چگونه پرده های پنجره خود را به پرده های هوشمند تبدیل کنیم

نور طبیعی ممکن است خانه‌ها را بفروشد، اما مواقعی وجود دارد که باعث ناراحتی می‌شود – مانند زمانی که نور خیره کننده به شما می‌تابد. صفحه تلویزیون در وسط نمایش مورد علاقه شما پرده های پنجره راه حل عالی هستند، اما وقتی نمی خواهید خودتان بلند شوید و آنها را ببندید چطور؟

پرده های هوشمند یک گزینه هستند، اما معمولاً گران هستند. خبر خوب این است که گزینه‌های زیادی برای کیت‌های خود انجام دهید (DIY) وجود دارد که می‌توانند پرده‌های قدیمی و استاندارد شما را با هزینه کسری از هزینه خرید پرده‌های جدید به پرده‌های هوشمند تبدیل کنند.

کور هوشمند چیست؟

چگونه پرده های پنجره خود را به پرده های هوشمند تبدیل کنیم
تصویر با اجازه صاحب حق چاپ استفاده می شود

پرده های هوشمند فقط پرده های پنجره ای هستند که می توانید آنها را از طریق یک برنامه باز و بسته کنید. کنترل صدایا روش هوشمند دیگری به جای انجام فیزیکی آن با دست. پرده‌های هوشمند از این جهت مفید هستند که می‌توانید آن‌ها را برنامه‌ریزی کنید تا در ساعات مشخصی از روز یا در پاسخ به ورودی‌های دیگر باز و بسته شوند یا بالا و پایین بروند. به عنوان مثال، شما می توانید یک سنسور UV به پرده های هوشمند خود ببندید تا زمانی که نور به نقطه خاصی در خانه شما می رسد ببندید.

نقطه ضعف این است که پرده های هوشمند تمایل به گران بودن دارندو تجهیز هر پنجره در خانه به پرده های هوشمند قطعا می تواند در کیف پول شما فرورفته ایجاد کند.

چرا باید پرده هوشمند بگیرم؟

پرده های هوشمند می توانند خانه خود را راحت تر نگه دارید و با جلوگیری از تابش نور خورشید در گرمترین قسمت های روز، هزینه های انرژی را کاهش دهید. آنها می توانند به شما کمک کنند در تابستان خنک بمانید و در زمستان گرما را به دام بیندازید. آنها همچنین می توانند تابش نور صفحه نمایش را بدون نیاز به کمانچه کشیدن با بند های کشی به صورت دستی کاهش دهند. پرده های هوشمند راهی عالی برای بیدار شدن شما با نور طبیعی صبح ها پس از تنظیم برنامه هستند.

پرده های هوشمند حتی می توانند به شما کمک کنند صرفه جویی در پول و معمولا ارزش سرمایه گذاری اولیه سنگین را دارند. استفاده از کیت DIY برای تبدیل پرده‌های موجود به سایه‌های هوشمند راهی عالی برای کاهش هزینه‌ها است و در عین حال به شما کمک می‌کند تا قبض‌های انرژی را هر ماه کاهش دهید.

چه نوع پرده های هوشمند وجود دارد؟

از آنجایی که پرده‌ها از طیف وسیعی از مکانیسم‌ها برای باز و بسته کردن استفاده می‌کنند، ارتقاء پرده‌های هوشمند به همان اندازه متنوع هستند.

ساده ترین، مانند سایه های هوشمند سوما، مستقیماً به بند کشی متصل شده و با دستور آن را به سمت بالا یا پایین هدایت کنید. نصب این نوع پرده های هوشمند بسیار آسان است. برخی دیگر برای کشیدن مستقیم پرده ها یا پرده ها روی یک مسیر افقی وصل می شوند. نصب آنها تقریباً به همین راحتی است، منهای نیاز به دسترسی به بالا و تراز کردن در مسیرها.

سیستم های درگیر بیشتر جایگزین کل سیستم کور شما شده و دارای یک موتور داخلی هستند. راه اندازی آن پیچیده تر است اما ظاهر یکپارچه تری ایجاد می کند. شیب MySmartRollerShade نمونه بارز این قالب است.

همچنین می توانید یکی از بسیاری از محصولات ارائه شده توسط SwitchBot را در نظر بگیرید که برای تبدیل طیف گسترده ای از پرده های موجود طراحی شده اند. به عنوان مثال SwitchBot Curtain 3 پرده های نصب شده روی درهای شیشه ای کشویی را باز یا بسته می کند، در حالی که SwitchBot Blind Tilt به طور خودکار پرده های سنتی شما را بر اساس میزان نور خورشید در اتاق شما زاویه می دهد.

به عبارت دیگر، احتمالاً یک محصول DIY وجود دارد که با تنظیمات موجود شما سازگار است – بنابراین اگر از پرده های خود راضی هستید اما آرزو می کنید که باهوش تر باشند، نیازی به خرید در اطراف برای جایگزینی پرهزینه نیست. در عوض، یک کیت ارتقا DIY یک راه حل عالی است.

آیا نصب پرده های هوشمند آسان است؟

تصویر با اجازه صاحب حق چاپ استفاده می شود

نصب پرده های هوشمند نسبتاً آسان است. بسیاری از آن‌ها مانند پرده‌های معمولی روی قاب پنجره نصب می‌شوند و تنها نکته این است که نیاز به باتری دارند. سایر پرده های هوشمند از a بسته قابل شارژ که وقتی برق کم است می توانید به برق وصل کنید.

اگر می توانید پرده های سنتی نصب کنید، می توانید پرده های هوشمند نصب کنید. استثنا این است که پرده های هوشمند به دیوار شما متصل می شوند. در بسیاری از موارد، این نیاز به کارهای الکتریکی دارد که بسیاری از افراد در انجام آن راحت نیستند – و همچنین نباید آن را به تنهایی انجام دهند. در چنین شرایطی، یک برقکار ممکن است لازم باشد قبل از نصب پرده ها سیم کشی را انجام دهید.

عمر باتری بستگی به این دارد که پرده های هوشمند را چند بار باز و بسته کنید و البته بین شرکت ها متفاوت است. کاربران پرده های هوشمند Ikea Fyrtur به طور متوسط ​​دو تا سه ماه را با یک بار شارژ گزارش می دهند.

نصب و راه اندازی میکند وقتی پرده های هوشمند DIY را تنظیم می کنید کمی پیچیده تر می شوند. بسیاری از کیت‌های DIY نصب را تا حد امکان آسان می‌کنند، اما همچنان نیاز به برداشتن پرده‌ها و نصب یک موتور در داخل محفظه دارند. اگر زیاد اهل سرهم بندی نیستید، این می تواند کاری دلهره آور به نظر برسد.

چه اجزایی در پرده های هوشمند نقش دارند؟

جزء اصلی درگیر در پرده های هوشمند موتور است. برخی از کیت ها فقط همین هستند: یک موتور و هیچ چیز دیگری. در این مورد، سنسورهای مختلف و گیرنده هایی برای عملکرد هوشمند در موتور تعبیه شده است. در موارد دیگر، آن اجزا جدا هستند.

مقداری پرده های هوشمند دارای پنل خورشیدی نیز هستند برای ارائه قدرت تقریبا نامحدود. این راه حل نیاز به سیم کشی سخت یا بسته باتری را برطرف می کند و گزینه ای بسیار ارجح نسبت به نصب های پیچیده تر است.

اگر شما پرده ها از سیستم قرقره استفاده می کنند برای بالا و پایین بردن آنها، برخی از کیت ها به آسانی وصل کردن یک موتور به دیوار زیر پرده ها هستند. این موتور سیم را می کشد تا پرده ها را بالا یا پایین بیاورد. همچنین می توان آن ها را باز و بسته کرد.

فناوری Blind تقریباً ساده است، اما می‌توانید کیت‌های DIY را با حسگرهایی بسازید تا با آن‌ها کار کنند. دستیاران هوشمند و دستگاه های دیگر

پرده های هوشمند چگونه کنترل می شوند؟

اکثر پرده های هوشمند از طریق یک کنترل از راه دور، یک برنامه یا یک دستیار صوتی کنترل می شوند.

Amazon Alexa و Google Assistant دو دستیار صوتی سازگار هستند. تعداد محدودی گزینه وجود دارد که با Apple HomeKit سازگار است. را لوترون سرنا با HomeKit کار می کند، مانند پرده های هوشمند Ikea Fyrtur و Kadrilj. برخی از کیت های DIY ممکن است با پرده های هوشمند کار کنند، اما گزینه ها محدود هستند. وسیع‌ترین طیف سازگاری که با کیت‌های DIY دیده‌ایم، مواردی است که مردم کاملاً از ابتدا ساخته‌اند.

آیا اتوماسیون کور هوشمند وجود دارد؟

اگر پرده های هوشمند را از قفسه بخرید، اتوماسیون های مختلفی وجود دارد که می توانید راه اندازی کنید. حتی آنهایی که فاقد سازگاری هستند، اغلب می‌توانند تا زمانی که با الکسا یا کار می‌کنند بهینه‌سازی شوند دستیار گوگل.

نیز وجود دارد اتوماسیون های IFTTT قبلا در سایت ساخته شده است. پرده ها را می توان طوری تنظیم کرد که بر اساس زمان روز، دما، سطح نور و تعدادی تنظیمات دیگر باز یا بسته شوند.

حتی کیت های DIY را می توان برای کار با دستگاه های دیگر تنظیم کرد. بسته به کیتی که خریداری می کنید، ممکن است با آن کار کند الکسا یا سیستم دیگری بیرون جعبه. به عنوان مثال، بسته کیت اتوماسیون MySmartBlinds و Blind Smart Motorized Brunt هر دو با الکسا کار می کنند.

مزایای داشتن پرده های هوشمند DIY چیست؟

مزیت اصلی پرده های هوشمند DIY قیمت آن است. شیدهای Tilt MySmartRoller برای هر کور ۴۰۰ دلار است. را موتور برانت کوریک کیت DIY برای پرده با سیستم قرقره، فقط ۹۹ دلار است. اگر سعی می کنید هر پنجره ای را در خانه خود به پرده های هوشمند مجهز کنید، گزینه ارزان تر، گزینه بسیار بهتری است.

برای تجهیز خانه خود به پرده های هوشمند نیازی به هزینه گزافی ندارید. می‌توانید یک کیت DIY برای تبدیل پرده‌های موجود خود به پرده‌های هوشمند انتخاب کنید، یا می‌توانید از گزینه‌های اقتصادی استفاده کنید، مانند کرکره Fyrtur ایکیا در حدود ۱۵۰ دلار در هر پنجره است.

توصیه های سردبیران







پرده های هوشمند فقط پرده های پنجره ای هستند که می توانید آنها را از طریق یک برنامه باز و بسته کنید. کنترل صدایا روش هوشمند دیگری به جای انجام فیزیکی آن با دست. پرده‌های هوشمند از این جهت مفید هستند که می‌توانید آن‌ها را برنامه‌ریزی کنید تا در ساعات مشخصی از روز یا در پاسخ به ورودی‌های دیگر باز و بسته شوند یا بالا و پایین بروند. به عنوان مثال، شما می توانید یک سنسور UV به پرده های هوشمند خود ببندید تا زمانی که نور به نقطه خاصی در خانه شما می رسد ببندید.


منبع: https://www.digitaltrends.com/home/how-to-convert-your-window-blinds-into-smart-blinds/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *