کاوشگر ماه ژاپن این عکس وهم انگیز را قبل از اینکه در شب قمری محصور شود گرفته است

برخلاف همه شانس ها، ژاپن بیش از یک هفته پس از سقوط وارونه روی سطح ماه – اما اکنون، در طول شب قمری خاموش است و ممکن است نتواند دوباره بیدار شود. تیم SLIM از آژانس فضایی ژاپن، JAXA، روز پنجشنبه آخرین تصویری را که فرودگر در دهانه شیولی ماه قبل از غروب، هنگام غروب شب گرفته بود، به اشتراک گذاشت. شب قمری معادل دو هفته زمینی طول می کشد و می تواند سردتر از ۲۰۰ درجه فارنهایت باشد.

این تیم تایید کرده است که فرودگر با انرژی خورشیدی در حالت غیرفعال است که حداقل در طول شب قمری دوام خواهد آورد. شانس آن برای از سرگیری عملیات پس از آن زیاد نیست، اما باز هم، یک بار ما را شگفت زده کرده است. این تیم در ادامه نوشت: «اگرچه SLIM برای شب‌های سخت قمری طراحی نشده است، اما ما قصد داریم از اواسط فوریه، زمانی که خورشید دوباره به سلول‌های خورشیدی SLIM بتابد، دوباره کار کنیم. . اگر این واقعاً آخرین عکس SLIM باشد، مطمئناً یک عکس ترسناک است.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/japans-moon-lander-took-this-eerie-photo-before-being-enveloped-by-lunar-night-221438290.html?src=rss منتشر شد.


منبع: https://www.engadget.com/japans-moon-lander-took-this-eerie-photo-before-being-enveloped-by-lunar-night-221438290.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *