کاهش سود سالانه سامسونگ در سال ۲۰۲۳ ادامه یافت

سامسونگ نتوانسته است از این مشکل بازیابی کند کاهش شدید سود آن را در سال ۲۰۲۲ تجربه کرد آخرین گزارش درآمداین شرکت کره ای ۲۵۸٫۹۴ تریلیون KRW (194 میلیارد دلار) درآمد سالانه و ۶٫۵۷ تریلیون KRW (4.9 میلیارد دلار) سود عملیاتی برای سال مالی ۲۰۲۳ گزارش کرده است. این اعداد به طور قابل توجهی کمتر از سال مالی قبل هستند، به خصوص سال مالی دوم – سامسونگ. سود عملیاتی ۴۳٫۳۸ تریلیون KRW (35 میلیارد دلار) برای سال ۲۰۲۲ ثبت کرد که به دلیل تقاضای ضعیف برای تراشه ها و گوشی های هوشمند، در حال حاضر ۶٫۹ میلیارد دلار کمتر از سال قبل بود. مطابق با روزنامه وال استریتاین اعداد نشان دهنده ضعیف ترین درآمد سامسونگ در بیش از یک دهه است.

این شرکت می‌گوید تجارت حافظه‌اش نشانه‌هایی از بهبود را نشان می‌دهد، اما به اندازه‌ای نیست که از متحمل شدن ۲٫۱۸ تریلیون KRW (1.63 میلیارد دلار) زیان عملیاتی برای سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ جلوگیری کند. میلیون) زیان عملیاتی علیرغم عملکرد خوب فروش تلویزیون در سه ماهه چهارم به دلیل فصل تعطیلات. کسب و کار موبایل سامسونگ کاهش فروش و سود را نیز در سه ماهه به سه ماهه نشان داد که دلیل آن کاهش فروش گوشی های هوشمند و “محو شدن جلوه های محصول جدید” از مدل های پرچمدار قبلی بود.

برای سه ماهه اول سال ۲۰۲۴، برنامه بازی سامسونگ این است که سود خود را «با افزایش فروش محصولات با ارزش افزوده بالا»، مانند قطعاتی که برای محصولات هوش مصنوعی مولد در نظر گرفته شده اند، بهبود بخشد. این شرکت انتظار دارد تقاضای قوی‌تری برای تراشه‌های خود در بخش رایانه‌های شخصی و موبایل در سال جاری میلادی داشته باشد، اما اذعان می‌کند که ممکن است درآمدش به زودی بهبود نیابد زیرا مشتریانش همچنان در حال کاهش موجودی‌های خود هستند. سامسونگ امید زیادی به این دارد سری گلکسی اس ۲۴با این حال، و معتقد است که قابلیت‌های هوش مصنوعی این دستگاه‌ها می‌تواند به کسب و کار موبایل آن کمک کند تا در سال ۲۰۲۴ رشدی دو رقمی داشته باشد. S24 Ultra.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/samsungs-annual-profits-continued-to-decline-in-2023-090500640.html?src=rss ظاهر شد


منبع: https://www.engadget.com/samsungs-annual-profits-continued-to-decline-in-2023-090500640.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *