چگونه CTO ها می توانند بر اتاق هیئت مدیره پیروز شوند

چگونه CTO ها می توانند بر اتاق هیئت مدیره پیروز شوند

در ۱۰ ژانویه به رهبران سانفرانسیسکو بپیوندید تا یک شب منحصر به فرد شبکه، بینش و گفتگو داشته باشید. درخواست دعوت اینجا.


به عنوان معاون مهندسی یا CTO در جلسه هیئت مدیره، تماشای حضور افسر ارشد درآمد (CRO) می تواند دشوار باشد. فروش سالها تجربه ترجمه خود را داشته است معیارهای عملیاتی به معیارهای کلیدی کسب و کار – هیئت مدیره خط لوله و رشد درآمد تکرارشونده سالانه مورد انتظار (ARR) را درک می کند. ترسیم یک خط مستقیم از درصد نقشه راه ارائه شده به خط نهایی کسب و کار بسیار دشوارتر است.

به عنوان یک رهبر مهندسی نرم افزار، هر بار که وارد اتاق هیئت مدیره یا جلسات مهم کارکنان می شدم، این چالش را تجربه می کردم. این باعث می شود که بحث ها در اطراف باقی بماند منابع مهندسی سطح سطحی است و می تواند رهبران مهندسی را بدون حمایت مالی که در برابر اولویت های کسب و کار نیاز دارند، رها کند.

همانطور که این را تجربه کردم، بیشتر به انتظاراتی که رهبران غیر فنی از مهندسی دارند عادت کردم و شروع به شروع تمام بررسی های تجاری فصلی (QBRs) با تخصیص منابع کردم. چرا؟ من می خواستم ماهیت عقب مانده تخصیص منابع مهندسی را به نمایش بگذارم.

به عنوان مثال، من نشان می‌دهم که ما ۰٫۲ نفر روی یک پروژه حیاتی کار می‌کردیم، در حالی که ما سه نفر داشتیم که روی یک پروژه کمتر بحرانی کار می‌کردند. این به ما کمک کرد پروژه‌های غیرضروری را لغو کنیم، روی آنچه برای کسب‌وکار مهم است تمرکز کنیم و در صورت کمبود منابع، افراد بیشتری را جذب کنیم.

رویداد VB

تور تاثیر هوش مصنوعی

رسیدن به یک طرح مدیریتی هوش مصنوعی – برای رویداد ۱۰ ژانویه دعوت نامه درخواست کنید.

بیشتر بدانید

در آن زمان، باید حداقل دو هفته زودتر آماده می‌شدم تا با جستجوی دستی و محاسبه معیارهای مربوطه، آن را روی کاغذ بیاورم. اکنون، رهبران مهندسی ابزارهایی را در دست دارند که به آنها اجازه می‌دهد با شروع با معیارهای عملیاتی (از جمله DORA) و ایجاد هماهنگی قوی‌تر با نتایج کسب‌وکار، به آسانی به معیارهای کسب‌وکار اول دسترسی داشته باشند.

من از طریق آزمون و خطا یاد گرفتم که چه معیارهایی در هنگام بحث از اهمیت بیشتری برخوردار هستند تخصیص منابع مهندسی با هیئت مدیره من اکنون به‌عنوان مدیر عامل، دیدگاه جدیدی در مورد اینکه مهندسی در طرح بزرگ کسب‌وکار قرار می‌گیرد، دارم.

جایی که کسب و کارها در مهندسی شکست می خورند

بیش از ۸۰ درصد از توسعه دهندگان نرم افزار به دلیل کمبود نیرو، پروژه های شکست خورده یا کمبود منابع احساس می کنند از کار خود خسته شده اند. تا زمانی که رهبران غیرمهندسی برای درک اینکه سرمایه گذاری با اندازه مناسب برای مهندسی باید چه باشد (و چه چیزی می توانند از آن سرمایه گذاری انتظار داشته باشند) تلاش می کنند، تیم ها همچنان شاهد تخصیص نادرست منابع، ایجاد ریسک و اتلاف خواهند بود.

قبل از اینکه به عصر “هر کسب و کار یک تجارت فناوری است” حرکت کنیم، جایی که مهندسی به عنوان یک محرک ارزش، رهبران غیر فنی اغلب مهندسی را به عنوان یک مرکز هزینه درک می کردند. حتی در حال حاضر، تصورات قدیمی در مورد توسعه در میان برخی از مشاغل باقی مانده است.

بنابراین، وقتی زمان سخت‌تر کردن بودجه‌ها فرا می‌رسد، اولین کاهش‌ها در «مراکز هزینه‌ای» مانند مهندسی اتفاق می‌افتد – مراکزی که خط مستقیم و فوری برای درآمد ندارند مانند تیم فروش. آنها همچنین آخرین افرادی هستند که بودجه اضافی دریافت می کنند زیرا به طور کلی ردیابی تأثیر سرمایه گذاری بر روی قیمت نهایی دشوارتر است، زیرا بسیار تدریجی تر است.

بدون معیارهایی که تأثیر مستقیم کسب و کار را نشان می دهد، طبیعی است که رهبران غیر فنی وقتی نوبت به اولویت بندی منابع می رسد، سر خود را از مهندسی برگردانند. از این گذشته، چه کسی به ۵۰ امتیاز داستانی اضافی در یک سرعت دوی سرعت اهمیت می دهد؟

آنچه هیئت می خواهد ببیند

وقتی صحبت از مهندسی می شود، هیئت مدیره شما به دو چیز اهمیت می دهد:

  1. اگر آنچه را که مشتریان می خواهند ارائه می دهید.
  2. اگر آن را به طور موثر انجام می دهید.

بنابراین، چگونه می دانید که در حال دستیابی به این هدف هستید، و دقیقاً چه چیزی را باید به تابلو نشان دهید؟

کلید نشان دادن ارزش کسب و کار در گزارش دو مجموعه داده نهفته است.

اولی این است سلامتی: آیا تیم شما کارآمد عمل می کند؟

معیارهای عملیاتی که به سلامت مهندسی برمی گردد عبارتند از:

  • زمان چرخه (زمان از زمانی که کد متعهد به استقرار آن تا تولید است).
  • زمان سرب (زمان از زمانی که یک داستان کاربر آماده پیاده سازی است تا زمانی که تحویل داده شود).
  • فرکانس ادغام (تعداد درخواست های کششی یا درخواست های ادغام که در یک دوره زمانی خاص ادغام شده اند).

همه موارد فوق می تواند گلوگاه ها یا ناکارآمدی های احتمالی در فرآیند توسعه را شناسایی کند. آنها شامل نمایش تحویل، تجربه توسعه دهنده و کامل بودن هستند معیارهای ارزش. این اقدامات می‌تواند با نشان دادن اینکه آیا پروژه‌ها را مطابق با وعده‌های سازمانی که به بازار عرضه می‌کند ارائه می‌دهید، به تحویل مجدد کمک می‌کند.

در اینجا نحوه نشان دادن این موضوع به هیئت مدیره خود آمده است:

LinearB

مجموعه داده دوم است سرمایه گذاری: آیا من منابع خود را با پروژه هایی که بیشترین تأثیر تجاری را دارند هماهنگ می کنم؟

داده هایی که به سرمایه گذاری مهندسی اشاره می کنند عبارتند از:

  • تاثیر تجاری (از کم به بالا دسته بندی شده است).
  • معادل تمام وقت (سنجش واحدهای کار تا کارکنان تمام وقت).
  • هزینه تخمینی (ضمیمه کردن دلار به برآوردهای کار).

در نهایت، رهبران مهندسی باید نشان دهند که بیشترین دلار را در اختیار دارند و افرادی را که وقف کار با بیشترین تأثیرگذاری هستند، دارند. آن‌ها باید بتوانند از پشته بالا بروند و نتایج سطح بالای سرمایه‌گذاری دلاری را در نتایج کسب‌وکار نشان دهند، سپس بتوانند موتور سازمان نظام مهندسی را از طریق حفاری درآورند. معیارهای عملیاتی برای بهینه سازی آن سرمایه گذاری

در اینجا نحوه نشان دادن این موضوع به هیئت مدیره خود آمده است:

LinearB

این معیارهای کسب و کار اول به رهبران غیر فنی این امکان را می دهد که در نهایت آن لحظه “اه-ها” را داشته باشند. تاثیر مهندسی در مورد کسب و کار، حتی اگر برخی از پروژه ها ماهیت زیرساختی یا غیر کاربردی داشته باشند. با ارائه معیارهایی که واقعاً منطقی به این رهبران است، آنها همان قدردانی را برای مهندسی ایجاد می کنند که برای فروش دارند.

در اینجا یک راه آسان برای هماهنگ کردن سرمایه گذاری های مهندسی با رهبران غیر فنی در کسب و کار شما وجود دارد.

LinearB

تاثیر اقتصاد بر معیارهای مهم

اکنون زمان آن است که رهبران مهندسی ارزش مهندسی را به نمایش بگذارند. هیچ کسب‌وکاری وجود ندارد که تحت تأثیر کاهش منابع در سال گذشته قرار نگیرد. با توجه به نظرسنجی توسط گارتنر. رهبران مهندسی باید نشان دهند که چگونه این رشد را هدایت می کنند.

رهبران مهندسی که نتوانستند به وضوح تأثیر تجاری عمده را نشان دهند، اولین کسانی بودند که در طول نگرانی های رکود ۲۰۲۲ شاهد کاهش بودند. در حالی که بقیه مجبور بودند «با کمتر کار بیشتری انجام دهند»، حداقل می‌توانستند پروژه‌های حیاتی را حفظ کنند و برای آن مبارزه کنند تعداد کارشان چرا؟ زیرا آنها به وضوح اهمیت سرمایه گذاری ها و پروژه های خاص را برای موفقیت کسب و کار بیان کردند.

هیچ کس نمی تواند استدلال کند که سال گذشته برای رهبران در سراسر هیئت مدیره آسان بوده است. اما من معتقدم که از این چالش ها چیزهای خوبی حاصل می شود. این امر رهبران مهندسی را مجبور کرده است که سرمایه گذاری های خود را مورد بررسی قرار دهند و به آنها اجازه داده تا حیاتی ترین دارایی های خود را شناسایی کنند و آنها را قادر می سازد حتی در زمان عدم اطمینان اقتصادی نوآوری کنند.

رهبران مهندسی که می‌توانند بدون نظارت بیش از حد بر توسعه‌دهندگان خود به این کار ادامه دهند، بلکه بر ایجاد تجربه توسعه‌دهنده عالی تمرکز می‌کنند، به گونه‌ای راه‌اندازی می‌شوند که از رقبای خود عملکرد بهتری داشته باشند و از منابع خارج شوند – صرفاً به این دلیل که می‌توانند سرزندگی خود را به گونه‌ای به کسب‌وکار نشان دهند. رهبران غیر فنی درک می کنند. و اینگونه است که می توانید هیئت مدیره خود را در اولویت بندی مهندسی قرار دهید.

اوری کرن یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت است LinearB.

DataDecisionMakers

به انجمن VentureBeat خوش آمدید!

DataDecisionMakers جایی است که کارشناسان، از جمله افراد فنی که کار داده را انجام می دهند، می توانند بینش ها و نوآوری های مرتبط با داده را به اشتراک بگذارند.

اگر می‌خواهید درباره ایده‌های پیشرفته و اطلاعات به‌روز، بهترین شیوه‌ها و آینده فناوری داده و داده مطالعه کنید، به ما در DataDecisionMakers بپیوندید.

حتی ممکن است در نظر بگیرید مشارکت در مقاله از خودت!

از DataDecisionMakers بیشتر بخوانید


منبع: https://venturebeat.com/enterprise-analytics/how-ctos-can-win-over-the-board-room/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *