چگونه پکیج و رادیاتور را برای زمستان آماده کنیم؟

نحوه عملکرد پکیج در حالت زمستانی

زمانی‌ که عملکرد پکیج را روی حالت زمستانی تنظیم می‌کنید، دستگاه علاوه‌بر گرم کردن فضای ساختمان و تأمین آب مصرفی لوله‌ها، به گرم کردن آبی که وارد لوله‌های رادیاتور و شوفاژها می‌شود نیز می‌پردازد.

نکته: در حالت زمستانی هنگامی‌ که شیر آب گرم را باز می‌کنید؛ سنسور برق باعث قطع شدن گردش آب در مدار رادیاتور (تا وقتی که آب گرم مصرفی باز است) می‌شود. این قطعی موقت است و زمانی‌ که شیر آب گرم بسته می‌شود، آب گرم رادیاتور مجدداً وصل و در دسترس شما قرار می‌گیرد. در‌ حالت تابستانی پکیج، تنها آب گرم مصرفی بهداشتی تأمین می‌شود و آب گرمی وارد لوله‌های رادیاتور نمی‌شود.

فعال کردن حالت زمستانی پکیج

  • قبل از تبدیل حالت تابستانه به زمستانه پکیج باید از وضعیت دودکش مطمئن شوید.
  • اگر در مسیر دودکش مسدودیت وجود داشته باشد، می‌تواند باعث برگشت گاز حاصل از احتراق باشد و این مورد سبب مشکلات ناگواری خواهد شد.
  • بعد از هواگیری حتماً فشار دستگاه را بررسی کنید.
  • حتماً اطمینان حاصل کنید که منبع انبساط نشتی نداشته و در حالت نرمال قرار داشته باشد.
  • بار سیستم باید بین ۲ تا ۱٫۵ تنظیم شود. اگر فشار بیشتر یا کمتر از این میزان بود ضروری است که آن را تنظیم و کنترل کنید.
  • بعد از انجام کلیه مراحل کافی است بعد از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روی رادیاتورها دست بکشید تا متوجه گرم شدن آن‌ها شوید.
  • تمام قسمت‌های پکیج، لوله‌ها و اتصالات آن را به‌خوبی چک کنید و اگر با نشتی مواجه شدید آن را برطرف کنید؛ چراکه می‌تواند در عملکرد دستگاه اختلال ایجاد شود.

نکته: هواگیری پکیج یکی دیگر از اقدامات قبل از تبدیل حالت تابستانه به زمستانه است. پس کلیه رادیاتورها را تک‌به‌تک هواگیری کنید. هرگز در حالت روشن بودن پکیج، کار تبدیل حالت تابستانه به زمستانه را انجام ندهید، چون هوا زیادی وارد آن می‌شود و نفوذ هوا داخل لوله‌های رادیاتور می‌تواند مصرف انرژی را بالا ببرد و بازدهی را کاهش دهد.

برای فعال کردن حالت زمستانی پکیج باید از دکمه ولومی که روی دستگاه وجود دارد استفاده کنیم. معمولاً سه دکمه ولوم، یک عقربه و یک دکمه روی پکیج‌های دیواری وجود دارد که هر یک وظیفه خاص خود را دارند.

ولومی که در قسمت سمت راست پکیج قرار دارد برای روشن و خاموش کردن پکیج طراحی شده است و با تنظیم آن روی عدد صفر یا off دستگاه خاموش خواهد شد. کلید ولومی که در قسمت وسط قرار دارد، جهت تنظیم دمای آب مصرفی طراحی شده است.

کلید ولومی که در سمت چپ پکیج قرار دارد برای تنظیم حالت تابستانه و زمستانه مورد استفاده قرار می‌گیرد و زمانی‌که روی حالت صفر باشد، یعنی دستگاه در حالت تابستانه فعال است. با چرخاندن این ولوم، پکیج در حالت زمستانه قرار خواهد گرفت و روند گرم شدن آب در لوله‌های رادیاتور آغاز می‌شود.

توجه داشته باشید که فشار دستگاه همیشه بین عدد یک و دو قرار داشته باشد. برای تنظیم فشار آب پکیج از قطعه شیر پرکن که زیر دستگاه فوق قرار دارد استفاده کنید. همچنین برای آشنایی بیشتر با نحوه تنظیم فشار پکیج می‌توانید مقاله چگونه پکیج دیواری را هواگیری کنیم؟ را در بخش لوازم خانگی زومیت مطالعه کنید.


منبع: https://www.zoomit.ir/appliances/411814-how-to-prepare-the-package-and-radiator-for-winter/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *