ژاپن در حال آزمایش موشک هایابوسا ۲ برای منحرف کردن یا نابود کردن سیارک های موشک مانندی است که قرار است با زمین برخورد کنند.

ژاپن در حال آزمایش موشک هایابوسا ۲ برای منحرف کردن یا نابود کردن سیارک های موشک مانندی است که قرار است با زمین برخورد کنند.

آژانس اکتشافات فضایی ژاپن، آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن (JAXA)، فضاپیمای Hayabusa2 خود را برای رهگیری دو سیارک دوردست هدایت کرده است، طبق گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست، آزمایش هایی را برای فناوری که قادر به منحرف کردن یک سیارک در مسیر برخورد با زمین است، آغاز کرده است. .

در حالی که JAXA برنامه هایی برای تغییر مسیر سیارک ها را تایید نکرده است، کارشناسان حدس می زنند که رهگیری و تنظیم مسیر ممکن است در پایان عمر عملیاتی هایابوسا۲ در سال ۲۰۳۱ رخ دهد.

Hayabusa2 که در دسامبر ۲۰۱۴ پرتاب شد، در ابتدا یک ماموریت شش ساله برای رهگیری سیارک نزدیک به زمین ۱۶۲۱۷۳ Ryugu داشت. پس از رسیدن به مقصد در ژوئن ۲۰۱۸، این فضاپیما یک بررسی ۱۸ ماهه انجام داد و با پرتاب گلوله ای به سطح سیارک، نمونه هایی از زباله ها را جمع آوری کرد.

این نمونه ها در دسامبر ۲۰۲۰ با موفقیت به زمین بازگردانده شدند.

با انجام ماموریت اولیه خود، مهندسان JAXA در دسامبر ۲۰۲۰ اعلام کردند که از پیشرانه زنون باقیمانده استفاده خواهند کرد تا Hayabusa2 بتواند سیارک ۲۰۰۲ CC21 را در جولای ۲۰۲۶ به پرواز درآورد و به دنبال آن یک مقصد نهایی – سیارک ۱۹۹۸ KY26 را انجام دهد.

یک سیارک تقریبا کروی به نام ۱۹۹۸ KY26 30 متر قطر دارد و با حداقل فاصله تا زمین تقریباً ۳۷۴۰۰۰ کیلومتر به دور خورشید می گردد.

JAXA قصد دارد Hayabusa2 یک نشانگر هدف را به سیارک بچسباند و بینشی در مورد محیط فیزیکی منحصر به فرد نزدیک سطح آن به دست آورد.

JAXA اهمیت این ماموریت را برجسته کرد و بیان کرد که بسیاری از سیارک‌ها با اندازه مشابه در فضای بیرونی وجود دارند که احتمال برخورد با زمین هر ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ سال وجود دارد و خسارات قابل توجهی ایجاد می‌کند.

ماموریت Hayabusa2 به عنوان اولین گام حیاتی در تلاش ژاپنی یا چند ملیتی برای توسعه فضاپیمایی با قابلیت رهگیری و انحراف سیارک‌ها با مدارهای تهدیدکننده زمین عمل می‌کند.

مشاهدات زمینی دارای محدودیت هایی هستند و بررسی دقیق تر سیارک هایی مانند ۱۹۹۸ KY26 و ۲۰۰۲ CC21 به تلاش های دفاعی سیاره ای کمک خواهد کرد. موفقیت اخیر ناسا با آزمایش تغییر مسیر دوگانه سیارک در سپتامبر، تغییر مسیر مداری سیارکی به نام دیمورفوس، امکان تغییر مسیر سیارک های بزرگتر و به راحتی قابل ردیابی را نشان داده است.

لنس گاتلینگ، تحلیلگر امنیت و هوافضا، پیشنهاد می‌کند که اگرچه JAXA به صراحت به تغییر مدار سیارک اشاره نکرده است، اگر در آینده این کار را انجام دهند، تعجب‌آور نخواهد بود.

او بر محیط چالش‌برانگیز و مزایای بالقوه داده‌های جمع‌آوری‌شده برای آرمان‌های ژاپن برای عملیات معدن‌کاری روی سیارک‌ها تأکید می‌کند. علیرغم مشکلاتی که هدف کوچک و به سرعت در حال چرخش است، این تلاش به عنوان یک تجربه یادگیری ارزشمند دیده می شود.

(با ورودی های نمایندگی ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/japan-testing-hayabusa2-rockets-to-deflect-or-destroy-missile-like-asteroid-set-to-collide-with-earth-13530512.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *