کارهایی که باید قبل از خلاص شدن از شر دستگاه فکس خود انجام دهید

این روزها، ممکن است کسی احتمال بیشتری داشته باشد از گوشی هوشمند خود فکس بفرستید از طریق الف دستگاه فکس اختصاصی، اما این به این معنی نیست که دستگاه های فکس در حال خروج هستند. بسیاری از مشاغل هنوز از آنها برای ارسال و به اشتراک گذاری اسناد استفاده می کنند.

با این حال، مانند تمام فناوری‌ها، اگر دیگر به دستگاه فکس نیازی ندارید، در نهایت باید آن دستگاه فکس تعویض یا دور ریخته شود. جدا از اینکه مطمئن شوید که دستگاه را به روشی مناسب خلاص می‌کنید (مراکز بازیافت الکترونیک، مکان‌های تعیین‌شده برای تخلیه، و غیره)، یک چیز دیگر وجود دارد که باید از آن مراقبت کنید: پاک کردن حافظه آن.

دستگاه فکس شما احتمالاً دارای حافظه داخلی است که به آن امکان می دهد یک کپی دیجیتالی از هر آنچه را که از آن فکس یا کپی می کنید نگه دارد. در حالی که فضا محدود است، با جایگزینی داده های قدیمی با اسکن اسناد جدید، هر چیزی که در حافظه آن باقی مانده است در آینده قابل دسترسی خواهد بود اگر شخصی دوباره دستگاه را به عقب متصل کند. به همین دلیل مهم است که حافظه دستگاه فکس خود را قبل از خلاص شدن از شر آن پاک کنید، درست مانند رایانه یا تلفن هوشمند.

پاک کردن حافظه دستگاه فکس

روند دقیق تخلیه داده های ذخیره شده دستگاه فکس شما بر اساس نام تجاری و شماره مدل کمی متفاوت است، اما خطوط کلی باید مشابه باشند.

  1. مطمئن شوید که دستگاه فکس به برق وصل و روشن است.
  2. از کنترل‌های منو در دستگاه فکس برای پیدا کردن و باز کردن گزینه‌هایی مانند تنظیمات یا تنظیمات استفاده کنید (ممکن است جمله بندی متفاوت باشد).
  3. در میان گزینه ها جستجو کنید تا چیزی در راستای خدمات، سرویس فکس، ابزارها، تنظیم فکس و غیره پیدا کنید.
  4. به دنبال گزینه ای مانند پاک کردن فکس های ذخیره شده، پاک کردن گزارش فکس، حذف همه، بازنشانی فضای ذخیره سازی، پاک کردن حافظه و غیره باشید. آن را انتخاب کنید و اگر از شما خواسته شد، Accept یا Okay یا چیزی مشابه را انتخاب کنید.
  5. قبل از خاموش کردن و جدا کردن دستگاه فکس، منتظر نشانه ای مبنی بر پاک شدن اطلاعات باشید.

اگر هنوز در پیمایش در منوها برای یافتن گزینه‌های مناسب مشکل دارید، راهنمای مالک خود را بررسی کنید (یا به وب‌سایت رسمی سازنده نگاه کنید) دستورالعمل‌های مربوط به پاک کردن حافظه مدل دستگاه فکس خاص خود را دنبال کنید و این مراحل را دنبال کنید.


منبع: https://www.slashgear.com/1454421/what-to-do-before-throwing-away-fax-machine/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *