چگونه خورشید گرفتگی نادر “حلقه آتش” را بدون سوزاندن چشمان خود تماشا کنید

اکثر مردم در ایالات متحده باید حداقل برخی از ماه گرفتگی حلقوی را که در آن ماه از مقابل خورشید می گذرد، ببینند. اما مطمئن شوید که مستقیماً به آن نگاه نکنید.

بسیاری از چشمان روز شنبه به سمت آسمان خواهند رفت تا نگاهی اجمالی به خورشیدگرفتگی بسیار نادر “حلقه آتش” داشته باشند. اما کارشناسان هشدار می دهند که برای جلوگیری از آسیب جدی به ماه گرفتگی، به طور مستقیم به ماه گرفتگی نگاه نکنید.

خسوف حلقوی در حالی رخ می دهد که ماه نزدیک یا در دورترین نقطه در مدار خود به دور زمین است. ماه که به دلیل این فاصله در آسمان کوچکتر به نظر می رسد، مستقیماً از مقابل خورشید می گذرد و این اثر “حلقه آتش” را ایجاد می کند.

مردم سراسر ایالات متحده و بخشی از آلاسکا باید بتوانند خورشید گرفتگی را ببینند. اکثر مناطق فقط یک خسوف جزئی را مشاهده خواهند کرد که در آن تنها بخشی از خورشید توسط ماه پوشیده شده است.

ماه‌گرفتگی کامل‌تر در بخش‌هایی از اورگان، کالیفرنیا، نوادا، یوتا، آریزونا، کلرادو، نیومکزیکو و تگزاس قابل مشاهده خواهد بود. چندین شهر از جمله یوجین، اورگان بهترین منظره را خواهند داشت. آلبوکرکی، نیومکزیکو؛ و سن آنتونیو، تگزاس. در ایالات متحده، در اورگان در ساعت ۹:۱۳ صبح PT آغاز می شود و در تگزاس در ۱۲:۰۳ PM CT به پایان می رسد. ماه‌گرفتگی در بخش‌هایی از آمریکای مرکزی و جنوبی نیز قابل مشاهده خواهد بود.

ولی خواهش میکنم به عشق خدا درست نگاه نکنید. پاتریک کوهن، سرپرست تحقیقات و تحلیل هلیوفیزیک ناسا می گوید، این می تواند شبکیه چشم شما را «بسیار بد» و تقریباً آنی بسوزاند. آستانه. و این برای تماشای ماه گرفتگی با عینک آفتابی دو برابر می شود.

کوهن می‌گوید: «با عینک‌های آفتابی، این یک جور مضاعف است زیرا شما همچنان به خورشید نگاه می‌کنید و این عینک‌ها برای فیلتر کردن نور زیاد طراحی نشده‌اند. “اما اکنون مردمک های شما بزرگتر شده اند، بنابراین تابش خورشیدی بیشتری را وارد می کنید.”

روش ترجیحی برای مشاهده ماه گرفتگی استفاده از عینک های خورشیدی است که بسیاری از نور را مسدود می کنند اما همچنان به شما امکان می دهند دیسک خورشید را مشاهده کنید. روش دیگر این است که یک ورق کاغذ را سوراخ کنید، با پشت به خورشید بایستید و ماه گرفتگی را به عنوان یک سایه از سوراخ سوزنی روی زمین مشاهده کنید.

کسوف فردا در واقع یک سال بزرگ از هلیوفیزیک را آغاز می کند که مطالعه خورشید و محیط اطراف آن است. علاوه بر ماه گرفتگی حلقوی، دومین ماه گرفتگی در آوریل ۲۰۲۴ رخ خواهد داد – این بار یک ماه گرفتگی کامل – به دنبال آن کاوشگر خورشیدی پارکرکه سریع ترین فضاپیمای ساخته شده توسط بشر است.

کوهن توضیح داد که خسوف حلقوی فردا به دلیل نادر بودن واقعاً رویداد برتر است. او گفت: «برای یک خسوف حلقوی، ماه باید نزدیک به اوج باشد. “این است [the Moon’s] دورترین فاصله از زمین در طول مدارش. بنابراین این یک هم‌ترازی خاص است که باید برای یک خورشید گرفتگی حلقوی اتفاق بیفتد.»


منبع: https://www.theverge.com/2023/10/13/23915654/annular-solar-eclipse-ring-of-fire-how-to-watch-safely

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *