چگونه شبکه های جنایی در سوئد از جریان های دروغین Spotify برای پولشویی استفاده می کنند

صبح امروز، یکی از بزرگ‌ترین روزنامه‌های سوئد، Svenska Dagbladet (SvD)، تحقیقات کاملی در مورد چگونگی استفاده شبکه‌های جنایی از Spotify برای پولشویی برای سال‌ها منتشر کرد. به طور خاص، آنها برای جریان‌های نادرست موسیقی منتشر شده توسط هنرمندانی که با گروه‌ها ارتباط دارند، پرداخته‌اند و سپس از محبوبیت مهندسی شده سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

تحلیلگران واحد عملیات ملی نیروی پلیس سوئد از پاییز ۲۰۲۱ به رپرهایی نگاه می کنند (یا به آنها گوش می دهند) که موسیقی خود را در غول استریم منتشر می کنند. اول، به عنوان وسیله ای برای جمع آوری سرنخ ها و اطلاعات درباره جنایات از اشعار.

سپس، زمانی که الگوهای استریم شروع به متبلور شدن کردند، تحلیلگران شروع به شک کردند که مجرمان از این سرویس برای هدفی کاملاً متفاوت استفاده می کنند.

در حال حاضر، از یک سری مصاحبه گزارشگران SvD که با افراد متعلق به این شبکه ها یا داشتن بینش در کار علیه ربات های جریانی انجام شده است، ثابت کرده اند که مجرمان واقعاً از Spotify برای پولشویی از سال ۲۰۱۹٫

<3 تکنولوژی اتحادیه اروپا

آخرین اخبار از صحنه فناوری اتحادیه اروپا، داستانی از بنیانگذار پیر خردمند ما، بوریس، و برخی هنرهای مشکوک هوش مصنوعی. هر هفته در صندوق ورودی شما رایگان است. ثبت نام کن!

یکی از مصاحبه شوندگان متعلق به یک شبکه جنایی گفت که گام اول خرید بیت کوین از طریق معاملات “نقد در دست” بود که از طریق یک فیس بوک گروه سپس باندها از ارز دیجیتال برای پرداخت جریان های جعلی استفاده کردند – یعنی پخش موسیقی توسط ربات ها، حساب های کاربری ربوده شده یا سایر روش های غیر معتبر. ظاهراً این تماس از طریق تلگرام اتفاق افتاده است و فروشندگان را با نام مستعار «Telegrambots» به خود اختصاص داده است.

رابطه همزیستی بین باندها و هنرمندان

پس چگونه این طرح واقعاً پولشویی می کند؟ با جریان‌های بیشتر، رتبه‌بندی‌های بالاتری در فهرست‌ها ارائه می‌شود. با رتبه‌بندی‌های بالاتر، جریان‌های واقعی بیشتری به‌دست می‌آیند، و هنرمندان مرتبط با باندها، برچسب‌های ضبط خود را راه‌اندازی کرده‌اند تا بتوانند از محبوبیت مهندسی‌شده به‌دست آورند. استریم‌های واقعی به معنای پرداخت‌های واقعی از Spotify و voilà است، پول نقد بازگشته است، از فعالیت غیرقانونی پاک شده است.

در مقابل، بسیاری از رپرها از وابستگی خود به باندها “مشروعیت” کسب می کنند. طبق گزارش ها، یکی ده ها میلیون استریم روی پلتفرم دارد.

به دلیل ساختار پرداخت Spotify (حساب‌های رایگان در مقابل پریمیوم، کشوری که شنونده در کدام کشور است و غیره) به ناچار مقداری پول در طول مسیر از دست می‌رود. خطر کشف نیز وجود دارد. Spotify بوده است محدود کردن جریان رباتو می تواند پرداخت به حساب هایی را که ثابت شده است در فعالیت غیرقانونی دخیل هستند، متوقف کند.

به گفته منابع روزنامه، این بدان معناست که این روش پولشویی تنها زمانی ارزش دارد که با مبالغی بیش از چند میلیون کرون سوئد (۱ میلیون کرون = تقریباً ۸۴۰۰۰ یورو) سروکار داشته باشید.

در اوایل سال جاری، Spotify، جواهر اکوسیستم استارتاپی سوئدی، گفت که از زمان شروع فعالیت، ۴۰ میلیارد دلار (۳۷٫۲ میلیارد یورو) به صنعت موسیقی پرداخت کرده است.

به‌روزرسانی (۱۲:۳۰ UTC، ۵ سپتامبر ۲۰۲۳): Spotify بیانیه زیر را با TNW به اشتراک گذاشت:

“استریم های دستکاری شده یک چالش در کل صنعت است و Spotify سخت تلاش کرده است تا به این مشکل رسیدگی کند. با این اوصاف، Spotify از هیچ تماس مجری قانون در مورد پیشنهادات در مقاله SVD مطلع نیست، و همچنین تیم های داخلی ما چیزی پیدا نکرده اند یا متوجه شده اند. با هر گونه داده یا شواهد محکمی که نشان می دهد پلت فرم در مقیاس به روش توصیف شده استفاده می شود ارائه شده است.”

Spotify از هیچ تماس مجری قانون در مورد پیشنهادات در مقاله SVD آگاه نیست

این شرکت اضافه می‌کند که تنها ۱ درصد از جریان‌های موجود در این سرویس مصنوعی تلقی می‌شوند، با سیستم‌هایی که قبل از رسیدن به آستانه «قابل توجه»، ناهنجاری‌ها را تشخیص می‌دهند. علاوه بر این، غول پخش موسیقی کار خود را با اتحاد موسیقی علیه تقلب و منابع آموزشی ارائه شده به هنرمندان در مورد آسیب‌های دستکاری استریم برجسته می‌کند.


منبع: https://thenextweb.com/news/criminal-networks-sweden-spotify-money-laundering

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *