چگونه TikTokers در فیس بوک، یک «گاو نقدی» اغلب نادیده گرفته شده برای ویدیوهای کوتاه، درآمد زیادی کسب می کند.

گرافیک اصلی فیس بوک

از چپ به راست: سازندگان واسیل داود، ملکه خمیرا، و کاساندرا بنکسون.

شریا باتاچاریا



  • برخی از کاربران رسانه های اجتماعی ممکن است فکر کنند فیس بوک “مرده” است و ارتباط فرهنگی خود را از دست داده است.
  • با این حال، چندین TikTokers Insider با این پلتفرم صحبت کردند که نشان دادند این پلتفرم چقدر از نظر مالی سودآور است.
  • شش سازنده میزان درآمد خود را به اشتراک می گذارند و شرکت هایی مانند Jellysmack چگونه به آنها در انجام این کار کمک می کنند.
تبلیغات

تبلیغات

در اینجا رازی وجود دارد که برخی از سازندگان محتوا در سینه خود نگه می دارند: فیس بوک یک معدن طلای نادیده گرفته شده برای پول نقد است.

من نگوین، خالق حساب کاربری ویروسی غذا و دستور غذای MyHealthyDish، به اینسایدر گفت: «راه‌های زیادی برای کسب درآمد در فیس‌بوک وجود دارد که مدیر من آن را گاو نقدی می‌نامد». هیچ رقابتی در آن وجود ندارد. همه به ویدیوهای کوتاه در TikTok و YouTube نگاه می کنند – و روی فیس بوک تمرکز نمی کنند.

برای برخی از سازندگانی که فیس بوک را در کسب و کار محتوای خود گنجانده اند، غول رسانه های اجتماعی که اغلب فراموش شده اند، به فرصتی برای تعداد انگشت شماری از این شخصیت های آنلاین تبدیل شده است تا هزاران دلار به خانه بیاورند.

مورگان بوک را در نظر بگیرید، یک تأثیرگذار سبک زندگی با ۲٫۸ میلیون دنبال کننده TikTok. بین سپتامبر ۲۰۲۲ و ژوئیه امسال، Book بیش از ۹۳۰۰۰ دلار از پرداخت‌های فیس‌بوک برای ارسال حلقه‌ها به برنامه درآمد کسب کرد. Insider این و همه اطلاعات مالی دیگر در این داستان را با مستندات درآمد هر سازنده تأیید کرد.

تبلیغات

تبلیغات

“من می گفتم، “هیچ کس از فیس بوک استفاده نمی کند، چه کسی در فیس بوک است؟” اما افراد زیادی هستند که از فیس بوک استفاده می کنند. او با انتشار مجدد ویدیوهای TikTok خود بیش از ۲۱۴۰۰۰ دنبال کننده در این پلتفرم جمع آوری کرده است.

در همین حال، نصیر یاسین از Nas Daily، که حسابش ۷ میلیون دنبال کننده TikTok دارد، در سال ۲۰۲۲ به Insider گفت که درآمد ماهانه او از چندین حساب فیس بوک به بین ۶۰۰۰۰ تا ۷۰۰۰۰ دلار.

مانند تقریباً هر پلتفرم رسانه اجتماعی از سال ۲۰۲۰، فیس بوک ابزارهای درآمدزایی سازندگان خود را با گسترش صلاحیت ها و افزودن ویژگی های جدید دو برابر کرده است.

در اینجا نگاهی گذرا به چهار روشی است که سازندگان می توانند در حال حاضر از فیس بوک درآمد کسب کنند:

تبلیغات

تبلیغات

  • تبلیغات در جریان، یک برنامه مشابه به برنامه شریک YouTubeبه سازندگان برای درآمد حاصل از تبلیغات حاصل از ویدیوها و/یا پخش زنده پرداخت می کند.
  • تبلیغات روی قرقره ها، برنامه ای که به سازندگان برشی از تبلیغات همپوشانی و پس از حلقه روی حلقه ها می دهد.
  • جوایز یا برنامه‌های تشویقی، مانند پاداش عملکرد که به برخی سازندگان پیشنهاد می‌کند تا ۳۰۰۰۰ دلار در ماه بر اساس میزان مشارکت دریافتی در پست‌های فیس‌بوک خارج از حلقه‌ها یا داستان‌ها، پرداخت کنند.
  • ابزارهای پرداخت کاربر مانند ستاره، ابزار انعام فیس بوک، یا اشتراک.

فیس بوک و اینستاگرام نیز قبلا داشتند قرقره برنامه های جایزه بازیکه بسیاری از سازندگان بیش از یک سال از آن درآمد کسب می کردند، اما در مارس امسال به طور ناگهانی پایان یافت.

با این حال، تام آلیسون رئیس فیس بوک سپس به Insider گفت که این شرکت بر روی افزایش برخی دیگر از ابزارهای پولساز خود، به ویژه ابزارهایی که از قرقره ها درآمد ایجاد می کنند، تمرکز کرده است. در نتیجه، بسیاری از سازندگان از این برنامه‌ها برای ایجاد نوعی درآمد غیرفعال استفاده می‌کنند، زیرا تلاش‌های خود را برای تولید محتوا بر روی پلتفرم‌های دیگری مانند TikTok متمرکز می‌کنند.

چگونه سازندگان الگوریتم فیس بوک را شکسته و هزاران درآمد کسب می کنند

واصل داود شنیده است که بسیاری دیگر از تولیدکنندگان محتوای Gen Z از فیس بوک به عنوان “مرده” یاد می کنند، به همین دلیل است که او در این مورد صحبت کرده است. چقدر او به طور مستقیم از پلت فرم درآمده است.

تبلیغات

تبلیغات

داوود گفت: «فیس‌بوک نسبت به بسیاری از پلتفرم‌های دیگر مخاطبان بسیار متنوع‌تری دارد، این بسیار در سراسر جهان است. “این پلتفرم اصلی در بسیاری از کشورهای دیگر است، بنابراین دسترسی به محتوای شما می تواند بسیار بیشتر باشد.”

با بیش از ۲ میلیارد کاربر فعال ماهانه تا مارس فیس بوک یکی از پرکاربردترین اپلیکیشن های شبکه های اجتماعی است— غلبه بر اینستاگرام متعلق به متا و TikTok

این بدان معناست که مخاطبان بالقوه زیادی برای سازندگان وجود دارد. خود داود از ژانویه سال جاری به طور مستقیم از فیس بوک ۹۳۸۰ دلار درآمد داشته است، در مقایسه با TikTok، پلتفرم اصلی او با ۱۲ میلیون فالوور، که در همان دوره زمانی تنها حدود ۳۰۰ دلار درآمد داشت. استفاده از فیس بوک به افزایش چشمگیر درآمد او از رسانه های اجتماعی کمک کرده است.

داود گفت: “جای آن وجود دارد که در فیس بوک اولین نفر باشید و از این طریق کسب درآمد کنید.”

تبلیغات

تبلیغات

اگرچه او پلتفرم را به تنهایی مدیریت نمی کند.

اکثر سازندگان Insider برای این داستان با آنها صحبت کردند گفتند که برای توزیع مجدد محتوای خود به استارتاپ های شخص ثالث مانند Jellysmack و Decked اعتماد دارند. این شرکت‌ها از سازندگان در تغییر کاربری و تطبیق محتوای TikTok در پلتفرم‌هایی مانند فیس‌بوک و اسنپ‌چت در ازای کاهش درآمدشان حمایت می‌کنند.

یکی از نمایندگان Jellysmack گفت که این شرکت با بیش از ۱۲۰ سازنده TikTok مانند Daoud از طریق برنامه سازنده خود برای بهینه سازی و توزیع مجدد حلقه های فیس بوک کار می کند.

داود فیلم‌ها، ویرایش‌ها و آپلود ویدیوهای مرتبط با غذا را در TikTok می‌کند، اما سپس محتوای خود را با نماینده Jellysmack خود به اشتراک می‌گذارد که آن را تغییر کاربری داده و در فیس‌بوک پست می‌کند.

تبلیغات

تبلیغات

به طور مشابه، راب کلارک، که اکانت ۱٫۷ میلیون دنبال کننده TikTok That Tall Family را مدیریت می کند، با Jellysmack برای تغییر کاربری محتوای خود همکاری می کند. این ویدیوها به طور متوسط ​​ماهانه بیش از ۲۰۰۰ دلار از طریق تبلیغات پس از قطع شدن Jelysmack درآمد کسب می کنند، اگرچه این حساب برای درآمد بیشتر، تا ۱۲،۰۰۰ دلار در ماه، مستقیماً از برنامه جایزه قرقره فیس بوک قبل از اینکه در ماه مارس کاهش یابد.

در همین حال، کاساندرا بنکسون که محتوای مربوط به مراقبت از پوست را برای ۴۳۷۰۰۰ دنبال کننده TikTok خود آپلود می کند، از شرکت Decked برای پخش محتوای خود در سراسر فیس بوک استفاده می کند. از آوریل، او ۱۳۰۰۰ دلار از تبلیغات درون جریانی که در ویدیوهایش پخش می شود، درآمد داشته است.

او گفت: «این پلتفرم مورد بهره برداری قرار نگرفته و کم استفاده شده است. سازندگان باید درک کنند که تا زمانی که محتوای آنها بازدید شود، درآمد کسب خواهند کرد.»

به گفته آدوریان دک، مدیرعامل Decked، فیس بوک به دلیل شهرتش بی بهره است.

تبلیغات

تبلیغات

او گفت: «در مقایسه با پلتفرم‌هایی مانند YouTube یا TikTok، وقتی صحبت از تیم‌های پشتیبانی آن‌ها به میان می‌آید، چندان دوستدار سازنده نیست، و شما واقعاً نمی‌توانید معاملات برند را از آن دریافت کنید، بنابراین بسیاری از سازندگان به طور کلی از آن دوری می‌کنند. “

مخاطبان Boomers و Gen X فیس بوک می توانند به افزایش درآمد کمک کنند

در حالی که استارت‌آپ‌های شخص ثالث مانند Jellysmack می‌توانند به سازندگان در کسب درآمد در فیس‌بوک کمک کنند، برخی تصمیم گرفته‌اند که پلتفرم رسانه‌های اجتماعی را خودشان مدیریت کنند.

ملکه خمیرا که ۷۶۴۰۰۰ دنبال کننده در TikTok دارد، اولین بار در اواخر سال ۲۰۲۲ پس از ملاقات با نماینده متا که به او گفت فیس بوک در حال انفجار است و او باید پلتفرم را در اولویت قرار دهد، به دنبال ایجاد محتوای فیس بوک بود. از آوریل امسال، او ۲۸۶۳ دلار مستقیماً از ارسال پست به دست آورده است.

او یکی از چندین خالق است که به Insider گفته است که درآمدزایی سودآور است زیرا مخاطبان آنها در فیس بوک معمولاً سنین بین ۲۸ تا ۴۵ سال سن دارند.

تبلیغات

تبلیغات

لوگان ناتانسون، مدیر صفحه TikTok Our Favorite Finds که محصولات فناوری را توصیه می کند، گفت که مخاطبان مسن تر در این پلتفرم برابر است با قدرت خرج کردن و تمایل بیشتر برای خرید محصولاتی که تبلیغ می کند – که به نوبه خود از طریق کمیسیون های وابسته برای او درآمد بیشتری ایجاد می کند.

ناتانسون گفت: “مخاطبان ایده آل ما یک مادر ۴۵ تا ۵۰ ساله است که هر هفته از آمازون خرید می کند.” “نسل افراد در فیس بوک مفید است زیرا آنها قطعا یکی از نسل های برتر خرید هستند.”

در اینجا دقیقاً میزان درآمد سازندگان در فیس بوک آورده شده است:

ایجاد کننده درآمد کل دوره زمانی
کتاب مورگان ۹۳۷۴۳ دلار (قبل از برش Jelysmack) سپتامبر ۲۰۲۲ تا ژوئیه ۲۰۲۳
اون خانواده قد بلند ۱۰,۴۱۸ دلار (بعد از برش Jellysmack) فوریه تا جولای ۲۰۲۳
کاساندرا بنکسون ۱۳۰۰۰ دلار (بعد از برش عرشه دار) آوریل تا اکتبر ۲۰۲۳
لوگان ناتانسون ۹۹۱۲ دلار به طور مستقیم ژوئن تا سپتامبر ۲۰۲۳
واصل داود ۹۳۸۰ دلار (بعد از برش ژله ماک) ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۳
ملکه خمیرا ۲۸۶۳ دلار به طور مستقیم آوریل تا اکتبر ۲۰۲۳

عکس سوئیچ و لامپ

برای اطلاعیه های Insiders ثبت نام کنید! با آنچه می خواهید بدانید به روز باشید.

در اعلان‌های فشار مشترک شوید

در ادامه بخوانید

اقتصاد خالق
اینفلوئنسرها
فیس بوک

تبلیغات


نماد بستن دو خط متقاطع که “X” را تشکیل می دهند. راهی برای بستن یک تعامل یا رد کردن یک اعلان را نشان می دهد.



منبع: https://www.businessinsider.com/tiktok-creators-earnings-facebook-meta-ad-revenue-reels-jellysmack-2023-10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *