چگونه بوئینگ یک میراث ۶۰ ساله پرواز را مهندسی کرده است

چگونه بوئینگ یک میراث ۶۰ ساله پرواز را مهندسی کرده است

ارتش ایالات متحده قصد دارد تا سال ۲۰۶۰ از هلیکوپتر شینوک CH-47 استفاده کند که تا زمان بازنشستگی بالگرد ۱۰۰ ساله شود. با این حال، دقیق نیست که بگوییم CH-47 شینوک متعلق به دهه ۱۹۶۰ همان هواپیمایی است که ارتش ایالات متحده امروز از آن استفاده می کند.

در واقع، اگرچه ممکن است در ظاهر تقریباً یکسان به نظر برسد، اما بهبود مستمر و تعمیر و نگهداری قوی در طول سال‌ها برای اجزای هلیکوپتر، شینوک و به‌ویژه آخرین مدل‌های CH-47F Block 2 را به یک هواپیمای نظامی مدرن قابل دوام تبدیل کرده است. این تا حدی به طول عمر فوق العاده و نسبتاً منحصر به فرد هواپیما منجر شده است. در مجموع مدل‌های مختلفی از شینوک از جمله CH-47A، B، C، D، E و F ساخته شده است.

به تازگی، بوئینگ اعلام کرد که ارتش مصر از آن درخواست کرد که CH-47F Block 2 – جدیدترین مدل شینوک – را برای کمک به نوسازی ناوگان خود تحویل دهد. این هلیکوپترها در سال ۲۰۲۶ انتظار می رود. امروزه CH-47 در حال حاضر برای ارتش های مختلف در سراسر جهان مستقر هستند. پایه های طراحی قوی و بهبود مستمر CH-47 باعث شده است تا طول عمر زیادی پیدا کند. و برای آینده قابل پیش بینی در سراسر جهان استفاده خواهد شد.


منبع: https://www.slashgear.com/1446006/boeing-ch-47-chinook-service-60-years/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *