چگونه یک نوار صوتی بخریم: از اندازه تا ساب ووفر، کدام یک برای شما بهترین است؟

بیایید با آن روبرو شویم: بلندگوهای تلویزیون هرگز به آن خوبی که ما دوست داریم نخواهند بود. بااینکه برندهای تلویزیون تلاش‌هایی برای بهبود تجربه کلی صوتی انجام داده‌اند، تلویزیون‌ها هنوز نمی‌توانند به اندازه یک تنظیم استریو صدا را داشته باشند. سیستم فراگیریا تمرکز قطعه امروز، نوار صدا.

ساندبارها برای یک دقیقه در دسترس هستند و ما راهنمای برخی از آنها را داریم بهترین ساندبارها می توانید بخرید اما مانند بسیاری از اقلام فناوری مصرف کننده، خرید نوار صوتی می تواند یک تلاش دلهره آور باشد، بیشتر به این دلیل که گزینه های زیادی وجود دارد.

بنابراین برخی از ملاحظات مهمی که باید هنگام در نظر گرفتن نوار صوتی رعایت کنید چیست؟ به غیر از اندازه‌گیری‌های اساسی که می‌خواهید انجام دهید تا مطمئن شوید که دستگاه صوتی جدیدتان به راحتی زیر تلویزیون شما قرار می‌گیرد (اگر روی پایه قرار گرفته باشد)، ما این راهنما را گردآوری کرده‌ایم که برخی از برجسته‌ترین نوارهای صوتی را لمس می‌کند. معیارهایی که باید به آنها بپردازید

سایمون کوهن / روندهای دیجیتال

ساندبار چه اندازه ای نیاز دارم؟

از آنجایی که نوارهای صوتی در شکل ها و اندازه های مختلفی وجود دارند، باید بهترین اندازه را برای تلویزیون خود تعیین کنید. برخی از مردم ترجیح می‌دهند که نوار صوتی آن‌ها هم عرض تلویزیونشان باشد، در حالی که برخی دیگر به دنبال بزرگ‌تر هستند. و اگرچه در نهایت این یک ترجیح شخصی است، اندازه یک نوار صوتی تا حد زیادی با تعداد درایورها و/یا کانال‌های موجود در هر نوار صوتی مشخص تعیین می‌شود – هر چه تعداد درایورها بیشتر باشد، بزرگ‌تر می‌شود، اما نه همیشه (اینطور نیست. بغرنج).

در زیر با جزئیات بیشتری به این موضوع می‌پردازیم، اما این به شما بستگی دارد که مطمئن شوید هر نوار صوتی که می‌خرید، بهترین تعادل را بین تعداد درایورها برای ویژگی‌های مورد نظر شما داشته باشد، و در زیر تلویزیون شما، چه بر روی دیوار نصب شده است، قرار می‌گیرد. یا در کنسول رسانه شما.

آیا به ساب ووفر نیاز دارم؟

صرف نظر از اینکه کدام نوار صوتی را انتخاب می کنید، این یک پیشرفت بزرگ نسبت به بلندگوهای داخلی تقریباً هر تلویزیونی خواهد بود. هنوز تصمیماتی وجود دارد که باید گرفته شود و یکی از آنها بسیار مهم است: آیا باید نوار صوتی با ساب ووفر تهیه کنید یا بدون آن؟

TCL

ساب ووفرها درایورهای بلندگو هستند که به بازتولید صدای با فرکانس پایین اختصاص یافته اند – به صدای باس، انفجار بمب، صدای وزش پره های هلیکوپتر فکر کنید. نوار صوتی با ساب ووفر به برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌ها ضربه و صدا اضافه می‌کند و صدایی کامل‌تر ایجاد می‌کند و به طور موثرتری صدا را در سراسر اتاق پخش می‌کند. اگر قصد دارید تعداد زیادی تماشا کنید فیلم اکشن یا فیلم هایی با موسیقی حماسی، احتمالاً یک ساب ووفر می خواهید.

برخی از ساندبارها دارای ساب ووفرهای اختصاصی هستند (اکثر آنها به صورت بی سیم متصل می شوند، اگرچه برخی نیاز به اتصال سیم مستقیم دارند)، اما در برخی موارد، بهتر است آنها را جداگانه خریداری کنید. حتماً تحقیق کنید – ما راهنمای خرید ساب ووفر یک منبع است اگر تصمیم به خرید یک ساب ووفر اختصاصی شخص ثالث دارید، مطمئن شوید که نوار صوتی شما از آن پشتیبانی می‌کند – همه ساندبارها دارای خروجی ساب ووفر اختصاصی نیستند.

در موارد دیگر، مانند سونی HT-S2000ساب ووفرهای موجود در نوار صوتی به اندازه کافی قدرتمند هستند تا فرکانس های پایین را به جز تکان دهنده ترین مبل ها ارائه دهند. حتی Sonos Arc و Bose Soundbar 700 مسلماً قادر به نگه داشتن sans-subwoofer خود هستند.

اتصالات

در بیشتر موارد، برای اتصال نوار صوتی به تلویزیون خود فقط به یک کابل نیاز دارید. برخی از ساندبارها به کابل های نوری متکی هستند که به خوبی کار می کنند. هنوز، HDMI ترجیح داده می شود. رابط HDMI از فرمت های صوتی بیشتری نسبت به اپتیکال پشتیبانی می کند، که به طور موثر به این معنی است که صدایی با کیفیت بالاتر دریافت خواهید کرد که با HDMI فراگیرتر می شود. در اینجا یک نمودار اساسی برای اینکه چه فرمت های صوتی توسط Optical، HDMI ARC و HDMI eARC پشتیبانی می شوند، آورده شده است.

نوری

HDMI (ARC)

HDMI (eARC)

استریو استریو استریو
دالبی دیجیتال

دالبی دیجیتال

دالبی دیجیتال

DTS DTS DTS
DTS:X DTS:X
دالبی دیجیتال پلاس DTS-HD Master Audio
Dolby Atmos دالبی دیجیتال پلاس
Dolby Atmos
Dolby TrueHD

اما اتصالات HDMI همه یکسان نیستند، به خصوص وقتی صحبت از نوارهای صوتی به میان می آید. برای اتصال نوار صوتی به تلویزیون از طریق HDMI، تلویزیون شما باید از آن پشتیبانی کند HDMI ARC (کانال بازگشت صدا) یا HDMI eARC (کانال بازگشت صوتی پیشرفته) – برخی از تلویزیون های قدیمی این ویژگی را ندارند. اگر تلویزیون شما آن را ندارد، باید از اتصال نوری استفاده کنید.

به خاطر داشته باشید، اگر نوار صوتی خود را از طریق HDMI وصل کنید، اکنون یک پورت HDMI کمتر در تلویزیون خود برای دستگاه‌هایی مانند پخش‌کننده‌های رسانه پخش‌کننده، پخش‌کننده‌های Blu-ray یا جعبه‌های کابل دارید. برای جبران، برخی از ساندبارها ورودی HDMI را ارائه می دهند و برخی بیش از یک ورودی ارائه می دهند که به طور موثر آنها را به گیرنده های کوچک A/V تبدیل می کند. اما برخی از نوارهای صوتی، مانند آن Sonos Arc، هیچ ورودی HDMI ندارید. اگر در حال حاضر پورت های HDMI شما کم شده است، این چیزی است که باید در نظر داشته باشید.

تنها راه حل (غیر از خرید نوار صوتی با چندین ورودی HDMI) خرید است یک سوئیچر HDMIکه می تواند یک پورت HDMI را به دو، سه، چهار یا بیشتر تبدیل کند – اما این پیچیدگی راه اندازی شما را افزایش می دهد، چیزی که نوار صوتی برای جلوگیری از آن قرار دارد.

راهنمای ما را بررسی کنید نحوه اتصال نوار صوتی خود به تلویزیون برای بررسی دقیق همه گزینه های خود

گزینه های نصب

سایمون کوهن / روندهای دیجیتال

یکی از بهترین بخش ها در مورد مالکیت یک تلویزیون مدرن توانایی است برای نصب آن بر روی دیوار. و حدس بزنید چه؟ شما می توانید نوار صوتی خود را نیز روی دیوار نصب کنید، اما چند نکته مهم وجود دارد که باید قبل از انجام این کار به آنها فکر کنید.

قبل از هر چیز، ایده خوبی است که بدانید قرار است از چه نوع پایه دیواری برای تلویزیون خود بخرید یا یک مجموعه دیواری موجود از چه نوع پایه ای استفاده می کند. این به این دلیل است که پایه‌های دیواری تخت (نوعی که تلویزیون شما را تا حد ممکن نزدیک به دیوار قرار می‌دهند) و پایه‌های دیواری کج‌شونده (نوعی که به شما امکان می‌دهند تلویزیون خود را چند درجه به سمت بالا و پایین کج کنید) دیوار را جدا نمی‌کنند. بنابراین مناگر تصمیم گرفتید که از سخت افزار نصب شده توسط سازنده برای نصب نوار صوتی درست زیر تلویزیون خود استفاده کنید، فقط باید مطمئن شوید که آن را در مرکز تلویزیون خود قرار داده اید.

و اگر به زیبایی شناسی بدون سیم علاقه مند هستید (ما کاملاً آن را دریافت می کنیم)، ممکن است بخواهید در آن سرمایه گذاری کنید یک پوشش سیمی برای پنهان کردن اتصال HDMI یا نوری که از نوار صوتی به تلویزیون شما اجرا می شود.

اکنون. اگر قرار است از a استفاده کنید پایه دیواری تمام حرکت (نوعی که دیوار را جدا می کند، به چپ و راست می چرخد، و به سمت بالا و پایین متمایل می شود)، شاید بهتر باشد به جای نصب مستقیم روی دیوار، یک کیت نصب نوار صوتی بخرید.

کیت های نصب نوار صدا در واقع به سخت افزار دیواری تلویزیون خود متصل شوید، بنابراین وقتی تصمیم می گیرید که می خواهید تلویزیون خود را به سمت قسمت دیگری از اتاق نشیمن خود (یا کاملاً یک اتاق دیگر) حرکت دهید، نوار صوتی شما با آن حرکت می کند. این به این معنی نیست که شما دارند برای استفاده از کیت نصب نوار صوتی اگر از پایه دیواری تمام حرکتی برای تلویزیون خود استفاده می کنید. حتی اگر تلویزیون شما رو به دور از منطقه تماشای معمولی شما باشد، بیشتر ساندبارها قادرند صدا را به جای فضای شنیداری خاموش، به کل اتاق برسانند.

کانال ها و Dolby Atmos

ال جی / ال جی

هنگام خرید نوار صوتی برای سینمای خانگی خود، احتمالاً با اعداد گیج کننده ای روبرو خواهید شد. برچسب‌هایی مانند «۲٫۰»، «۳٫۱» یا «۵٫۱» وجود دارند تا به شما اطلاع دهند الف) چند کانال یک نوار صوتی دارد و ب) اینکه آیا نوار صوتی دارد یا نه. ساب ووفر.

عدد اول (قبل از نقطه) به تعداد کانال ها اشاره دارد و عدد بعد از نقطه به شما می گوید که ساب ووفر (۱) وجود دارد یا خیر (۰). اگر نوار صوتی فقط دو کانال داشته باشد، به معنای یک کانال چپ و راست است. اگر سه کانال داشته باشد، کانال سوم یک کانال مرکزی است که وضوح گفتگو را بهبود می بخشد. پنج کانال برای بلندگوهای صدای پشتی یا فراگیر.

اغلب، یک سیستم نوار صوتی با یک ساب ووفر بی سیم یا ساب ووفر جداگانه و در برخی موارد حتی بلندگوهای ماهواره ای بی سیم ارائه می شود. اینها نیازی به اتصال فیزیکی به خود نوار صوتی ندارند، اما به منبع تغذیه نیاز دارند، بنابراین باید آنها را نزدیک پریزهای دیواری قرار دهید (یا خلاق باشید).

اما این جایی است که می تواند کمی مشکل باشد: یک نوار صوتی می تواند ادعا کند که ۲٫۱، ۳٫۱ است. یا حتی ۵٫۱ – حتی اگر با ساب ووفر همراه نباشد. تا زمانی که نوار صوتی دارای درایورهای فرکانس پایین (مانند مرحله Beosound) است، همچنان می تواند وضعیت “.۱” را ادعا کند.

اگر عدد سومی وجود داشته باشد – یعنی ۵٫۱٫۴ – به این معنی است که نوار صوتی پشتیبانی می کند صدای فراگیر Dolby Atmos و/یا DTS:X. عدد نهایی به تعداد درایورهای اختصاصی اشاره دارد که به سمت سقف شلیک می‌کنند و صدا را به سمت پایین می‌زنند تا جلوه‌ای فراگیر ایجاد کنند. مدل های اولیه Dolby Atmos در شبیه سازی موثر بودند کانال اختصاصی ارتفاع بلندگوها اما جدیدترین نوارهای صوتی Atmos باور نکردنی هستند Atmos محبوب ترین است فناوری صدای فراگیرقادر به پردازش ۱۲۸ شی مجزا در یک صحنه معین است.

اما صبر کنید، چرا من می بینم که برخی از نوارهای صوتی ادعا می کنند ارائه می دهند صدای Dolby Atmos، اما با چند کانال؟ این نکته عجیب در مورد Dolby Atmos است. می توان آن را با استفاده از درایورهای اختصاصی در یک بلندگو تکثیر کرد (به عنوان مثال، Sonos Arc، یا می توان آن را با استفاده از بلندگوهای جداگانه تکثیر کرد (به عنوان مثال، Vizio M-Series Elevate)، یا می توان آن را «مجازی» با استفاده از دو کانال در یک بلندگو تکثیر کرد.

طبیعتاً در این مواقع طیف وسیعی از کیفیت وجود دارد. ما استدلال می کنیم که اگر از طرفداران Dolby Atmos هستید، جایگزینی برای بلندگوهای اختصاصی که به درستی در اطراف اتاق شما قرار داده شده اند وجود ندارد. با این حال، قابل توجه است که Atmos مجازی شده چقدر می تواند خوب باشد.

صدای کل خانه و بلوتوث

نوارهای صوتی به طور فزاینده ای برای گوش دادن به موسیقی و گوش دادن به تلویزیون شما استفاده می شود. این امر به ویژه در خانه های کوچکتر یا کاندوها صادق است. اکثر ساندبارهای جدید پشتیبانی می کنند بلوتوث اتصال و پخش جریانی از تلفن هوشمند، تبلت یا رایانه شما، شنیدن صدای شما را بسیار ساده می کند Spotify یا موسیقی دیگری روی یک بلندگوی بزرگتر. با این حال، گزینه های پیچیده تری وجود دارد.

سونوس، بلوصدا، بوز، یاماهاو بسیاری دیگر نوارهای صوتی ارائه می دهند که می توانند از طریق Wi-Fi به سیستم های موسیقی بی سیم کل خانه متصل شوند. اگر فکر می کنید که ممکن است بخواهید در آینده به یک سیستم موسیقی بی سیم بزرگتر توسعه دهید (یا اگر قبلاً سایر قطعات صوتی Wi-Fi از این برندها را دارید)، منطقی است که قبل از خرید یکی از این مدل ها را در نظر بگیرید.

نوارهای صوتی هوشمند

سایمون کوهن / روندهای دیجیتال

ساندبارها دیگر به صدا نیستند. جدیدترین مدل ها از آمازون و سال اکنون شامل نرم افزارهای هوشمند مانند سال سیستم عاملو حتی دستیارهای صوتی مانند Google Assistant و الکسا. اینها گزینه خوبی برای کسانی است که می خواهند تلویزیون های قدیمی خود را به آخرین سرویس های پخش جریانی و اتوماسیون خانگی ارائه دهند، بدون اینکه راه اندازی آنها را با موارد اضافی پیچیده کنند. دستگاه های جریان و کابل ها این نوارهای صوتی هوشمند بسیار راحت هستند، اما فراموش نکنید: ماموریت اصلی شما باید این باشد که صدای بهتری برای خود به دست آورید. خرید یک نوار صوتی هوشمند که انتظارات شما را برای کیفیت صدا برآورده نمی کند، ارزش ندارد.

سنسورهای IR و محل قرارگیری

سایمون کوهن / روندهای دیجیتال

با فرض اینکه می خواهید تلویزیون خود را کنترل کنید (این کار را انجام می دهید)، باید مراقب مکان قرار دادن نوار صوتی باشید. به طور معمول، نوارهای صوتی مستقیماً در زیر تلویزیون شما قرار می گیرند – حتی روی دیوار نصب می شوند، اگر تلویزیون در آنجا قرار دارد. اما اگر از یک پایه سرگرمی استفاده می‌کنید، نمی‌خواهید نوار صوتی که روی آن قرار دارد، سنسور مادون قرمز (IR) تلویزیون شما را مسدود کند، جایی که کنترل از راه دور سیگنال خود را ارسال می‌کند.

برخی از نوارهای صوتی همراه هستند تکرار کننده های IR; اینها سیگنال را از طریق نوار صوتی به سنسور تلویزیون منتقل می کنند. اگر مال شما یکی دارد، عالی است – فقط مطمئن شوید که نوار صوتی صفحه را مبهم نمی کند. به طور کلی، شما یک نوار صوتی می خواهید که عرض آن تقریباً برابر با تلویزیون شما باشد. با این حال، نسبت‌های ساندبار عمدتاً یک عامل زیبایی‌شناختی هستند و نباید مانع از معامله شوند.

هنگام صحبت در مورد مکان، همچنین مهم است که توجه داشته باشید که آیا می خواهید نوار صوتی با صفحه نمایش جلویی داشته باشید. اگرچه این یک ویژگی خوب است، اما لزوماً یک ویژگی ضروری نیست. بسیاری از ساندبارها دارای نمایشگر جلویی واقعی نیستند، بنابراین وقتی صدا را افزایش می دهید، بازخورد بصری زیادی دریافت نمی کنید.

وضوح دیالوگ

سایمون کوهن / روندهای دیجیتال

یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که مردم با بلندگوهای داخلی تلویزیون‌ها دارند، نداشتن دیالوگ واضح و واضح است. استفاده از صدای فراگیر پیچیده و چند کاناله، شنیدن گفتار انسان را به طور فزاینده ای دشوارتر می کند. متأسفانه، برخی از نوارهای صوتی این وضعیت را بدتر می کنند، نه بهتر.

اخیراً روند افزایشی به سمت وجود داشته است نوارهای صوتی کوچکتر و بلندگوهایی با فرمت نوار صوتی که بر درک بیشتر گفتار تمرکز دارند، مانند پولک سیگنا S4. حتی بلندگوهای بدون حالت های چندگانه تقویت گفتار Signa S4، مانند سونوس بیم یا سال استریمبارمی تواند به سادگی با هدایت صداهای با فرکانس بالاتر مستقیماً به سمت نقطه مشاهده شما، به شفاف تر شدن گفتگو کمک کند.

اگر به وضوح دیالوگ بهبود یافته برای همه افراد حاضر در اتاق نیاز دارید، این بلندگوهای تلویزیون می توانند این کار را انجام دهند. اما اگر به دنبال شخصی سازی بیشتر هستید، می خواهید نوارهای صوتی مانند بلندگوهای Bose 300، ۵۰۰ و ۷۰۰ را بخواهید که امکان اتصال به مجموعه ای از هدفون های بلوتوث را فراهم می کند. چه از هدفون به صورت پشت سر هم با بلندگو استفاده کنید یا به تنهایی، فوق العاده موثر است.

توصیه های سردبیران







بنابراین برخی از ملاحظات مهمی که باید هنگام در نظر گرفتن نوار صوتی رعایت کنید چیست؟ به غیر از اندازه‌گیری‌های اساسی که می‌خواهید انجام دهید تا مطمئن شوید که دستگاه صوتی جدیدتان به راحتی زیر تلویزیون شما قرار می‌گیرد (اگر روی پایه قرار گرفته باشد)، ما این راهنما را گردآوری کرده‌ایم که برخی از برجسته‌ترین نوارهای صوتی را لمس می‌کند. معیارهایی که باید به آنها بپردازید


منبع: https://www.digitaltrends.com/home-theater/how-to-buy-a-soundbar/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *