این ترس بزرگ وجود داشت. “آی تی ممکن است درست باشد که آلمانی ها جلوتر بودند. و همین برای جلو بردن آنها کافی است.”

ایالات متحده در نهایت به سختی رانندگی کرد. اوپنهایمر بر پیوند بسیاری از بهترین فیزیکدانان کشور نظارت داشت. ارتش لوس آلاموس را در بالای یک فلات دورافتاده ساخته است در صحرای نیومکزیکو، به دور از هر گونه چشم‌های جاسوسی، و ایمن کردن آن آسان است. از سال ۱۹۴۳ تا ۱۹۴۵، آزمایشگاه اتمی شلوغ تاریخ ساز شد. در عین حال وجود نداشت.

چگونه اوپنهایمر قبل از نازی ها بمب اتم ساخت
ارتش ایالات متحده اولین بمب اتمی را در ۲۰۰ مایلی جنوب لوس آلاموس در ۱۶ ژوئیه ۱۹۴۵ منفجر کرد. این آزمایش “Trinity Test” نام داشت.
اعتبار: جو رادل/گتی ایماژ

نازی های متخاصم نمی توانستند با توانایی های ایالات متحده رقابت کنند

جنگ بیش از حد نازی ها پیشرفت بمب اتمی آنها را متوقف کرد.

اگرچه دانشمندان آلمانی برای اولین بار گداخت هسته ای را کشف کردند، نازی ها از سلاح های متعارف برای درهم شکستن کشورهای همسایه بین سال های ۱۹۳۹ و ۱۹۴۱ استفاده کردند. جنگ فلشیا «جنگ برق آسا»، نازی‌ها با استفاده از ترکیب نیرومندی از پیاده نظام، تانک‌ها، وسایل نقلیه و هواپیماهای بمب‌افکن، با غافلگیری و سرعت به ارتش‌های غرق شده حمله کردند. واکر، استاد دانشگاه یونیون، توضیح داد: “آلمان ها خیلی خوب کار می کردند. آلمان به سلاح های جدید قدرتمند نیاز نداشت.” این یک کشور را پس از دیگری از بین می برد.»

سپس، همه چیز تغییر کرد.

در اواخر سال ۱۹۴۱، اتحاد جماهیر شوروی پس از حفظ الف مرگ وحشتناک ۴ میلیون از نازی ها، مقابله کرد. نبردی چند ساله در می گرفت. و نازی ها اکنون با اتحاد جماهیر شوروی، بریتانیا می جنگیدند، و ایالات متحده. این جنگ برق آسا نخواهد بود. در سال ۱۹۴۲، ارتش آلمان از دانشمندان اتمی خود پرسید برای یک جدول زمانی در مورد زمانی که ممکن است یک بمب اتمی آماده شود، اما فهمیدیم که ایجاد مواد برای یک بمب مستلزم بسیج صنعتی عظیمی از منابع محدود است. حقیقت سخت: هیچ بمبی نتوانست به جنگ نازی کمک کند اکنون. تحقیقات برای ایجاد مواد شکافت پذیر برای بمب ادامه یافت، اما در مقیاس آزمایشگاهی کوچک. در عوض، ارتش آلمان بر قدرت مغز و مواد متمرکز شد تولید هواپیماهای جت و راکت ها برای به دست آوردن مزیت نبرد فن آوری.

واکر می‌گوید: «بسیار واضح بود که ساخت سلاح اتمی برای آلمان در طول جنگ غیرممکن است. “آنها قبلاً تا حد نهایی کشیده شده بودند.”

یک کارخانه زیرزمینی هواپیماهای جت نازی که توسط سربازان آمریکایی پیدا شد.
اعتبار: Bettmann/Contributor/Getty Images
در سال ۱۹۴۵، ایالات متحده و بریتانیا راکتور هسته ای آزمایشی آلمان را جدا کردند.
اعتبار: ارتش ایالات متحده

به نوبه خود، تلاش تسلیحات اتمی نازی ها نتوانست با اوپنهایمر، که به زودی با قطار از ایالات متحده عبور کرد و بهترین فیزیکدانان را متقاعد کرد تا به آزمایشگاه در حال رشد و با جیب عمیق او بپیوندند، همگام شود. و مهمتر از همه، آزمایشگاه اوپنهایمر به تنهایی کار نمی کرد. در اوک ریج، تنسی، الف ۵۰۰۰۰ نفر برای ایجاد مواد، اورانیوم غنی شده، مورد نیاز برای بمب لوس آلاموس کار کردند، در حالی که هزاران نفر دیگر مواد شکافت پذیر دیگری به نام پلوتونیوم را در هانفورد، واشنگتن ایجاد کردند. با احتساب صدها هزار کارگر ساختمانی که این آزمایشگاه‌ها و بوم‌تاون‌ها را ساختند، «تنها سایت‌های اوک ریج و هانفورد بیش از نیم میلیون کارمند را استخدام کردند». وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد.

کریس گریفیث، موسس شرکت: “ما همه منابع را در اختیار داشتیم. ما پول داشتیم. ما زمین داشتیم.” atomicarchive.comیک وب سایت آموزشی اختصاص یافته به علم و تاریخ عصر اتم به مشابل گفت. “آمریکا بسیاری از منابع خود را به یک کارخانه غول پیکر تبدیل کرد.”

وی افزود: آلمان توانایی صنعتی برای قمار را نداشت.

ما همه منابع را داشتیم، پول داشتیم، زمین داشتیم.»

– کریس گریفیث

علاوه بر این، زمانی که یکی از فیزیکدانان هسته ای برجسته آنها (و برنده نهایی جایزه نوبل)، والتر بوته، اشتباه محاسباتی انجام داد، قطعاً تلاش نازی ها برای بمب گذاری کمکی نکرد. Bothe به این نتیجه رسید که یک ماده معدنی مهم که برای تعدیل یا کنترل یک واکنش زنجیره ای هسته ای استفاده می شود، گرافیت، کار نمی کند، که برخی می گویند پیشرفت آلمان ها را کند کرد. (اما فیزیکدانان پروژه منهتن ایالات متحده، به یک واکنش زنجیره ای دست یافت با استفاده از گرافیت در زیرزمین شیکاگو در دسامبر ۱۹۴۲، زمینه را برای توسعه بمب فراهم کرد.)

با این حال، واکر مورخ تأکید کرد که این یک افسانه است که اشتباه Bothe به طور قابل توجهی پروژه بمب گذاری نازی ها را از مسیر خود خارج کرد. از این گذشته، دانشمندان آلمانی دیگر مشکوک بودند که می توان از گرافیت استفاده کرد. مشکل واقعی این بود که رژیم نازی که از جنگ مالیات گرفته بود، نمی توانست در میان یک جنگ ویرانگر، مواد حیاتی و با کیفیت بالا را به مقدار کافی تولید کند.

سرعت نور Mashable

فضای و داستان های علمی بیشتری در صندوق ورودی خود می خواهید؟
برای خبرنامه هفتگی Light Speed ​​Mashable ثبت نام کنید.





با ثبت نام با ما موافقت می کنید شرایط استفاده و سیاست حفظ حریم خصوصی.

از ثبت نام شما سپاسگزاریم!

اوپنهایمر یک تیم اتمی تماشایی ساخت

در صحرای مرتفع نیو مکزیک، هیچ تضمینی نبود که لوس آلاموس به این سرعت و با موفقیت یک بمب واقعی را آزمایش کند. با این حال اوپنهایمر، با وجود تمام شهرت نظری اش (او تحقیق رویایی بر وجود سیاه چاله هابه عنوان مثال)، به عنوان یک مدیر و جذب کننده استعداد شکوفا شد.

دانشمندان برترمانند ریچارد فاینمن (که بر روی طراحی بمب کار کرد و بعدها جایزه نوبل گرفت) و کنت بینبریج فیزیکدان MIT (که اولین نمایش بمب اتمی را کارگردانی کرد، “تست ترینیتی” حدود ۲۰۰ مایل دورتر از لوس آلاموس) می خواست بخشی از پروژه او باشد. محققان دانشگاه به دنبال اوپنهایمر به شهر شکوفایی که عجولانه مونتاژ شد، که عمدتاً از جاده‌های خاکی و کابین‌هایی در میان ناکجاآباد تشکیل شده بود، به سراسر کشور سفر کردند تا سلاحی بی‌سابقه در بحبوحه جنگ جهانی ابداع کنند.

گریفیث تعجب کرد: “شما نمی توانید خاصیت مغناطیسی شخصیت او را دست کم بگیرید.” او مجموعه فوق العاده ای از دانشمندان در اطراف خود داشت.

عکس نشان امنیتی لوس آلاموس رابرت اوپنهایمر.
اعتبار: آزمایشگاه ملی لوس آلاموس

اوپنهایمر متوجه شد که این محققان به مکانی برای طوفان فکری نیاز دارند تا طرح‌های پیچیده را بررسی کنند و برخی از ریزترین اشیاء را بررسی کنند. کیهان. “این چیز هرگز روی ریل نمی رود مگر اینکه جایی باشد که مردم بتوانند با یکدیگر صحبت کنند و با هم در مورد مشکلات بمب کار کنند.” اوپنهایمر به یاد آورد که به ژنرال لزلی گرووز گفته بود، افسر ارتش مسئول پروژه بزرگ منهتن در سراسر کشور که لوس آلاموس بخشی تعیین کننده از آن بود، قبل از اینکه آزمایشگاه ایزوله ساخته شود. “… ممکن است یک بیابان کالیفرنیا باشد، اما جایی، باید جایی باشد که مردم آزاد باشند درباره آنچه می‌دانند و آنچه نمی‌دانند بحث کنند و بفهمند چه چیزی می‌توانند.”

شما نمی توانید خاصیت مغناطیسی شخصیت او را دست کم بگیرید.

– کریس گریفیث

صدها دانشمند و مهندس در نهایت به آزمایشگاه مخفی صحرا سفر کرد. به عنوان هانس بته، فیزیکدان هسته ای که اوپنهایمر به عنوان رئیس بخش نظری آزمایشگاه انتخاب کرد، گفت: “او بهترین های ما را بیرون آورد.”

پاکسازی نازی ها، دستاورد اوپنهایمر

نازی ها قول دادند که یهودیان را مورد آزار و اذیت قرار دهند.

طی چند هفته پس از به دست گرفتن قدرت و ایجاد یک دولت پلیسی توتالیتر در سال ۱۹۳۳، رژیم بلافاصله شروع به حذف یهودیان از مناصب دولتی کرد که شامل بسیاری از دانشمندان و دانشگاهیان بود. به عنوان مثال، در انجمن قیصر ویلهلم برای پیشرفت علم، یک موسسه تحقیقاتی برتر آلمان، نازی ها بیش از ۱۰۰ دانشمند یهودی را اخراج کرد.

اما باخت نازی ها سود اوپنهایمر بود.

بسیاری از فیزیکدانان یهودی در اوایل دهه ۱۹۳۰ از رژیم خودکامه گریختند – از جمله برخی که نوشته های روی دیوار را دیدند و قبل از تسلط هیتلر آنجا را ترک کردند. (اینشتین، اگرچه بخشی از پروژه منهتن نبود، در سال ۱۹۳۲ آلمان را ترک کرد، پس از آن او توسط دولت نازی مورد توهین قرار گرفت.)”[Hitler] گریفیث از آرشیو اتمی گفت: قبل از شروع پروژه منهتن، خود را با ایجاد پاکسازی محدود کرد.

زندگی روزمره و مسکن اسپارتان در سایت مخفی لس آلاموس.
اعتبار: آزمایشگاه ملی لوس آلاموس

واکر توضیح داد که نازی ها قدرت مغز قابل توجهی را از دست دادند، اما هنوز دانشمندان آلمانی توانمندی برای ایفای نقش فیزیکدانان درگذشته در تحقیقات محدود اتمی خود داشتند. با این حال، هجوم ذهن‌های باهوش به لوس آلاموس تنها توانایی اوپنهایمر را برای ارسال بمب بی‌سابقه‌ای که در آزمایش افتتاحیه موفقیت‌آمیز بود، افزایش داد.

واکر گفت: «این طور نیست که پاکسازی دانشمندان یهودی مانع تلاش آلمانی ها شود، اما این مهاجرت به طور گسترده از تلاش آمریکا حمایت کرد.

برای نام بردن فقط چند مورد:

هانس بته

آ استاد دانشگاه توبینگن آلمان، نازی‌ها او را در سال ۱۹۳۳ برکنار کردند.

ادوارد تلر

تلر که استاد فیزیک در دانشگاه گوتینگن بود، در سال ۱۹۳۳ (با کمک کمیته نجات بین المللی) از رژیم نازی گریخت. تلر که یکی از اولین دانشمندان در لس آلاموس بود، کمک های ارزشمندی به توسعه بمب اتمی کرد، اگرچه با تحقیق در مورد سلاحی حتی قوی تر: “سوپر” یا بمب هیدروژنی حواسش پرت شد.

لئو زیلارد

زیلارد، دانشمندی در دانشگاه برلین که ۲۹ اختراع ثبت کرده بود، در بهار ۱۹۳۳ از آلمان گریخت. به بمب های اتمی.» این فیزیکدان نقش اصلی را در تولید اولین واکنش زنجیره ای اتمی جهان در راکتور تحقیقاتی محرمانه در شیکاگو ایفا کرد، اگرچه او به اوپنهایمر در لوس آلاموس نپیوست.

اوپنهایمر، در سمت چپ، در هنگام مونتاژ نهایی اولین بمب اتمی منفجر شده، به نام “گجت” کمک می کند.
اعتبار: وزارت انرژی ایالات متحده

همچنین گمانه‌زنی‌های رایجی وجود دارد که نشان می‌دهد نازی‌ها فقط با منابع زمان جنگ و پاکسازی ذهن‌های درخشان اتمی مغلوب نشدند. مقداری نویسندگان و مورخان پیشنهاد کرده‌اند که هایزنبرگ، دانشمند برجسته‌ای که روی برنامه تسلیحات اتمی نازی‌ها کار می‌کرد، عمداً پیشرفت تحقیقات را متوقف کرد – و در نهایت هیتلر را از بمب محروم کرد. آیا هایزنبرگ بزرگ – برنده جایزه نوبل ۱۹۳۲ و فیزیکدان نظری چیره دست – می توانست بی سر و صدا تلاش اتمی نازی ها را خراب کند؟ و آیا هایزنبرگ هنگام ملاقات با مربی فیزیکدان خود نیلز بور در سال ۱۹۴۱، ممکن است از دانشمندان متفقین نیز بخواهد که کار روی چنین سلاح وحشتناکی را متوقف کنند؟

احتمالا هرگز نخواهیم دانست. هیچ مدرک محکمی وجود ندارد. واکر گفت، اما داستان یک افسانه بزرگ می سازد.


حدود دو سال و نیم پس از آغاز گردهمایی دانشمندان در لوس آلاموس، ارتش ایالات متحده اولین بمب اتمی را در دشت‌های بیابانی دورافتاده در ۱۶ ژوئیه ۱۹۴۵ منفجر کرد. “” نیروی هوایی خاطرنشان کرد.

“ما می دانستیم که دنیا مثل قبل نخواهد بود” اوپنهایمر بازگو کرد.

ماه بعد، ایالات متحده دو بمب بر فراز هیروشیما و ناکازاکی در ژاپن پرتاب کرد. چنین نتیجه مرگباری که در آن زمان ضروری تلقی می شد، اوپنهایمر را آزار می داد. اوپنهایمر سال‌ها بعد گفت: «پایان دادن جنگ به این وسیله، قطعاً بی‌رحمانه، به سادگی انجام نشد. اما من از امروز مطمئن نیستم که دوره بهتری در آن زمان باز شده است.

انولا گی، بمب افکن B-29 که بمب اتمی را در هیروشیما، ژاپن پرتاب کرد.
اعتبار: Photo12 / Universal Images Group / Getty Images

فیلم جدید و برجسته کریستوفر نولان، اوپنهایمربا بازی کیلیان مورفی در نقش دانشمند همنام، بر مردی که پروژه سرنوشت‌ساز را رهبری می‌کرد، روشن می‌کند – و به شدت از رقبای نازی خود پیشی گرفت. همچنین تفکر در مورد یک واقعیت ناخوشایند را تحریک می کند، نتیجه ساخت بمب: سلاح ها تکثیر شده اند. وجود دارد ۱۲۵۱۲ کلاهک هسته ای شناخته شده بر زمین امروز.

“شما در مورد پایان بالقوه جهان صحبت می کنید.”

– جان مکلین

جان مکلین، سردبیر این نشریه، می گوید: «سلاح ها آنقدر دلهره آور هستند، به طوری که مردم دوست ندارند به آنها فکر کنند. بولتن دانشمندان اتمی، به Mashable گفت. “شما در مورد پایان بالقوه جهان صحبت می کنید.”

این داستان در اصل در آگوست ۲۰۲۳ منتشر شده و به روز شده است.


منبع: https://mashable.com/article/oppenheimer-atomic-bomb-nazis

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *