چگونه به RTX 4060 Ti واگذار کردم

جیکوب روچ / روندهای دیجیتال

RTX 4060 Ti 8GB بود ناامید کننده ترین پردازنده گرافیکی من امسال بررسی کردم. این درست بود وقتی در زمان راه اندازی آن را بررسی کردمو من امروز بر آن بیانیه ایستاده ام.

اما اخیراً متوجه شدم که همان GPU را به یکی از دوستانم که در حال ساخت رایانه شخصی بود توصیه می کنم. من سعی نداشتم کامپیوتر او را خراب کنم – قول می دهم. و تا اینجای کار، او با بازی با کارت زمان بسیار خوبی را سپری می کند. بنابراین چگونه یک GPU می تواند هم ناامید کننده باشد و هم چیزی که من به یک دوست توصیه می کنم؟

این یک تناقض به نظر می رسد، اما از دیدگاه کسی که سخت افزار رایانه شخصی و همچنین توصیه‌های سخت‌افزاری را به دوستان و خانواده ارائه می‌کند، گاهی اوقات همه چیز چگونه پیش می‌رود. این چیزی است که باعث می شود خرید یک GPU بسیار پیچیده در چشم انداز امروزی و نشان می دهد که چرا گاهی اوقات برای انتخاب بهترین مؤلفه برای رایانه شخصی خود باید از بررسی محصول فراتر بروید.

قیمت عامل اصلی است

جیکوب روچ / روندهای دیجیتال

برخی از محصولات وجود دارند که قیمت در آنها عاملی نیست، یا حداقل، در جایگاه عقبی از عناصر دیگر قرار می گیرد. را بگیرید Lenovo Legion 9i لپ تاپ یا سونی براویا A95L به عنوان نمونه آنها هر دو محصولی هستند که به قدری بالای ۳۰۰۰ دلار گران هستند که برای اکثر خریداران دور از دسترس هستند. با این حال، با افزایش قیمت، اهمیت آن کمتر می شود. اگر به یک لپ تاپ ۲۸۰۰ دلاری و یک لپ تاپ ۳۰۰۰ دلاری نگاه کنید و دومی به وضوح بهتر است، احتمالاً ۲۰۰ دلار اضافی را خرج خواهید کرد. با این حال، اگر همین تفاوت را برای یک لپ‌تاپ ۴۰۰ دلاری و یک لپ‌تاپ ۶۰۰ دلاری اعمال کنیم، قیمت عامل بسیار مهم‌تری می‌شود.

این مفهوم می تواند برای کارت های گرافیک نیز اعمال شود. این RTX 4090 با قیمت ۱۶۰۰ دلار راه اندازی شد و احتمالاً برای دریافت آن امروز باید ۲۰۰۰ دلار خرج کنید. این یک قیمت ناپسند برای یک GPU است. این مانند عرضه یک لپ تاپ بازی است که قیمت آن ۵۰۰۰ دلار است – که بسیار گران است. اما اگر در بازار هستید که پول زیادی را برای یک GPU خرج کنید، بله. این بهترین چیزی است که می توانید بخرید. قیمت در پس‌زمینه محو می‌شود، زیرا عوامل دیگری وجود دارد – اوج عملکرد در مورد RTX 4090 – که اولویت دارند.

برای اکثر کارت های گرافیک اینطور نیست. انویدیا و AMD بسیار مراقب هستند که یک شیب صاف از قیمت ها در سرتاسر پشته محصولات خود داشته باشند. تنها با نگاهی به کارت‌های گرافیک نسل فعلی، در اینجا پایین‌ترین قیمت (در Newegg) برای هر کارت از AMD و Nvidia آمده است:

از ۲۷۰ دلار تا ۵۵۰ دلار، هفت پردازنده گرافیکی وجود دارد که مجموع اختلاف قیمت آنها ۲۸۰ دلار است. از ۷۸۰ دلار به بالا، شش پردازنده گرافیکی وجود دارد که نشان دهنده تفاوت قیمت ۱۴۲۰ دلاری است. پایین تر از پشته، گروه بندی پردازنده های گرافیکی بسیار فشرده تر از بالاتر است. این باعث می‌شود که تفاوت‌های کوچک در قیمت هنگام خرید یک پردازنده گرافیکی، اهمیت زیادی پیدا کند.

جیکوب روچ / روندهای دیجیتال

بیایید به RTX 4060 Ti 8 گیگابایتی برگردیم. من توصیه می کنم

به دوستم که در حال حاضر در Newegg به قیمت ۴۱۰ دلار است. او آن را به قیمت ۳۵۰ دلار در فروش خرید. می توانید به لیست قیمت های بالا مراجعه کنید تا ببینید صرفه جویی ۶۰ دلاری چقدر تفاوت دارد.

در لیست قیمت این کارت MSI، شما فقط ۴۰ دلار اضافی خرج می کنید تا پله بعدی را در عملکرد بالا ببرید و ۱۱۰ دلار اگر به مرحله پایین تر بروید. به همین دلیل در ما RTX 4060 در مقابل RTX 4060 Ti در مقایسه، ما RTX 4060 را توصیه می کنیم. مدل Ti بهبود عملکرد را ارائه می دهد، اما قیمت آن برای آنچه ارائه می دهد بسیار بالا است.

جیکوب روچ / روندهای دیجیتال

این ریاضیات با فروش از بین می رود. با فروش ۳۵۰ دلاری، اکنون فقط ۵۰ دلار برای کناره گیری از صف و ۱۰۰ دلار اضافی برای بالا رفتن خرج می کنید. این یک تغییر عظیم است.

در طرح بزرگ ساخت رایانه شخصی، ۵۰ دلار تفاوت چندانی ایجاد نمی کند. اما وقتی می‌خواهید ارزش هر جزء در سیستم خود را به حداکثر برسانید، آن بردهای کوچک می‌توانند به رایانه‌ای اضافه شوند که سریع‌تر و ارزان‌تر از آنچه در ابتدا تصور می‌کردید، باشد. به همین دلیل است که قیمت در انتخاب کارت گرافیک بسیار مهم است.

بررسی‌های سخت‌افزار رایانه شخصی متفاوت است

جیکوب روچ / روندهای دیجیتال

اکثر بررسی ها سعی دارند به یک سوال پاسخ دهند: آیا باید محصول را بخرید؟ بررسی های GPU کمی متفاوت است. در نهایت، ما سعی می‌کنیم با بررسی پردازنده گرافیکی به همین سوال پاسخ دهیم، اما قیمت و زمینه تاریخی را به روشی مهم‌تر در نظر می‌گیریم.

برای پردازنده‌های گرافیکی، ما فقط به سه شرکت نگاه می‌کنیم: AMD، Nvidia و اخیراً Intel. به همین دلیل، یک عامل مهم در بررسی GPU یا به طور کلی بررسی سخت افزار رایانه شخصی، بهبود نسل است. ما فقط به GPU در زمینه چیزهای دیگری که امروز می‌توانید بخرید، نگاه نمی‌کنیم، بلکه به آنچه که شرکت در تلاش قبلی خود ارائه کرده است نیز نگاه می‌کنیم.

این یک پویایی مهم است تا اطمینان حاصل شود که تعداد کمی از شرکت‌هایی که پردازنده‌های گرافیکی را عرضه می‌کنند به ارائه محصولات جدید و هیجان‌انگیز به مشتریان ادامه می‌دهند. بازبین‌ها انتظار دارند سطح معینی از پیشرفت از هر نسل برای اطمینان حاصل شود که خریداران عملکرد بیشتری نسبت به دلار خود دارند. بدون آن بررسی در محل، سخت افزار رایانه شخصی می تواند در جایی مشابه قرار بگیرد روزهای ۱۴ نانومتری اینتلجایی که هر نسل از نظر عملکرد به سختی سوزن را حرکت می دهد.

بهبودهای نسلی نیز مهم هستند زیرا محور بررسی سخت افزار رایانه شخصی بیشتر بر عملکرد متمرکز است. اگر به عنوان مثال به لپ‌تاپ‌ها نگاه کنیم، دائماً می‌بینیم که برندها با همان سخت‌افزار قدیمی به نسل جدیدی می‌روند و عملکردی کم یا بدون بهبود دارند. این محصولات می توانند نسل جدید را به طرق مختلف توجیه کنند – طراحی بهتر، صفحه نمایش زیباتر، صفحه کلید راحت تر، و غیره. برای این نوع محصولات، عملکرد تنها یکی از عوامل متعدد است، بنابراین وزن آن به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

RTX 4060 Ti سریعتر از RTX 3060 Ti در Returnal است، اما ما امیدوار بودیم که بیشتر باشد. جیکوب روچ / روندهای دیجیتال

سخت‌افزار رایانه‌های شخصی عمدتاً بر روی عملکرد ارزش گذاری می‌شود، بنابراین اگر ارتقاءهای ناچیز از نسلی به نسل دیگر وجود داشته باشد، ارزیابی نهایی را به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد. اگر یک قطعه جدید از سخت افزار رایانه شخصی فقط ۵ درصد بهبود عملکرد را ارائه دهد، ناامیدکننده است و به این ترتیب بررسی خواهد شد. اما هنوز هم سریعتر از چیزی است که در حال تعویض است، بنابراین ممکن است همچنان خرید مناسبی برای شما باشد.

ما می توانیم این ایده ها را در RTX 4060 Ti اعمال کنیم. این کارت سریعتر از پردازنده گرافیکی است که در حال تعویض است و با همان قیمت. اگر بودجه سخت ۴۰۰ دلاری دارید، RTX 4060 Ti همان پردازنده گرافیکی است که باید بخرید. این بدان معنا نیست که باید بازبینی مثبت دریافت کند. برای این کارت خاص، بهبود عملکرد نسل ناامید کننده است و یک رابط حافظه محدود دارد که پتانسیل آینده آن را مهار می کند. بررسی GPU فقط پاسخ به این نیست که آیا باید کارت را بخرید یا نه، بلکه همچنین مشاهده اینکه چقدر انتظارات را برای یک کلاس خاص از کارت برآورده می کند.

به دامنه نگاه کنید

جیکوب روچ / روندهای دیجیتال

من فقط به این موضوع پرداختم که عملکرد پردازنده گرافیکی در بررسی ها چقدر قابل توجه است، اما مهم است که این ایده را خیلی دور نگیریم. اگر این کار را انجام می دادیم، RTX 4090 یکی بود بهترین کارت گرافیک و RX 7600 بدترین خواهد بود و هیچ یک از اینها درست نیست. شما باید محدوده یک GPU و آنچه می خواهید با رایانه شخصی انجام دهید را در نظر بگیرید.

برای دوست من، او به دنبال چیزی بود که بتواند نرخ فریم بالاتر از ۶۰ فریم در ثانیه (فریم بر ثانیه) را در اکثر بازی‌ها در تنظیمات Ultra ارائه دهد، در حالی که گهگاهی در تنظیمات اولتر قرار می‌گیرد. DLSS انویدیا ۳٫۵. در اصل، من RTX 4060 را توصیه کردم، که برخی از مشکلات خاص خود را دارد که می توانید در مقاله ما بخوانید. بررسی RTX 4060. سپس RTX 4060 Ti به فروش رسید، بنابراین ما دنده‌های آن را تغییر دادیم.

هر دوی این کارت ها مشکل دارند، اما در محدوده کامپیوتری که دوستم می خواست بسازد، قرار می گیرند. RTX 4060 Ti ممکن است ناامید کننده ترین پردازنده گرافیکی سال باشد، اما نیازهای دوست من را که در حال ساخت رایانه شخصی با قیمتی خاص بود، برآورده کرد. برای موقعیت او، مهم نیست که نظرات در مورد کارت چه می گویند، بهترین پردازنده گرافیکی برای خرید بود.

هنگامی که رایانه شخصی خود را می سازید، باید همین رویکرد را داشته باشید. تا جایی که می توانید نظرات خود را بخوانید و همه گزینه های خود را در نظر بگیرید – حتی اگر این به معنای خرید یک کارت کلاس پایین تر باشد یا بودجه بیشتری را به طبقه بالاتر اختصاص دهید. اما هنگامی که زمان خرید نهایی فرا رسید، مطمئن شوید که کارتی دریافت می کنید که نیازهای شما را برای رایانه شخصی برآورده می کند.

توصیه های سردبیران







این یک تناقض به نظر می رسد، اما از دیدگاه کسی که سخت افزار رایانه شخصی و همچنین توصیه‌های سخت‌افزاری را به دوستان و خانواده ارائه می‌کند، گاهی اوقات همه چیز چگونه پیش می‌رود. این چیزی است که باعث می شود خرید یک GPU بسیار پیچیده در چشم انداز امروزی و نشان می دهد که چرا گاهی اوقات برای انتخاب بهترین مؤلفه برای رایانه شخصی خود باید از بررسی محصول فراتر بروید.


منبع: https://www.digitaltrends.com/computing/why-recommended-worst-gpu-of-2023/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *