کارگران تسلا از انفجار، ضربه مغزی و صدمات وحشتناک ربات در کارخانه تگزاس گزارش می دهند

با شروع ساخت سایبرتراک‌های تسلا، گزارش‌های جدیدی از افزایش جراحات کارگران در کارخانه گیگافکتوری آستین کشف می‌شود.

در حالی که تسلا برای تحویل اولین کامیون های سایبری خود به مشتریان آماده می شود، گزارشی جدید تصویری تلخ از کارخانه تگزاس که در آن کامیون در حال ساخت است، ترسیم می کند، از جمله انفجار ماشین ریخته گری و روباتی که گفته می شود کارگری را زیر پا می کند.

اطلاعات برخی از حوادث وحشتناک را گزارش کرد که در کارخانه Gigafactory در آستین، تگزاس رخ داده است، جایی که گزارش شده است که از هر ۲۱ کارگر یک نفر در سال ۲۰۲۲ آسیب دیده است.

یک حادثه در سال ۲۰۲۱ مربوط به یک مهندس بود که به یک بازوی ربات خاموش کننده فرضی نزدیک شد اما توسط ماشینی که حرکات برنامه ریزی شده خود را انجام می داد، پنجه هایش را گرفت و به دیوار چسباند. یکی از شاهدان گفت که مهندس از پشت و بازوهایش خونریزی کرد و پس از اینکه فردی دکمه توقف اضطراری را زد، مهندس خود را بیرون کشید و به داخل یک چاله افتاد و ردی از خون بر جای گذاشت.

گزارش آسیبی که توسط تسلا به شهرستان تراویس، تگزاس ارسال شده است، گزارش شده است که یک حادثه مرتبط با ربات دارد، اما به وضوح با گزارش شاهدان مطابقت ندارد. در گزارش گزارش شده شخص غایب هیچ زمانی از محل کار خود را بیان نمی کند. در حوادث غیرمرتبط در آگوست ۲۰۲۲، مچ پای یک کارگر زیر یک گاری گیر کرد که او را به مدت ۱۲۷ روز بیکار کرد. چند روز بعد، کارگر دیگری از ناحیه سر دچار آسیب دیدگی شد که آن‌ها را به مدت ۸۵ روز از کار انداخت.

سایر گزارش‌های آسیب‌دیدگی جدیدتر بود. حداقل یک کارگر پس از پرتاب شدن در اثر انفجار در منطقه ریخته‌گری فلز در حوالی سال نوی ۲۰۲۳، دچار ضربه مغزی شد. ظاهراً انفجار ناشی از مخلوط شدن ناخواسته آب در دستگاه پرس آلومینیوم مذاب بوده است. یکی از شاهدانی که ویدئوی نظارتی را دید گفت که انفجار یک گلوله آتش و دود را به هوا فرستاد، به قالب آسیب رساند و دری را که محفظه را مهر و موم کرده بود، خم کرد. مشخص نیست که آیا تسلا این موضوع را به OSHA گزارش کرده است یا خیر، که طبق گزارش ها بازرسی برای این حادثه انجام نشده است.

کارگر دیگری ادعا می کند که دستگاه قالب گیری نیز به درستی مهر و موم نشده است و اغلب فلز مذاب را بیرون می اندازد. هنگامی که یک کارگر راه حلی برای رفع مشکل ارائه کرد، به آنها توبیخ شد که خاموش کردن آن باعث کاهش تولید می شود.

در ماه ژوئن، پیمانکارانی که در حال نصب توری فلزی برای راهروهای مرتفع در کارخانه بودند، به دلیل کمبود تجهیزات حفاظتی به زمین افتادند. مقداری از گذرگاه فلزی روی آنها افتاد که باعث شکستگی و سوراخ شدن ریه آنها شد. OSHA این حادثه را بررسی و پیمانکاران را جریمه کرد.

این تنها بار نیست که همه چیز از بالا سقوط کرد: اطلاعات حوادثی از برخورد کانال های تهویه مطبوع، تیرهای فولادی و سایر مصالح ساختمانی به زمین در نزدیکی کارگران خودرو گزارش داده است.

کارخانه فریمونت تسلا در کالیفرنیا نیز سابقه هولناکی در جراحات کارگران دارد. کارمندان آنجا یک میزان آسیب بالاتر از میانگین کشوری تسلا متهم شده است گزارش کمتر از صدمات و عدم رسیدگی به خطرات در چادر در فضای باز که برای خط مونتاژ برپا شده است. جریمه.

کارخانه گیگافکتوری تسلا در آستین اول باز شد در آوریل ۲۰۲۲ و حدود دو سال بعد ساخته شد اعلام آن در سال ۲۰۲۰. کارمندان این شرکت را چنین توصیف کردند فرهنگ کاری “فوق العاده سخت”. که آنها را در ساعات بسیار طولانی، شرایط کاری ناامن، آزار و اذیت و موارد دیگر قرار می دهد.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا از نظر تاریخی مخالفت کرده است تلاش های کارمندانش برای تشکیل اتحادیه او تصمیم می گیرد کارخانه تگزاس را در ایالت «حق کار» بسازد، جایی که اتحادیه ها در سازماندهی کارگران با مشکل بیشتری مواجه هستند. در همین حال، اخیراً شرکت دیگر ماسک در تگزاس، SpaceX آسیب های محل کار خود را نادیده گرفت.


منبع: https://www.theverge.com/2023/11/21/23971138/tesla-gigafactory-austin-texas-injury-reports-robot-claw-explosion

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *