چگونه Final Fantasy VII Rebirth از فناوری همهجانبه PS5 استفاده می کند – PlayStation.Blog

ماجراجویی شما فراتر از Midgar در یک هفته دیگر آغاز می شود Final Fantasy VII Rebirth در تاریخ ۲۹ فوریه (۲۹ فوریه) برای PS5 عرضه می شود. ممکن است به لطف نسخه ی نمایشی اخیر اولین قدم های خود را در آن دنیای گسترده تر برداشته باشید یا از این گستردگی شگفت زده شده باشید. از طریق State of Play اختصاص داده شده به بازی. و چه دیدنی هایی وجود دارد. مناطق باز و مناظر شهری گسترده، با جزئیات متراکم، مدل‌های شخصیت‌های بازطراحی‌شده، تهدیدات و دشمنان جدید، تلاش‌های جانبی و مینی‌بازی‌های فراوان. بسته های Final Fantasy VII Rebirth a مقدار زیادی که در.

برای درک اینکه چگونه این تجربه خاطره انگیز در PS5 به دست می آید، به سازندگان اکشن RPG که اکثریت تیم توسعه Final Fantasy VII Remake را شامل می شود، روی آوردیم. با ما به زیر کاپوت نگاه می کنید؟ Naoki Hamaguchi، کارگردان Final Fantasy VII Rebirth، که از ابتدا در پروژه FFVII Remake حضور داشته است تا در مورد چگونگی زنده کردن دنیای Gaia توسط استودیو صحبت کند.


چگونه Final Fantasy VII Rebirth از فناوری همهجانبه PS5 استفاده می کند – PlayStation.Blog

به عنوان یک توسعه دهنده، اولین برداشت شما از فناوری PS5 چه بود؟

با بهبود سرعت بارگذاری داده ها توسط SSD ها و امکان بارگیری فوری منابع لازم، ما احساس کردیم که تغییرات قابل توجهی در طراحی سیستم برای اطمینان از تجربه بازی روان و بدون هیچ زمان بارگذاری برای بازیکنان مورد نیاز است. در واقع، برای استفاده از SSD های پرسرعت در Final Fantasy VII Rebirth، خط لوله گرافیکی و سیستم پخش دارایی نسبت به عنوان قبلی اصلاح شده است.

چه آموخته هایی از توسعه Final Fantasy VII Remake Intergrade گرفته اید تا به شما در توسعه Final Fantasy VII Rebirth کمک کند؟

از همان ابتدا، ما از اندازه دیسک Final Fantasy VII Rebirth آگاه بودیم، و لازم بود اندازه دیسک در ۱۵۰G باشد – حتی نقشه جهان – در حالی که همچنان اجازه می دادیم مکان های سینمایی مانند آنها وجود داشته باشند. . در Final Fantasy VII Remake Intergrade. (Intergrade حجم دیسکی در حدود ۸۰ گیگابایت دارد.) برای فشرده سازی بافت، تجربه استفاده عملی از Oodle Kraken* و Oodle Texture** در Final Fantasy VII Remake Intergrade در برنامه ریزی اندازه دیسک برای این بازی بسیار مفید بود. در حالی که PS5 مجهز به یک SSD است که به طور چشمگیری سرعت بارگذاری را بهبود می بخشد، هنوز محدودیتی برای اندازه دیسک اصلی قابل خواندن وجود دارد، بنابراین این فناوری واقعاً ضروری است.

Final Fantasy VII Rebirth قبل از هر چیز به عنوان یک بازی PS5 ساخته شد، پس چگونه از سخت‌افزار آن در مورد گرافیک و گیم‌پلی استفاده کردید؟

برای ایجاد حس چگالی در نقشه جهان، به جای اینکه صرفاً نحوه ظاهر آن را در یک اسکرین شات بررسی کنیم، بر افزایش «تعداد» واقعی دارایی‌ها تمرکز کردیم تا احساس یک نقشه پرجمعیت را افزایش دهیم. PS5 یک PrimitiveShader جدید را به عنوان خط لوله هندسی خود پیاده سازی کرده است و در ترکیب با ComputeShader، خط لوله رندر به گونه ای طراحی شده است که بتواند مقدار زیادی از دارایی ها را ارائه دهد. این رویکرد همچنین به خوبی با SSD مطابقت داشت، که می‌توانست تعداد زیادی از دارایی‌ها را فورا بارگیری کند. از این طریق، بازیکنان می‌توانند در بازی Final Fantasy VII Rebirth دنیایی زیبا، متنوع و گسترده را برای کاوش در انتظار داشته باشند.

چگونه از قابلیت های SSD PS5 در این بازی استفاده کردید؟

نسخه PS4 بازی Final Fantasy VII Remake به دلیل محدودیت‌های سرعت بارگذاری، که ظرفیت حافظه را فشرده کرده و دارایی‌ها را به خطر می‌اندازد، باید از قبل بارگذاری می‌شد. پخش جریانی نیز ضروری بود، زیرا می‌دانستیم که دنیای بدون درز مورد نیاز برای ساختن این بازی از نظر استفاده از حافظه در مقایسه با بازی‌های قبلی حتی سخت‌تر خواهد بود. یکی از چالش‌هایی که با Final Fantasy VII Remake Intergrade پیدا کردیم این بود که در بیشتر موارد پس از بارگذاری، زمان پردازش CPU مورد نیاز برای افزایش حافظه برای فضای اضافی، به دلیل سرعت بالای SSD‌ها، بسیار وقت‌گیر بود. برای این عنوان، بار CPU برای افزایش حافظه تا حد امکان نزدیک به صفر تنظیم شده است و فرمت فایل به گونه ای طراحی شده است که یک طرح اختصاصی حافظه برای استفاده از سرعت بارگذاری بالای SSD ها باشد. به طور خاص، خطوط لوله برای رندر و استریم مدل های پس زمینه به تازگی طراحی شده اند. عملکرد SSDهای پرسرعت PS5 در بارگذاری دارایی‌ها در مراحل بسیار دقیق‌تر بسیار مفید بود، و به ما این امکان را می‌داد که اشیا را با جزئیات بسیار زیاد در زمانی که از نزدیک هستند و به طور تقریبی در زمانی که در فاصله هستند، ارائه دهیم.


چگونه Final Fantasy VII Rebirth از فناوری همهجانبه PS5 استفاده می کند – PlayStation.Blog

مدل‌های شخصیت‌ها در Final Fantasy VII Remake و نسخه ارتقا یافته PS5 Final Fantasy VII Remake Intergrade از نظر بصری چشمگیر بودند – و هنوز هم هستند. آیا PS5 به شما اجازه می‌دهد جزئیات بیشتری را به طرح‌های بازیگران بازگشته اضافه کنید؟

شخصیت‌های Final Fantasy VII Remake Intergrade، از جمله Cloud، بر اساس کنسول‌های نسل PS4 ساخته شده‌اند. این بار مدل‌ها مطابق با مشخصات PS5 تغییر کرده‌اند و شخصیت‌های اصلی از موهایشان گرفته تا لباس‌هایشان کاملاً بازطراحی شده‌اند. علاوه بر عبارات شخصیت جدید در طول نماهای نزدیک، من دوست دارم که مردم به موها و پوست دقیق آنها نیز نگاه کنند. من معتقدم که می‌توانید به‌طور محسوسی بهبود بافت‌ها و جزئیات فیزیکی را احساس کنید.

علاوه بر مدل‌سازی و بافت‌ها، Final Fantasy VII Rebirth همچنین دارای سایه‌زنی، انیمیشن و نورپردازی پیشرفته‌تر است و تصاویر کلی شخصیت‌ها که این اجزای مختلف را با هم ترکیب می‌کنند بسیار بیشتر از Final Fantasy VII Remake است، پس لطفاً منتظر آن باشید.

به طور مشابه، بازیگران با ورود سید، کیت سیث و وینسنت گسترش می‌یابند. آیا هنگام بازنمایی این شخصیت‌ها با فناوری مدرن، از همان فرآیند خلاقانه بازیگران Final Fantasy VII Remake استفاده کردید؟

شخصیت‌های جدید اساساً با استفاده از همین فرآیند خلق شدند، اما می‌توانم بگویم که این جریان از زمان Final Fantasy VII Remake اصلاح شده است. اکثریت تیم سازنده عنوان قبلی به کار بر روی Final Fantasy VII Rebirth ادامه داده‌اند و ما را قادر می‌سازد تا با تجربه‌ای که از قبل به دست آورده‌ایم، تولید را شروع کنیم و به ما امکان می‌دهد بافت‌های فیزیکی و جزئیات شخصیت‌های جدید، Cid، Cait Sith، را کاملاً اصلاح کنیم. و وینسنت امیدواریم در هنگام بازی نگاه دقیق تری به این شخصیت ها بیندازید.

توسعه‌دهندگان PS5 به بازیکنان این گزینه را پیشنهاد داده‌اند که از بازی‌های خود لذت ببرند یا در حالت گرافیکی که گرافیک ۴K را در اولویت قرار می‌دهد، یا حالت عملکردی که عملکرد روان را در ۶۰ فریم بر ثانیه در اولویت قرار می‌دهد. آیا می‌توانید آنچه را که می‌توانیم از Final Fantasy VII Rebirth انتظار داشته باشیم، و اینکه چرا این گزینه‌ها را انتخاب کردید، به اشتراک بگذارید؟

در Final Fantasy VII Rebirth، یک حالت گرافیکی نیز وجود دارد که بر گرافیک ۴K تاکید دارد و یک حالت عملکردی که بر ۶۰ فریم در ثانیه تاکید دارد، که کاربران می توانند آزادانه در منوی گزینه انتخاب کنند. انتخاب بین این دو حالت در بین بازیکنان بازی های PS5 به یک روند تبدیل شده است، بنابراین ما احساس کردیم که این یک ویژگی ضروری برای این عنوان نیز است.

ویژگی‌های منحصربه‌فرد کنترل‌کننده بی‌سیم DualSense مانند بازخورد لمسی و محرک‌های تطبیقی ​​می‌تواند بازیکنان را به‌طور کامل‌تر در تجربه غوطه‌ور کند. چگونه از این ویژگی ها برای بازی استفاده کردید؟

ما به طور فعال بازخورد لمسی و محرک‌های تطبیقی ​​را در نبردها و صحنه‌های برش – بخش‌های بازی با عناصر اکشن قوی و نمایش سینمایی – گنجانده‌ایم تا همه چیزهایی که از طریق گرافیک منتقل می‌شوند نیز مستقیماً با کنترلر همگام شوند. علاوه بر این، چون مینی‌گیم‌های زیادی برای این عنوان وجود دارد، ما قصد داریم از تابع DualSense برای هر مینی‌گیم استفاده کنیم. علاوه بر بازخورد لمسی و محرک های تطبیقی، می توانید طیف گسترده ای از ویژگی ها مانند سنسور حرکت، میکروفون داخلی و پد لمسی را نیز تجربه کنید.


چگونه Final Fantasy VII Rebirth از فناوری همهجانبه PS5 استفاده می کند – PlayStation.Blog

چگونه از صدای سه بعدی استفاده کردید؟

این عنوان به طور کامل از صدای Tempest3D استفاده می کند. این اجازه می‌دهد تا بیشتر صداها، جلوه‌های صوتی و موسیقی پس‌زمینه موجود در میدان از هر شی و شخصیت باشد و صدا بر اساس فاصله آن از دوربین و فضای اطراف متفاوت است. سیستم صوتی سه بعدی نیز به طور فعال به حالت عمودی پاسخ می دهد، و در برخی مناطق، صداهای مختلفی را بالای پخش کننده ها قرار داده ایم تا حرکت و اشیاء را در آن بعد از فضا نیز تجربه کنند. ما مشتاقانه منتظریم که شما محیط واقعی و غوطه‌وری را که از این صدای سه‌بعدی به دست می‌آید، مانند پرواز هلیکوپتر Shinra بر فراز میدان، یا صداهای مختلف محیط در منطقه وسیع Grasslands، یا موسیقی پس‌زمینه از آسمان زمانی که هستید، تجربه کنید. کاوش در بشقاب طلا ارتقاء نسخه SDK اخیر از خروجی Dolby Atmos نیز پشتیبانی می کند، بنابراین اگر علاوه بر هدفون، نوار صدا، سیستم بلندگو یا سایر دستگاه های سازگار دارید، می توانید از این خروجی نیز لذت ببرید.

Final Fantasy VII Remake Intergrade شامل یک حالت عکس است: آیا این ویژگی در Final Fantasy VII Rebirth بازگشته است و آیا تغییراتی داشته است؟

حالت عکس البته در Final Fantasy VII Rebirth پیاده سازی شده است. یک عملکرد قاب عکس نیز برای این عنوان به‌علاوه پیاده‌سازی شده است، که این امکان را به شما می‌دهد تا یک فریم دلخواه را برای تمام عکس‌های فوری مورد علاقه‌تان انتخاب کنید. علاوه بر این، حالت Photo Mode خود در جهان بینی بازی ادغام شده است، با محتوای جانبی که شخصیتی به نام Snaps را که علاقه مند به عکس است، نشان می دهد، که از Cloud می خواهد تا از مکان های مختلف عکس در سراسر نقشه جهان عکس بگیرد. تکمیل این درخواست‌ها ویژگی‌های حالت عکس اضافی را باز می‌کند، بنابراین لطفاً منتظر آن‌ها نیز باشید.

آیا صحنه، مکان، لحظه خاصی از ویژگی در Final Fantasy VII Rebirth وجود دارد که احساس می کنید واقعاً آنچه را که به لطف PS5 توانسته اید به دست آورید را در بر می گیرد؟

صادقانه بگویم، هر صحنه آنقدر از مشخصات PS5 استفاده می کند که بدون آن نمی توان متوجه شد… اما اگر مجبور بودم یکی را انتخاب کنم، آن مکان شهر خواهد بود. شهرها نیاز به تعداد زیادی NPC برای قرار دادن دارند، در حالی که به طور کلی تراکم دارایی ها را نیز افزایش می دهند. ایجاد حس سرزندگی و زندگی برای NPCها در شهر چیزی است که ما به آن توجه ویژه ای می کنیم و فکر می کنم با قدم زدن در خیابان ها بتوانید به طور کامل قابلیت های PS5 را تجربه کنید. من شخصاً دوست دارم که چگونه شهر جونون در رژه مراسم تحلیف پرزیدنت روفوس به تصویر کشیده می شود، بنابراین امیدوارم بتوانید آن را برای خودتان در بازی نیز تجربه کنید.

چه بازی های دیگری برای PS5 شما را تحت تاثیر قرار داده است؟ از دیدگاه یک توسعه دهنده، چه احساسی داشتید که آنها از قابلیت های PS5 استفاده کردند؟

Marvel’s Spider-Man 2 یک بازی بود که به من اجازه داد قابلیت‌های PS5 را تجربه کنم، بهترین عناوین منتشر شده در سال ۲۰۲۳٫ استفاده از SSD واقعا سرعت چرخش‌های تار و دیوار مرد عنکبوتی را افزایش داد و لذت من را در حین بازی افزایش داد. علاوه بر این، ویژگی سفر سریع افک‌آلود بود، و من تقریباً از این که در هنگام سفر از طریق صفحه نقشه هیچ زمان انتظاری وجود نداشت، متاثر شدم. حتی از منظر یک توسعه‌دهنده، من احساس می‌کردم که این یک بازی است که بدون SSD پرسرعت PS5 نمی‌توانست به واقعیت تبدیل شود.


چگونه Final Fantasy VII Rebirth از فناوری همهجانبه PS5 استفاده می کند – PlayStation.Blog

Final Fantasy VII Rebirth در تاریخ ۲۹ فوریه (۲۹ فوریه) برای PS5 عرضه می شود.

*Oodle Kraken یک فناوری فشرده سازی داده است که توسط RAD Game Tools توسعه یافته است و به طور خاص برای کاهش اندازه دارایی های بازی های ویدیویی و بهبود زمان بارگذاری بدون به خطر انداختن کیفیت بصری طراحی شده است.
** Oodle Texture جزئی از مجموعه Oodle است که به طور خاص بر فشرده سازی بافت تمرکز دارد. از تکنیک های نوآورانه برای کوچک کردن اندازه فایل های بافت و در عین حال حفظ وفاداری بصری آنها استفاده می کند.


بیشتر در مورد Final Fantasy VII Rebirth



منبع: https://blog.playstation.com/2024/02/21/how-final-fantasy-vii-rebirth-harnesses-immersive-ps5-technology/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *