کارت گزارش بازی ۲۰۲۳: پلی استیشن، ایکس باکس و نینتندو چگونه امتیاز گرفتند؟

سالی طولانی پر از بازی‌های عظیم بود، اما بالاخره به پایان سال ۲۰۲۳ رسیدیم. شکی نیست که امسال به‌عنوان یکی از بهترین‌های تاریخ برای نسخه‌های جدید و یکی از بدترین سال‌ها برای سازندگان بازی به یاد می‌آید. – اما این ۱۲ ماه طوفانی برای سازندگان کنسول “سه بزرگ” بود. پلی‌استیشن، ایکس‌باکس و نینتندو همگی سال‌های مهمی داشتند، هرچند به روش‌های کاملاً متفاوت. در حالی که Nintendo Switch یک دور پیروزی را پشت سر گذاشت، PS5 وارد یک دوره آزمایشی شد. از سوی دیگر، Xbox Series X سرانجام مجموعه انحصاری هایی را که طرفداران منتظر آن بودند… با نتایج متفاوتی ارائه کرد.

برای تأمل در چنین سال پرحادثه‌ای، تصمیم گرفته‌ایم نقش معلم را بر عهده بگیریم و به هر شرکت نمره نهایی را برای سال ۲۰۲۳ بدهیم. ما در اینجا چندین فاکتور را در نظر گرفتیم. بازی‌های انحصاری، به طور طبیعی، جزء اصلی درجه نهایی هستند، اما ما همچنین بررسی کردیم که هر سیستم چقدر اکوسیستم گسترده‌تر خود را حفظ کرده است. این شامل پشتیبانی از خدماتی مانند PS Plus و Game Pass و ارزیابی چگونگی تغییر سخت افزار جدید در نحوه بازی ما می شود.

مدادهایتان را زمین بگذارید؛ وقت امتحان نهایی است

پلی استیشن

جووانی کولانتونیو / روندهای دیجیتال

نمی توان گفت که PS5 از سال ۲۰۲۰ تاکنون بهترین سگ این نسل کنسول بوده است. اگرچه Xbox Series X ارزش بالایی با Xbox Game Pass ارائه می دهد (ترکیب اضافه شده در سال گذشته به ویژه فوق العاده بود)، سونی به طور مداوم نسخه های سنتی تر را ارائه می کند. تجربه کنسول خانگی با دقت تخصصی. هر سال چندین فیلم انحصاری پرفروش به ارمغان می‌آورد که کنسول را تبدیل به یک امر ضروری می‌کرد. سونی امسال این کار را ادامه داد، اما شتاب آن شروع به کاهش کرد. Marvel’s Spider-Man 2 و فاینال فانتزی شانزدهم به PS5 دو انحصار انحصاری عظیم داد، اما انحصاری های سطح بالای زیادی خارج از آن دو قدرت وجود نداشت (پیشگویی شده سومین بود، اما راه اندازی شد یک استقبال ناخوشایند).

دلیلی برای آن وجود دارد: سال ۲۰۲۳ برای سونی یک سال آزمایشی بود. این شرکت شروع به گسترش دامنه چشم انداز خود با تمرکز بسیار بیشتر بر روی سخت افزار و اکوسیستم کرد. که با شروع شد پلی استیشن VR2یک هدست امیدوارکننده که عنوان راه اندازی به اندازه کافی قوی را ارائه می دهد Horizon: Call of the Mountain و عالی بشریت اندکی پس از آن. پشتیبانی شخص اول از این هدست از آن زمان تا کنون وجود نداشته است، و آن را مانند یک وزنه کاغذی گران قیمت در کنار Meta Quest 3 و جواهر تاج آن نشان می دهد. خشم آسگارد ۲.

سایر نسخه های سخت افزاری نیز به همین ترتیب ناامید کننده بودند. فقط جریان پورتال پلی استیشن یک ابر دستی قابل سرویس است، اما نتوانست ویژگی های کلیدی مانند پشتیبانی از بلوتوث را ارائه دهد. به‌روزرسانی «باریک» میان‌نسل PS5 یک تغییر خوش‌آمد بود، اما عدم کاهش قیمت آن، توجیه ارتقا را دشوار می‌کرد. تنها حوزه‌ای که سونی امتیازات مهمی را کسب کرد، در آن بود کنترلر دسترسی PS5یک فناوری واقعاً نوآورانه که به بازیکنان بیشتری اجازه می دهد تا بازی های سونی را تجربه کنند.

مال سونی سرویس PS Plus بازسازی شده کمکی به پر کردن شکاف در برنامه آن نیز نکرد. فقدان نسخه های یکپارچهسازی با سیستمعامل – یکی از مهمترین نقاط فروش این سرویس – و افزایش قیمت ارزش رقیب Game Pass را کاهش می دهد. همه اینها سالی متفاوت را برای ما به ارمغان آورد که زمینه را برای سال ۲۰۲۴ نگران کننده فراهم کرد. آیا سرویس زنده و فشار موبایل سونی نتیجه خواهد داد؟ آیا هندی ها دوست دارند پاسیفیک درایو این واقعیت را جبران کنید که چند انحصاری چادری در افق وجود دارد؟ این یک سوال برای دسامبر آینده است، اما حداقل سال ۲۰۲۳ ما را با اوج های کافی برای متعادل کردن اولین سال بی نظیر PS5 می گذارد.

درجه: C+

ایکس باکس

مایکروسافت

مایکروسافت برای رسیدن به سال ۲۰۲۳ چیزهای زیادی برای اثبات داشت. Xbox Series X هنوز نتوانسته بود یک انحصاری واقعاً تعیین کننده نسل را ارائه دهد تا آن را به یک سیستم ضروری مانند PS5 تبدیل کند. ایکس باکس به خصوص در سال ۲۰۲۲ خالی به بازی های بزرگ نیاز داشت. آن را ارائه کرد، هر چند به صورت پراکنده. مورد انتظار استارفیلد سرانجام در ماه سپتامبر عرضه خواهد شد و به دارندگان ایکس باکس بازی بزرگی را که منتظرش بودند می دهد. تنها مشکل؟ این نبود همه آن چیزی که هیپ شده بود. بازاریابی بیش از حد جاه طلبانه احساس حماسی علمی-تخیلی بتسدا را مانند یک نسخه درجه دوم باقی می گذارد. در جوایز بازی امسال حتی یک جایزه هم نمی برد. حتی بدتر بتسدا ردفال به عنوان یک ناامیدی حتی بزرگتر فرو خواهد رفت.

خوشبختانه، مایکروسافت در سال جاری قدرت تنوع را نشان داد. در حالی که سونی روی یک انحصاری اصلی شخص اول متمرکز بود، ایکس باکس چندین مورد را در اختیار داشت. Hi-Fi Rush سال را به عنوان یکی از مدعیان بهترین بازی در زمین چپ آغاز خواهد کرد، در حالی که Forza Motorsport به سری X یک بازی خدماتی قوی و طولانی ارائه می دهد. افسانه های Minecraftاز سوی دیگر، سرگرمی استراتژی طاقچه ای را برای بچه ها ارائه می دهد. این صف با یک لیست قوی از هند انحصاری کنسول ها و بازی های بزرگ Game Pass، مانند دروغ های پی و پیله. این یک سال دیگر بود که قدرت استراتژی مبتنی بر اکوسیستم Xbox را نشان داد، اگرچه به نظر می‌رسید که Game Pass به طور کلی لحظات کمتری را ارائه می‌دهد.

در حالی که سری X به اندازه کافی بازی ارائه می کرد، در غیر این صورت، سال آرامی برای ایکس باکس بود. تنها نسخه سخت افزاری مایکروسافت ارتقای سری S زیر رادار خواهد بود و Game Pass بی سر و صدا در چند پلتفرم خاص عرضه خواهد شد. بزرگترین توسعه مایکروسافت در سال ۲۰۲۳ از آن حاصل می شود خرید نهایی اکتیویژن بلیزارد، اما این منجر به هیچ بازی نمی شود. در سال ۲۰۲۳ طبق روال معمول بود، اگرچه شاید این همان چیزی باشد که مایکروسافت پس از شروع دشوار آخرین نسل خود به آن نیاز داشت.

امیدواریم در سال ۲۰۲۴ شاهد حرکت های بلندپروازانه تری باشیم. نام های انحصاری مانند حماسه Senua: Hellblade 2 و اقرار کرد باید با ثبات بیشتری به حرکت Xbox کمک کرد. ما همچنین امیدواریم که برخی از برنامه های سخت افزاری آتی ایکس باکس بتواند کنسول را دوباره هیجان انگیز کند. اسنادی که در جریان نبرد FTC بر سر Activision Blizzard به بیرون درز کرد، یک سری X و کنترلر تازه شده در راه است. هر دوی این‌ها از جمله تغییرات هیجان‌انگیزی هستند که مایکروسافت برای حفظ برند خود در سال ۲۰۲۴ به آن نیاز دارد.

درجه: B-

نینتندو

نینتندو

معمولاً وقتی در سال های پایانی یک کنسول هستیم، انتظارات پایین است. شاید تصور می‌کردید که اکثر استودیوهای شخص اول نینتندو به توسعه بازی‌ها برای شایعه شده سوییچ ۲، افراد ثالث را برای پر کردن سال باقی می گذارند. دور از این مورد بود. ۲۰۲۳ ممکن است بهترین سال سوئیچ باشد. این البته به لطف آن بود The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom و Super Mario Bros. Wonderدو عنوان ضروری، اما نینتندو به همین جا بسنده نکرد. Pikmin 4 و نشان آتش درگیر به کنسول دو بازی استراتژیک عالی دیگر داد، در حالی که غافلگیری دوگانه مانند بازی RPG سوپر ماریو و Metroid Prime Remastered به بازیکنان فرصت زیادی برای بازی در طول سال داد.

و این فقط نوک کوه یخ است. مبدا Bayonetta، Advance Wars 1+2 Re-boot Camp، WarioWare آن را حرکت دهید!، بازگشت کربی به سرزمین رویایی لوکس، F-Zero 99، Xenoblade Chronicles 3‘s آینده بازخرید شده است DLC… میتونستم ادامه بدم. در حالی که می‌توانید انحصاری‌های انحصاری PS5 و Xbox را یک‌سو حساب کنید، نینتندو در یک سال بیشتر از بسیاری از آنها در سه سال ارائه کرد. این یک یادآوری قاطع بود که چرا نینتندو با وجود ارائه سخت‌افزار ضعیف و تصمیم‌های آنلاین قدیمی همچنان قادر به رقابت است: این بازی‌ها را دارد.

در حالی که این بیش از حد کافی بود تا نینتندو به ناشر سال تبدیل شود، اما یک نکته مهم باقی مانده است: Nintendo Switch Online. این سرویس به بخش مهمی از ارزش کلی سوییچ تبدیل شده است و کاتالوگی از بازی های کلاسیک نینتندو را از NES تا Nintendo 64 ارائه می دهد. اضافه کردن بازی‌های Game Boy و Game Boy Advance به این سرویس، اما پشتیبانی برای آن موارد اضافه شده بلافاصله خشک شد. ما امسال فقط تعداد انگشت شماری بازی از هر کدام دریافت کردیم و برای سایر سیستم‌های شامل یک طلسم خشک مشابه بود. درعوض، به نظر می‌رسید که نینتندو مشتاق‌تر به فروش مجدد بازی‌های قدیمی است پیکمین – چیزی که در سال آینده با چندین نسخه برنامه ریزی شده HD ادامه خواهد یافت. این یکی از آن لحظاتی بود که به من یادآوری کرد که نینتندو چقدر برای مدرن شدن تلاش می کند و بهترین سرویس بازی یکپارچهسازی با سیستمعامل بازی را خراب می کند.

این یک مشکل کوچک در طرح بزرگ نینتندو قوی ۲۰۲۳ است. در حالی که هیچ چیز در راه نوآوری های سخت افزاری یا لوازم جانبی جدید ارائه نمی کند، ما برای نینتندو سوییچ یک گرانی دریافت کردیم، زیرا جانشین آن ممکن است درست باشد. . تقریباً در سال ۲۰۲۴٫ شما نمی‌توانید در این اواخر در طول عمر یک کنسول چیز بیشتری بخواهید.

درجه: الف

توصیه های سردبیران







مدادهایتان را زمین بگذارید؛ وقت امتحان نهایی است


منبع: https://www.digitaltrends.com/gaming/2023-video-game-report-card/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *