چگونه تلویزیون‌ها راه را برای آینده با CarPlay و Android Auto نشان می‌دهند

داشبورد شورلت بلیزر EV مدل ۲۰۲۴ دارای «گوگل داخلی» است. اما جرات استفاده از Android Auto یا CarPlay را نداشته باشید. شورولت / جنرال موتورز

جنرال موتورز به دلیل بیانیه نادرست یک مدیر اجرایی در مورد تصمیم جنرال موتورز مبنی بر اجتناب از CarPlay و Android Auto به نفع سیستم اطلاعات سرگرمی خانگی خود، بسیار سرگرم کننده است. همه اینها پیرامون اظهارات تیم بابیت، رئیس محصولات اطلاعات سرگرمی جنرال موتورز است. ترجمه شده توسط MotorTrend (هیچ نقل قول مستقیمی در این قطعه وجود نداشت، به جز بیانیه بعدی شرکت برای فرونشاندن آتش)، که اساساً سیستم هایی مانند گوگل نامیده می شود. Android Auto و اپل CarPlay بد و ناامن

مقصر اصلی؟ این سطور: “به گفته او، یک عامل مهم وجود دارد که در برگه اطلاعات قرار نگرفت: ایمنی. به طور خاص، او به حواس پرتی راننده ناشی از استفاده از تلفن همراه پشت فرمان اشاره کرد. به گفته بابیت، CarPlay و Android Auto دارای ثبات هستند. مسائلی که خود را به صورت اتصالات بد، رندر ضعیف، پاسخ های آهسته و قطع شدن اتصالات نشان می دهند.

من یک وبلاگ اندرویدی را به مدت هفت سال در دوران اوج پلتفرم راه اندازی کردم. من از Android Auto و CarPlay تا زمانی که وجود داشته اند استفاده کرده ام. آنها کامل نیستند (هیچ چیز نیست). در همان روزهای اولیه، Android Auto با تلفن‌هایی که کاملاً جدید در بازار بودند، مشکلاتی در پیاده‌سازی داشت. (بیشتر به این موضوع مربوط می شد که تلفن های اندرویدی چگونه با چیزی به نام MTP در هنگام اتصال به برق کار می کردند.) و در آن زمان، در اواسط دهه ۲۰۱۰، یک مقدار زیادی گوشی های جدید در حال کاهش است. همه چیز خیلی سریع پیش می رفت، از طرف بسیاری از تولیدکنندگان. و با توجه به تضاد بین سرعت صنعت خودرو، کمی معجزه‌آمیز است که کارها اصلاً کار می‌کنند. اپل، حداقل، واقعاً تنها یک دستگاه داشت که CarPlay باید آن را هدف قرار می داد: آیفون.

شاید نمایش نسل بعدی Apple CarPlay در حین رانندگی با سرعت ۱۲۷ مایل در ساعت و برقراری تماس تلفنی بهترین انتخاب نبود. پورشه / اپل

اما یک اصل بدیهی دیرینه وجود دارد که امروزه بیشتر صادق است: سیستم‌های سرگرمی داخلی، به طور کلی، به خوبی یا ساده‌ای نبودند که با Android Auto یا CarPlay دریافت می‌کنید. آنها دارند در طول سال‌ها بهتر شد – و تغییر آهسته به صفحه‌نمایش‌های لمسی بزرگ و خازنی و طراحی UX واقعی (این تجربه کاربری است، در صنعت) راه طولانی را طی کرده است، و ما نباید آن را کاهش دهیم. اما آن‌ها عالی نبوده‌اند، و این همان ادغام ما با Android Auto یا CarPlay نیست. و با توجه به اینکه مردم تمایل دارند خودروهای خود را برای بیش از یک دهه نگه دارند، برای فناوری مهم است که بتواند حداقل تلاش کند تا با زمان همگام شود. پیش‌بینی‌هایی که Android Auto و CarPlay هستند – که توسط آن تلفن شما به آنچه روی صفحه است قدرت می‌دهد – به گونه‌ای اجازه داده است که سازندگان خودرو اجازه نداده‌اند.

سیستم‌های اطلاعات سرگرمی داخلی در سال‌های اخیر بهتر شده‌اند، اما هنوز جایی برای گوشی شما وجود دارد.

برخی از آن ها با طراحی است. بیشتر خودروسازان به دلیل نحوه عملکرد آن صنعت به کندی حرکت می کنند. این بدان معنا نیست که آنها راکد هستند (شرکت هایی مانند Telsa و Rivian گواه آن هستند)، اما آنها بسیار محافظه کار هستند، به خصوص وقتی صحبت از مواردی مانند ایمنی راننده و حواس پرتی به میان می آید. آنها حق دارند که باشند، و نه فقط به این دلیل مقررات بسیار سختگیرانه برای این نوع چیزها

اما کاری که جنرال موتورز برای کنار گذاشتن پشتیبانی از Android Auto و CarPlay انجام می دهد، شبیه به بیرون انداختن نوزاد با آب حمام است. و با انجام این کار، شکایت واقعی خود را مبهم می کند: از دست دادن کنترل روی پشته سرگرمی اطلاعاتی خود – و این به معنای از دست دادن داده ها و در نهایت پول است.

آنچه در زیر می آید به دلایل واضح استعاره ای ناقص است، اما در اینجا با من همراه باشید:

برای یک دقیقه تصور کنید که به دنبال خرید یک تلویزیون جدید هستید. این یک خرید اتاق نشیمن نسبتا بزرگ است. مطمئناً نه به همان شکلی که یک ماشین است، اما چیزی نیست. و این محصولی است که انتظار دارید برای مدتی طولانی مالک آن باشید.

اما اگر آن تلویزیون فاقد هر گونه پورت HDMI بود چه می شد. اگر فقط می‌توانید از نرم‌افزار، برنامه‌ها و ویژگی‌هایی که با آن تلویزیون ارائه می‌شوند، استفاده کنید، چه اتفاقی می‌افتد، همه در اختیار سازنده است.

آیا آن تلویزیون را می خرید؟ آیا تلویزیونی می خرید که برنامه نتفلیکس آن به خوبی آنچه در تلویزیون Roku یا Amazon Fire در دسترس است، نباشد؟ آیا تلویزیونی را می خرید که برنامه نتفلیکس آن به روز نمی شود تا با ویژگی های جدید همراه شود؟ آیا تلویزیونی می خرید که شما را در یک تجربه کاربری قفل کند، حتی اگر بقیه گزینه هایی داشته باشند؟

آیا تلویزیونی می خرید که به شما اجازه نمی دهد هیچ دستگاه پخش جریانی دیگری را وصل کنید؟ گرگ مامبرت / روندهای دیجیتال

آیا تلویزیونی را می خرید که تجربه کاربری آن نسبت به سایر گزینه ها پایین تر باشد – و تلویزیونی که به شما اجازه استفاده از چیز دیگری را نمی دهد؟

این احتمال وجود دارد که شما این کار را نکنید. حداقل شما نباید. نه در دنیایی که بتوانید چیزی بسیار قابل استفاده را با کمتر از ۱۰۰ دلار تهیه کنید – تا زمانی که بتوانید آن را به تلویزیون وصل کنید.

مهم نیست که همه آگهی‌های مطبوعاتی و تبلیغات سازنده تلویزیون به شما می‌گویند که نرم‌افزار داخلی چقدر عالی و ایمن است. و مانند صنعت خودرو، سیستم‌های داخلی سامسونگ، ال‌جی و ویزیو (به جز سه مورد) بسیار بهتر شده‌اند. و در حالی که آنها برای افرادی که نمی خواهند از چیز دیگری استفاده کنند بسیار خوب هستند، اما هنوز به خوبی اکثر گزینه های خارجی نیستند – Roku، Amazon Fire TV، Chromecast با Google TV یا Apple TV را در نظر بگیرید. همچنین سخت‌افزاری که روی آن‌ها کار می‌کنند قابل ارتقا نیست، بنابراین شما همیشه در اختیار چیپ‌ست‌هایی خواهید بود که در داخل تلویزیون قرار دارند. بنابراین، شما همچنان باید بتوانید از دستگاه های خود برای گسترش تجربه خود با تلویزیون استفاده کنید، مشروط بر اینکه آنها به شیوه ای ایمن و ثابت کار کنند.

گزینه استفاده از CarPlay و Android Auto همراه با سیستم اطلاعاتی-سرگرمی داخلی باید یک گزینه باقی بماند.

این کاری است که Android Auto و CarPlay انجام می دهند. آنها سودمندی سیستم اطلاعات سرگرمی داخلی را افزایش می دهند. اصلاً آن را غصب نمی کنند. آنها (در حال حاضر) عملکرد ماشین را خودشان کنترل نمی کنند. (در حالی که من این بحث را مطرح می کنم که آنها هرگز نباید، من شخصاً از Android Automotive استفاده نکرده ام. بنابراین نمی توانم در مورد آن صحبت کنم.) و مبادا فکر کنید که من تولید کنندگان پس از فروش را کنار می گذارم، UX آن ها این کار را کرده است. تا حد زیادی بسیار افتضاح بود، بیش از حد. اما حداقل اگر این مسیر را طی کنید، انتخاب بیشتری خواهید داشت. سم خود را انتخاب کنید.)

در این مرحله لازم به ذکر است که خودروهای جنرال موتورز – از جمله بلیزر جدید ۲۰۲۴ – وجود دارند که دارایگوگل داخلی” یعنی infotainment به برخی از برنامه های اندروید دسترسی دارد، بدون اینکه نیازی به گوشی شما داشته باشد. این بخشی از Android Automotive است، اما متفاوت است، و نامگذاری به نوعی آشفته است، که برای این نوع چیزها یکسان است. و در هر صورت، فروش آن به افرادی که از آیفون استفاده می کنند موفق باشید.

در حالی که مطمئناً این در انحصار جنرال موتورز است که آیا بخواهد از CarPlay و Android Auto پشتیبانی کند یا نه، این حق مشتری است که خودرویی را بخرد که فاقد این ویژگی‌ها باشد. درست همانطور که این حق آنهاست که آیا تلویزیونی بدون درگاه HDMI بخرند. و در هر صورت، این احتمالاً یک موضوع بحث برانگیز خواهد بود. اگر و زمانی که جنرال موتورز متوجه شد که مشتریان بدون CarPlay و Android Auto ماشین و کامیون نمی‌خرند، خواهید دید که خیلی سریع آهنگ خود را تغییر می‌دهد.

توصیه های سردبیران







من یک وبلاگ اندرویدی را به مدت هفت سال در دوران اوج پلتفرم راه اندازی کردم. من از Android Auto و CarPlay تا زمانی که وجود داشته اند استفاده کرده ام. آنها کامل نیستند (هیچ چیز نیست). در همان روزهای اولیه، Android Auto با تلفن‌هایی که کاملاً جدید در بازار بودند، مشکلاتی در پیاده‌سازی داشت. (بیشتر به این موضوع مربوط می شد که تلفن های اندرویدی چگونه با چیزی به نام MTP در هنگام اتصال به برق کار می کردند.) و در آن زمان، در اواسط دهه ۲۰۱۰، یک مقدار زیادی گوشی های جدید در حال کاهش است. همه چیز خیلی سریع پیش می رفت، از طرف بسیاری از تولیدکنندگان. و با توجه به تضاد بین سرعت صنعت خودرو، کمی معجزه‌آمیز است که کارها اصلاً کار می‌کنند. اپل، حداقل، واقعاً تنها یک دستگاه داشت که CarPlay باید آن را هدف قرار می داد: آیفون.


منبع: https://www.digitaltrends.com/home-theater/gm-android-auto-carplay/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *