چگونه می توان مک بوک پرو و ​​آی مک جدید اپل را با M3 پیش خرید کرد

مال اپل رویداد “سریع ترسناک”. در کتاب ها موجود است و مجموعه جدیدی از مک ها به دنبال آن وارد شده اند. این شرکت روز دوشنبه از سه کامپیوتر جدید، از جمله نسخه های به روز شده، رونمایی کرد مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی و یک آی مک ۲۴ اینچی به روز شده. هر دستگاه عمدتاً دارای مشخصات فنی است، اما همه آنها بر روی یکی از دستگاه های اپل اجرا می شوند تراشه های جدید ۳ نانومتری M3که شرکت ادعا می کند آن را تحویل خواهد دادبه طور چشمگیری افزایش یافتعملکرد CPU و (مخصوصا) GPU در مقایسه با سیلیکون قبلی اپل. ما باید سخت افزار جدید را با سرعت بالا انجام دهیم تا صحت آن را بررسی کنیم، اما اگر قبلاً با جدیدترین نسخه اپل فروخته شده اید، در اینجا می توانید پیش از این کار کنید. – M3 MacBook Pros و iMac را سفارش دهید.

Apple MacBook Pro (14 اینچی)

همانطور که در بالا ذکر شد، جدید مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچیبزرگترین ارتقاء در داخل انجام می شود. اپل سه تراشه جدید M3 را در کنار نوت‌بوک‌ها معرفی می‌کند: M3 استاندارد، M3 Pro و M3 Max. پرو ۱۴ اینچی با هر سه، با قیمت در دسترس خواهد بود از ۱۵۹۹ دلار شروع می شود برای پیکربندی پایه M3 و افزایش تا ۶۸۹۹ دلار برای یک مدل کاملاً مشخص M3 Max. این نوت بوک هم اکنون در فروشگاه اینترنتی اپل قابل سفارش است. این شرکت می‌گوید مدل‌های M3 و M3 Pro از ۷ نوامبر عرضه می‌شوند، در حالی که مدل‌های M3 Max اواخر نوامبر آغاز می‌شوند.

در اینجا یک نمای کلی از تنظیمات موجود برای نوت بوک جدید آورده شده است:

  • ۱۵۹۹ دلار: تراشه M3 با پردازنده ۸ هسته ای، پردازنده گرافیکی ۱۰ هسته ای، ۸ گیگابایت حافظه یکپارچه (قابل تنظیم تا ۲۴ گیگابایت)، ۵۱۲ گیگابایت SSD (قابل تنظیم تا ۲ ترابایت)، ۲ پورت Thunderbolt / USB 4، آداپتور برق ۷۰ واتی USB-C

  • ۱۹۹۹ دلار: تراشه M3 Pro با CPU 11 هسته ای، پردازنده گرافیکی ۱۴ هسته ای، ۱۸ گیگابایت حافظه یکپارچه (قابل تنظیم تا ۳۶ گیگابایت)، ۵۱۲ گیگابایت SSD (قابل تنظیم تا ۴ ترابایت)، ۳ پورت Thunderbolt 4، آداپتور برق ۷۰ واتی USB-C

  • ۲۱۹۹ دلار: تراشه M3 Pro با پردازنده ۱۲ هسته ای، پردازنده گرافیکی ۱۸ هسته ای، ۱۸ گیگابایت حافظه یکپارچه (قابل تنظیم تا ۳۶ گیگابایت)، ۵۱۲ گیگابایت SSD (قابل تنظیم تا ۴ ترابایت)، ۳ پورت Thunderbolt 4، آداپتور برق ۹۶ واتی USB-C

  • ۳۱۹۹ دلار: تراشه M3 Max با پردازنده ۱۴ هسته ای، پردازنده گرافیکی ۳۰ هسته ای، حافظه یکپارچه ۳۶ گیگابایتی (قابل تنظیم تا ۹۶ گیگابایت)، ۱ ترابایت SSD (قابل تنظیم تا ۸ ترابایت)، ۳ پورت Thunderbolt 4، آداپتور برق ۹۶ واتی USB-C

  • ۳۶۹۹ دلار: تراشه M3 Max با CPU 16 هسته ای، پردازنده گرافیکی ۴۰ هسته ای، حافظه یکپارچه ۴۸ گیگابایتی (قابل تنظیم تا ۱۲۸ گیگابایت)، ۱ ترابایت SSD (قابل تنظیم تا ۸ ترابایت)، ۳ پورت Thunderbolt 4، آداپتور برق ۹۶ واتی USB-C

پرو ۱۴ اینچی جدید از نظر فنی با قیمت پایین تری نسبت به مدل قبلی خود شروع می شود، اگرچه آن مدل با تراشه M2 Pro به جای M2 پایه شروع به کار کرد. در عوض، پیکربندی M3 جایگزین مک بوک پرو ۱۳ اینچی می شودکه ما داریم مدت ها در نظر گرفته شده است یک بچه وسط بی دست و پا در ترکیب مک. تا آن نقطه، اپل ادعا می کند که پرو مجهز به M3 تا ۶۰ درصد سریعتر از آن است مدل ۱۳ اینچی M1 از نظر عملکرد رندر در Final Cut Pro، با دستاوردهای بزرگتر در مقایسه با مدل های قدیمی مبتنی بر اینتل. (به طور گسترده تر، اپل به شدت تمام دستگاه های جدید خود را به عنوان به روز رسانی های ارزشمند برای کسانی که پیش از تعطیلات روی مک های مجهز به اینتل نصب می کنند، تحت فشار قرار می دهد.)

پیکربندی‌های سطح بالاتری که توسط تراشه‌های M3 Pro و M3 Max ارائه می‌شوند، نوید جهش عملکرد مشابهی را می‌دهند. به عنوان مثال، اپل می‌گوید یک مدل M3 Pro تا ۴۰ درصد سریع‌تر از پیکربندی مشابه M1 Pro در فیلتر کردن و عملکرد عملکرد در فتوشاپ است. در همین حال، سیستم‌های M3 Max اکنون تا ۱۲۸ گیگابایت حافظه یکپارچه را پشتیبانی می‌کنند، که اپل می‌گوید می‌تواند به آن کمک کند سرعتی بیش از دو برابر مدل M1 Max را با نرم‌افزارهای حرفه‌ای خاص مانند Maxon Redshift. به طور کلی، اپل سیستم‌های M3 را نسبت به دانشجویان و ویراستاران مشتاق، سیستم‌های M3 Pro را به سمت کدنویس‌ها و انواع خلاقانه و سیستم‌های M3 Max را به سمت هنرمندان سه‌بعدی، ویرایشگرهای ویدئو و کسانی که جریان کاری شدیدتری دارند، قرار می‌دهد.

تقریباً همه چیزهای دیگر در مورد نوت بوک تقریباً مشابه قبلی است، با تفاوت های اصلی گزینه رنگ جدید “مشکی فضایی” برای مدل های M3 Pro و M3 Max – که اپل می گوید به ویژه در برابر اثر انگشت مقاوم است – و حداکثر روشنایی بالاتر از ۶۰۰ nits با محتوای SDR (از ۵۰۰ نیت در آخرین مدل). به غیر از آن، شما همچنان به صفحه نمایش Liquid Retina XDR، سیستم صوتی شش بلندگو، دوربین FaceTime 1080p و انتخاب پورت مشابه نگاه می کنید. این لزوما چیز بدی نیست خوشمان آمد طراحی قبلی مک بوک پرو، اما به این معنی است که دارندگان این دستگاه ۱۰ ماهه نباید هیچ نیاز مبرمی برای ارتقا احساس کنند.

مک بوک پرو اپل (۱۶ اینچی)

تقریباً تمام جزئیات بالا در مورد مک بوک پرو ۱۶ اینچی جدید نیز صدق می کند، فقط این نوت بوک با تراشه پایه M3 در دسترس نخواهد بود. در عوض، آن را انجام خواهد داد از ۲۴۹۹ دلار شروع می شود برای پیکربندی با تراشه M3 Pro و تا ۷۱۹۹ دلار برای یک مدل کاملاً دکور M3 Max. این همان قیمت اولیه نسل قبلی است. در کنار نمایشگر بزرگ‌تر، پرو ۱۶ اینچی همچنان تا ۲۲ ساعت عمر باتری دارد. این با امتیاز M3 Pro 14 اینچی مطابقت دارد، اما چند ساعت بالاتر از تخمین ۱۸ ساعته مدل‌های M3 Pro و M3 Max 14 اینچی است.

باز هم، پرو ۱۶ اینچی برای سفارش مستقیم از اپل امروز در دسترس است. مدل‌های M3 Pro از هفته آینده ارسال می‌شوند، در حالی که محموله‌های M3 Max اواخر نوامبر آغاز می‌شود. در زیر یک نمای کلی از تنظیمات موجود در فروش ارائه شده است. توجه داشته باشید که برخلاف مدل ۱۴ اینچی، هر گزینه ۱۶ اینچی Pro شامل سه پورت Thunderbolt 4 و یک آداپتور USB-C 140 واتی است.

  • ۲۴۹۹ دلار: تراشه M3 Pro با پردازنده ۱۲ هسته ای، پردازنده گرافیکی ۱۸ هسته ای، ۱۸ گیگابایت حافظه یکپارچه (قابل تنظیم تا ۳۶ گیگابایت)، ۵۱۲ گیگابایت SSD (قابل تنظیم تا ۴ ترابایت)

  • ۳۴۹۹ دلار: تراشه M3 Max با پردازنده ۱۴ هسته ای، پردازنده گرافیکی ۳۰ هسته ای، حافظه یکپارچه ۳۶ گیگابایت (قابل تنظیم تا ۹۶ گیگابایت)، ۱ ترابایت SSD (قابل تنظیم تا ۸ ترابایت)

  • ۳۹۹۹ دلار: تراشه M3 Max با پردازنده ۱۶ هسته ای، پردازنده گرافیکی ۴۰ هسته ای، ۴۸ گیگابایت حافظه یکپارچه (قابل تنظیم تا ۱۲۸ گیگابایت)، ۱ ترابایت SSD (قابل تنظیم تا ۸ ترابایت)

اپل آی مک (۲۴ اینچی)

همانند نسخه‌های قبلی، آی‌مک ۲۴ اینچی جدید نسبت به مک‌بوک پرو، مخاطبان معمولی‌تری را هدف قرار داده است. کامپیوتر همه کاره تنها با تراشه پایه M3 در دسترس است، اما اپل می گوید که هنوز هم سرعت آن را تا دو برابر بیشتر از مدل آخرین نسلکه در سال ۲۰۲۱ وارد بازار شد و بر روی تراشه M1 کار می کند. M3 تا ۲۴ گیگابایت حافظه را نیز پشتیبانی می کند که از حداکثر ۱۶ گیگابایت قبلی بیشتر است.

بقیه سخت افزار تا حد زیادی بدون تغییر است. هنوز یک صفحه نمایش ۴٫۵K رتینا وجود دارد که می تواند تا ۵۰۰ نیت روشنایی داشته باشد. چهار پورت USB-C، از جمله دو پورت Thunderbolt؛ دوربین جلو ۱۰۸۰p و طیف رنگی مشابه (سبز، زرد، نارنجی، صورتی، بنفش، آبی و نقره ای). اگرچه پشتیبانی بی سیم به Wi-Fi 6E و بلوتوث ۵٫۳ افزایش یافته است.

آی مک ۲۴ اینچی از ۱۲۹۹ دلار شروع می شود برای پیکربندی با CPU هشت هسته ای، پردازنده گرافیکی هشت هسته ای، دو پورت Thunderbolt / USB 4 و Apple Magic Keyboard. هنوز هم به طور پیش‌فرض دارای ۸ گیگابایت حافظه ناچیز و ۲۵۶ گیگابایت SSD است، اگرچه می‌توانید آن‌ها را به ترتیب تا ۲۴ گیگابایت و ۱ ترابایت ارتقا دهید.

با شروع قیمت ۱۴۹۹ دلار، می توانید مدلی با پردازنده گرافیکی ۱۰ هسته ای، دو درگاه USB-C اضافی غیر تاندربولت، یک درگاه اترنت گیگابیتی و یک صفحه کلید جادویی با خواننده لمسی دریافت کنید. این یکی با حداکثر ۲ ترابایت حافظه SSD نیز قابل تنظیم است. مانند مک‌بوک پرو جدید، آی‌مک به‌روزرسانی‌شده هم اکنون برای سفارش در دسترس است و ارسال آن از ۷ نوامبر آغاز می‌شود.

همه اخبار مربوط به رویداد اکتبر “سریع ترسناک” اپل را دنبال کنید درست همین جا.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/how-to-pre-order-the-new-apple-macbook-pros-and-imac-with-m3-013325603.html?src=rss ظاهر شد.


منبع: https://www.engadget.com/how-to-pre-order-the-new-apple-macbook-pros-and-imac-with-m3-013325603.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *