چیزی که ما خریدیم: جدیدترین پیانوی دیجیتال پرچمدار کاسیو به عنوان مبلمانی مناسب است

بخش سازهای کاسیو برای مدت طولانی وجود داشته است، زیرا هر کسی که در کودکی با ایجاد صدای گوز وارد موسیقی شده است. یک SK-1 می داند. با این حال، این شرکت بیشتر به خاطر پیانوهای دیجیتال سطح ابتدایی شناخته شده است که کار را انجام می دهند، اما چیز زیادی از طریق امکانات مدرن ارائه نمی دهند. در سال‌های اخیر، کاسیو انگشتان پای خود را در آب سازهای رده‌بالا فرو برده است Privia PX-S7000.

آخرین ورودی Privia یک جهش قابل توجه نسبت به اکثر پیانوهای استارتر است. این یک ابزار جدی برای نوازندگان جدی است، با سیستم چهار بلندگو، ۸۸ کلید اکشن چکشی هیبریدی که حس فوق العاده ای دارد، تعداد زیادی زنگ و سوت با تکنولوژی بالا و مهمتر از همه دسترسی به سه مدل پیانو با صدای واقعی، همراه با ۴۰۰ عدد سازهای دیگر اوه، و دارای برچسب قیمت سنگین ۲۴۰۰ دلاری است.

همه اینها خوب و خوب است، اما بیایید در مورد اینکه چرا من واقعاً تصمیم گرفتم در این مورد بیش از بی‌شمار پیانوهای دیجیتال دیگر در آنجا پرهیز کنم، صحبت کنیم – این کاملاً عالی است. به آن نقطه شیرین بین یک ساز موسیقی و یک قطعه مبلمان گران قیمت برخورد می کند. وقتی آن را به صورت آنلاین دیدم بلافاصله عاشق شدم. من نتوانستم آن را زودتر از موعد امتحان کنم، زیرا گزینه های من در اینجا در مینه سوتا زمانی که نوبت به آزمایش سینت ها و ابزارهای دیجیتال می شود محدود است، بنابراین من فقط دنبال آن رفتم. برنامه من این بود که اگر لیمو بود آن را برگردانم، اما همانطور که می بینید، هنوز آنجاست. لیمو نیست. شاید توت فرنگی باشد؟ اینا قشنگن

من به تازگی به یک خانه جدید عمدتاً برهنه نقل مکان کرده بودم و برای اولین بار در زندگی ام یک خانه کامل برای پر کردن داشتم. من چیزی می خواستم که اتاق نشیمن را به هم گره بزند و من واقعاً هنر تجسمی را درک نمی کنم، بنابراین با چیزی که می دانم رفتم: آلات موسیقی گران قیمت. این کار را انجام داد. نشستن در آنجا خیره کننده به نظر می رسد و تقریبا کمبود هنر دیوار را جبران می کند.

خود پیانو دارای دو طرف صنوبر ظریف است و با پایه چوبی راش براق و محکم عرضه می شود. همچنین یک واحد سه پدالی با ظاهر زیبا وجود دارد که نزدیک به پایین متصل می‌شود و ویژگی دیگری را ارائه می‌کند که باعث می‌شود این پیانوی دیجیتال احساسی نه چندان دیجیتالی داشته باشد. وزن آن فقط ۶۰ پوند است، بنابراین برای من آسان بود که موقعیت های مختلف را در پرواز بدون از بین بردن کمرم امتحان کنم. پیانوهای واقعی صدها و حتی هزاران پوند وزن دارند – من به اندازه کافی دوستی را در زندگی ام خراب کرده ام و از مردم می خواهم که به من کمک کنند تا آنها را جابجا کنم، بسیار متشکرم.

من به مدل مشکی رسیدم، اگرچه در رنگ سفید و “خردلی هارمونی” نیز موجود است. من شخصا فکر می کنم خردل جذاب ترین گزینه است، اما کار رنگ آمیزی چشم گیر ۲۰۰ دلار دیگر به قیمت اضافه می کند. من از نظر مالی غیرمسئول هستم، اما حتی خودم هم محدودیت هایی دارم. با این حال، من هنوز به آن زرد گرم و لذیذ علاقه دارم.

چیزی که ما خریدیم: جدیدترین پیانوی دیجیتال پرچمدار کاسیو به عنوان مبلمانی مناسب است
عکس از لارنس بونک / Engadget

Privia PX-S7000 فقط یک قطعه مکالمه نیست، همچنین صدا و احساسی وحشتناک شبیه به پخش واقعی دارد. سه مدل اصلی پیانو عالی هستند، اما تفریحات دیجیتالی سازهای کلاسیک چیز جدیدی نیست. این ساز آن مدل های عالی پیانو را با یک سیستم بلندگو با صدای واقعی و صفحه کلیدی که نواختن فوق العاده راضی کننده است ترکیب می کند.

صفحه کلید احساس بسیار خوبی دارد، با یک سطح بافت روی هر کلید که به ذهنتان خطور می کند، حدس می زنید، یک پیانوی واقعی است. یک فناوری انحصاری در اینجا وجود دارد، به نام Smart Hybrid Hammer Action، اما من واقعاً جزئیات آن را نمی‌دانم. تنها چیزی که می‌دانم این است که کلیدها به خوبی به عقب برمی‌گردند و نقش خود را برای حفظ این توهم انجام می‌دهند که شما در حال نواختن یک ساز آنالوگ هستید. فشار دادن کلیدها سنگین است و هر بار فشار دادن به حالت استراحت بازمی گردد. این فقط سرگرم کننده است برای بازی. (اگرچه من دقیقا راخمانینوف نیستم. من بیشتر از پول مک‌کارتنی هستم.)

سیستم اختصاصی دیگر، منبع صدای چند بعدی کاسیو، با افزودن کمی دمپر، رشته و رزونانس با هر فشار، به افزایش ضریب سرگرمی کمک می‌کند. این فناوری مبتنی بر موتور صدای پیانوهای دیجیتال حتی گران‌تر Celviano است، بنابراین دیدن آن در مدل ارزان‌تری بسیار خوب است. همچنین مقداری وزنه تعادل و وودوی میرایی در زیر کاپوت وجود دارد. این نزدیک‌ترین حسی است که من تا به حال به “واقعی” با یک ساز دیجیتال احساس کرده‌ام، اگرچه هیچ زمانی را با پیانوهای دیجیتال فوق‌العاده به عنوان نقطه مقایسه سپری نکرده‌ام. با این حال، صدها و صدها ساعت را صرف نواختن پیانوهای واقعی کرده‌ام، که در لانه‌ی مادربزرگم به عنوان یک تایک شروع کردم.

وقتی دارم Privia SX-7000 را بازی می کنم، به لطف سیستم صدای فضایی با چهار بلندگو، به نظر می رسد که صداها از همه جا به یکباره می آیند. آنها واقعاً من را در مرکز اکشن قرار می دهند و، باور کنید یا نه، این در واقع باعث می شود که بهتر بازی کنم، به خصوص وقتی که در مقایسه با غارنشینان من در کنترلر MIDI.

جذابیت اصلی در اینجا سه ​​مدل پیانو است، اما این یک ساز دیجیتال در سال ۲۰۲۳ است، بنابراین سرگرمی هایی با تکنولوژی بالا وجود دارد. کاسیو ویژگی جدیدی را معرفی کرده است که صداهای آنالوگ پیانو و زنگ‌های الکتریک را با افکت‌های روی برد جفت می‌کند تا حال و هوای آهنگ‌های کلاسیک را بازسازی کند. برای مثال، می‌توانید روی پیانویی که صدایی شبیه صدای جان لنون دارد ضربه بزنید تصور کنملکه راپسودی بوهمی، استیوی واندر خرافات و ده ها مورد دیگر حتی یک ورودی میکروفون و ۲۵ گزینه افکت صوتی برای آواز خواندن وجود دارد. من از هر دو تا تاثیر بسیار خوبی استفاده کرده ام. شروع با صدای معروف پیانو به من کمک می‌کند تا ایده‌های آهنگ را درک کنم و وصل کردن یک میکروفون به من اجازه می‌دهد آوازم را با صدایی مناسب بشنوم بدون اینکه مجبور باشم مانند ویتنی هیوستون در طول آخرین تغییر کلید، صداهایم را بشنوم. همیشه دوستت خواهم داشت.

همه پیانوهای دیجیتال مدرن چند صد صدای اضافی برای آن مواقعی دارند که می خواهید یک باس با صدای متوسط ​​بشنوید، و صدای Privia فرقی نمی کند. ۴۰۰ صدا برای انتخاب وجود دارد، از خوب تا به سختی خوب. همه پایه های معمولی در اینجا پوشانده شده اند، از پدهای مصنوعی گرفته تا کیت های درام و بادهای چوبی. هیچ‌کدام از این صداها واقعاً آزاردهنده نیستند، اما می‌توانند به تولید ایده‌ها در یک لحظه کمک کنند. با این حال، اگر در حال ضبط هستم، یک ساز مجازی با گزینه های کنترل بیشتری را ترجیح می دهم.

یکی از امکانات مدرنی که از آن لذت می برم، آداپتور بلوتوث همراه آن است. این فقط برای صداهای دریافتی است، اما هنوز هم بسیار جالب است. من ساعت های زیادی را صرف پخش موسیقی از تلفن خود به پیانو و نواختن همراه با آن کرده ام. این یک راه کارآمد برای یادگیری آهنگ های جدید است.

پیانو با یک برنامه کاسیو ادغام می شود که درس های پیانو و موارد مشابه را ارائه می دهد، که من آن را امتحان نکرده ام زیرا دوست دارم به روش خودم یاد بگیرم. این برنامه همچنین نمرات PDF را روی تلفن یا رایانه لوحی شما نمایش می دهد که می توانید با آنها پخش کنید، اگرچه من زیاد با این ویژگی آزمایش نکرده ام زیرا من (اردک ها) نمی توانم موسیقی بخوانم.

ویژگی‌های اضافه شده جالب هستند – بالاخره سال ۲۰۲۳ است – اما جذابیت واقعی Privia SX-7000 سه جانبه است: عالی به نظر می‌رسد، صدای عالی دارد و احساس می کند مثل نواختن یک پیانو واقعی همچنین واقعاً گران است و حدود ۲۴۰۰ دلار قیمت دارد، بنابراین این برای علاقه‌مندان عادی نیست. من آن را کاملاً با این انتظار خریدم که از خریدم پشیمان شوم، اما این پشیمانی هرگز اتفاق نیفتاد. در عوض، هر وقت می بینم که آنجا نشسته است، جرقه شادی را احساس می کنم و مرا به بازی دعوت می کند تصور کن تا زمانی که صورتم آبی شد

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/what-we-bought-casios-latest-flagship-digital-piano-doubles-as-drool-worthy-furniture-150038288.html?src=rss منتشر شد.


منبع: https://www.engadget.com/what-we-bought-casios-latest-flagship-digital-piano-doubles-as-drool-worthy-furniture-150038288.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *