چیپ مدیاتک دایمنسیتی ۶۳۰۰ برای گوشی‌های ارزان‌قیمت معرفی شد

مدیاتک پردازنده جدیدی با نام دایمنسیتی ۶۳۰۰ (Dimensity 6300) را معرفی کرده است. این پردازنده از اعضای سری دایمنسیتی ۶۰۰۰ و یکی از پردازنده‌های مقرون‌به‌صرفه این شرکت محسوب می‌شود.

مشخصات دایمنسیتی ۶۳۰۰

براساس گزارش‌های موجود، این تراشه با برخی پیشرفت‌ها همراه است. قابل‌توجه‌ترین ویژگی دایمنسیتی ۶۳۰۰ به پردازنده گرافیکی (GPU) Arm Mali-G57 MC2 آن مربوط می‌شود که مدیاتک ادعا کرده از دایمنسیتی ۶۱۰۰ پلاس که سال گذشته معرفی شده بود، بیشتر از ۵۰ درصد سریع‌تر است. CPU آن نیز نسبت به تراشه مذکور ۱۰ درصد سرعت بیشتری دارد.

چیپ مدیاتک دایمنسیتی ۶۳۰۰ برای گوشی‌های ارزان‌قیمت معرفی شد

این تراشه همچنین دارای یک مودم ۵G پیشرفته است که از استاندارد ۳GPP Release 16 پشتیبانی می‌کند. همچنین دارای فناوری MediaTek UltraSave 3.0+ برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی است.

دایمنسیتی ۶۳۰۰ یک پردازنده هشت هسته‌ای است که از دو هسته بزرگ Arm Cortex-A76 با فرکانس ۲٫۴ گیگاهرتز تشکیل می‌شود. مدیاتک همچنین در پردازنده خود از شش هسته بازدهی Arm Cortex-A55 با فرکانس ۲ گیگاهرتز نیز استفاده کرده است. نکته قابل‌توجه‌ دیگر اینکه این تراشه با فرایند ۶ نانومتری ساخته شده است.

پشتیبانی از رم LPDDR4X تا ۲۱۳۳ مگاهرتزی، حافظه فلش UFS 2.2 و حداکثر دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی از جمله سایر ویژگی‌های آن به حساب می‌آید. علاوه بر این، از نمایشگرهایی با وضوح ۲۵۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل با حداکثر نرخ تازه‌سازی تصویر ۱۲۰ هرتز نیز پشتیبانی می‌کند.

در مجموع، این تراشه برای دستگاه‌های ارزان‌قیمت معرفی شده است و ریلمی C65 6G احتمالاً اولین گوشی خواهد بود که از آن بهره می‌برد.


منبع: https://digiato.com/mobile/mediatek-dimensity-6300-official

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *