کاخ در فضا: چین اندازه ایستگاه فضایی خود را دو برابر می کند، دیگران نگران برنامه های پکن هستند

کاخ در فضا: چین اندازه ایستگاه فضایی خود را دو برابر می کند، دیگران نگران برنامه های پکن هستند

چین با مونتاژ سه ماژول در کمتر از دو سال پیشرفت چشمگیری در ساخت ایستگاه فضایی خود موسوم به Tiangong داشته است. این زیستگاه مداری ظرفیت پذیرش سه فضانورد را دارد، اگرچه هنوز به طور قابل توجهی کوچکتر از ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) است که تکمیل آن بیش از یک دهه طول کشید.

به گزارش رویترز، با این حال، برنامه های چین شامل توسعه ایستگاه با سه ماژول اضافی است که می تواند جایگزینی اساسی برای ایستگاه فضایی بین المللی باشد که قرار است تا پایان این دهه بازنشسته شود.

با وجود توسعه برنامه ریزی شده، تیانگونگ تنها حدود ۴۰ درصد از جرم ایستگاه فضایی بین المللی باقی خواهد ماند. با این وجود، در دسترس بودن یک ایستگاه فضایی در حال گسترش برای تحقیق در مدار، یک گام مهم رو به جلو در پیشبرد اکتشافات فضایی است.

آکادمی فناوری فضایی چین (CAST) اخیراً اعلام کرد که طول عمر عملیاتی تیانگونگ در مقایسه با ۱۰ سال اعلام شده قبلی به ۱۵ سال افزایش یافته است. این بدان معناست که اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، ممکن است تیانگونگ چندین سال از ایستگاه فضایی بین المللی دوام بیاورد.

قابل ذکر است، فضانوردان ناسا در حال حاضر به دلیل قوانین ایالات متحده، که همکاری بین ناسا و چین را ممنوع می کند، از بازدید از ایستگاه فضایی جدید چین محدود شده اند. با این حال، چین آمادگی خود را برای فضانوردان بین المللی که در ایستگاه فضایی خود کار می کنند، ابراز کرده است.

همزمان، ناسا صنعت فضایی خصوصی در ایالات متحده را تشویق می کند تا ایستگاه های فضایی خصوصی را توسعه دهد. در حالی که شرکت‌هایی مانند Axiom Space در ساخت بخش‌هایی از چنین زیستگاهی پیشرفت کرده‌اند، هنوز هیچ برنامه مشخصی برای پرتاب این ماژول‌ها در مدار وجود نداشته است.

علاوه بر تحولات چین، روسیه سال گذشته اعلام کرد که قصد دارد ایستگاه فضایی خود را بسازد که می تواند میزبان خدمه ای متشکل از چهار فضانورد باشد. با این حال، اعتبار این طرح با توجه به چالش های اخیر روسیه در تلاش های فضایی نامشخص است.

با نزدیک شدن به بازنشستگی ایستگاه فضایی بین المللی، چشم انداز حضور دائمی ما در مدار زمین دستخوش تغییرات قابل توجهی می شود. همانطور که چین گام های مهمی در کاوش منظومه شمسی ما برداشته است، در حال تبدیل شدن به یک بازیگر برجسته در صحنه جهانی در اکتشافات فضایی است.


منبع: https://www.firstpost.com/tech/news-analysis/palace-in-space-china-is-doubling-the-size-of-its-space-station-others-concerned-about-beijings-plans-13211662.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *