کانادا به لیست کشورهایی پیوست که کسپرسکی و ویچت را از دستگاه های دولتی ممنوع کردند

کانادا به لیست کشورهایی پیوست که کسپرسکی و ویچت را از دستگاه های دولتی ممنوع کردند

Kaspersky و WeChat به دلیل نگرانی‌های امنیتی از دستگاه‌های دولتی کانادا منع شده‌اند – اگرچه هر دو شرکت فکر می‌کنند انگیزه‌های دیگری در کار است.

این اولین باری نیست که هر دو برنامه در قاره آمریکای شمالی ممنوع می شوند، زیرا قبلاً در دستگاه های دولتی ایالات متحده نیز ممنوع شده بودند.

کسپرسکی، معروف نرم افزار آنتی ویروس مجموعه، و وی چت، یک سرویس پیام رسانی فوریشایعه شده است که به ترتیب با روسیه و چین ارتباط دارند، از این رو یک قدرت غربی دیگر تصمیم گرفت آنها را از محافل رسمی بیرون کند.

“سطح غیرقابل قبول خطر برای حریم خصوصی و امنیت”

در بیانیه ای که توسط هیئت خزانه داری کانادا منتشر شد، هر دو برنامه به دلیل وابستگی بالقوه آنها به دولت هایی که ممکن است به دنبال به خطر انداختن امنیت کانادا و متحدانش باشند، “سطح غیرقابل قبولی از خطر را برای حریم خصوصی و امنیت ارائه می دهند.”

هر دو وی چت و کسپرسکی به این ممنوعیت واکنش نشان دادند و تنش های ژئوپلیتیکی و ایدئولوژی را به عنوان مبنای آن مقصر دانستند، نه به دلیل هرگونه نگرانی امنیتی. کسپرسکی بیانیه ای صادر کرد و گفت: “هیچ مدرک یا روند قانونی برای توجیه این اقدامات وجود ندارد” و اضافه کرد که این تصمیم صرفا “پاسخی به فضای ژئوپلیتیکی است تا ارزیابی جامع یکپارچگی محصولات و خدمات کسپرسکی.”

به همین ترتیب، در یک نشست مطبوعاتی، سخنگوی وی چت، وانگ ونبین گفت: “ما امیدواریم طرف کانادایی تعصبات ایدئولوژیک را کنار بگذارد، اصول اقتصاد بازار را رعایت کند و یک محیط تجاری منصفانه، عادلانه و بدون تبعیض را برای شرکت های چینی فراهم کند.”

در سال ۲۰۱۷، استفاده از Kaspersky در دستگاه‌های دولتی در ایالات متحده به دلیل نگرانی‌ها در مورد پیوندهای سازنده آنتی‌ویروس با مسکو ممنوع شد. همچنین توسط اتحادیه اروپا “مخفف بودن” آن تایید شده است و استفاده از آن در زیرساخت های خود در سال ۲۰۱۸ ممنوع شد.

هیئت خزانه داری کانادا همچنین اعلام کرد که “تصمیم برای حذف و مسدود کردن ویچت و برنامه های کاربردی کسپرسکی برای اطمینان از اینکه شبکه ها و داده های دولت کانادا ایمن و محافظت می شوند و مطابق با رویکرد شرکای بین المللی ما هستند، اتخاذ شد.”

از طریق رویترز

بیشتر از TechRadar Pro


منبع: https://www.techradar.com/pro/canada-joins-list-of-nations-to-ban-kaspersky-and-wechat-from-government-devices

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *